development books

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av sjukperro, 16 feb 2011.

  1. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    är det nån som har förslag på bra "börja programmera android" böcker? har läst java B och C (bara gymnasiestudier men ändå) så tänkte försöka mej på android:) böcker på engelska är inget problem.. nästan så det skulle vara en fördel känns det som, blir ganska många tankevurpor om man läser en bok på svenska som handlar om hur man programmerar på engelska
     
  2. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Commonsware har bra e-böcker tycker jag. Man köper årsprenumeration så man får uppdateringar också.
     
  3. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    men då är det väl i pdf? vill ha pappersböcker, annars verka de ju vettigt:cool:
     
  4. bobm

    bobm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite beroende på vilka förkunskaper du har så kan jag tipsa om Android Wireless Application Development v2 (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0321743016). Inte för att jag har någon erfarenhet av andra böcker inom android-programmering... Men jag beställde den för någon vecka sedan och tycker att den är helt okej.

    Den bygger på att man har lite förkunskap om java-programmering och går inte igenom syntaxer, logik med klasser, etc. Utan är helt inriktad på androiddelen. (iaf hittills :))
     
  5. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Vad är det för typ av utveckling du vill göra? Valet av bok kan bero på det.

    För ett tag sedan skrev jag denna recensionen. Borde nog egentligen även skriva recensioner på de andra böckerna jag nämner i tråden:

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=232593

    Iom att du redan läst Java så kan boken vara något för dig.
     
  6. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    ja vet it riktit... inge avancerat till att börja med men om det går bra/är lika kul som å skriva till datorn så ha ja väl tänkt göra större å större projekt, kanske blir ett spel i slutändan? vem vet?:)


    bra recension:) känns som att man vill köpa en bunt med böcker, dom flesta verkar vara inriktade på lite olika saker
     
    Last edited: 17 feb 2011
  7. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Om du är intresserad av spelprogrammering så har du nog inte så stor nytta av boken jag recenserade. Spelprogrammering skiljer sig rätt mycket från vanlig applikationsutveckling, så du bör leta efter en bok som är inriktad mot spelprogrammering på Android.
     
  8. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    jo men de känns som att de är rätt långt bort... tror första programmet ska mäta 0-100km/h och/eller tiden på 402 meter sen kanske man vidareutvecklar med topplistor och sånt;)