Alltså ett faktum är att: vill man ha maximal glädje ur mobilen, dvs full sync och allt med det där så sviker batteriet ;P min håller18+timmar iaf. så den är inte lika usel som din :/ dem varierar kanske lite xD
När du har använt batteriet ett tag så får du rapportera tillbaka till oss om batteri tiden samt hur stor skillnad det är i timmar
Kolla in den här snubbens batteri användning av DHD hyfsat bra batteri tid faktiskt http://www.youtube.com/watch?v=ZP6vczGVA_I&feature=related
Någon som vet vad den lilla widgeten i videon heter. Alltså den som är på homescreenen. Det står lite status grejer på den.
Ser inte så konstigt ut, min är nere på 80% just nu efter 10,5 timme sen frånkoppling imorse. 3-4 samtal gjorda, sync på 1 timme på facebook, väder, gmail. 30 min sync på exchange. Facebook kollat ca 1ggr/timme, 5 uppdateringar av appar. Inget spel och ingen musiklyssning.
ganska nice men han hade kalender på i typ 5 min? kalender har väl hand om syncandet av massa grejer osv och bland dem grejer som drar mest lr nåt.. vill gärna se han hålla lika länge med auto sync men none the less, riktigt nice ändå
Snart får jag mitt batteri från Lilja på Blocket ska bli kul att se skillnad och ev pressa telefonen lite mer så man slipper snåla in på kräm i fortsättningen
Väntar spänt på ännu ett test av Liljas batteri. Är nära att slå till men har råkat ut för så många dåliga tredjepartsbatterier tidigare. Någon som vet en bra och billig laddare om man vill ha ett extra batteri till hands? Edit: Den här verkar prisvärd: http://www.expansys.se/expansys-stylish-usb-cradle+battery-charger-for-desire-hd-eu-205604/
Det här från Ebay ser i alla fall på bilden exakt likadant ut som Liljas. Man kan ju inte vara säker men det är ju rätt troligt att det är samma tillverkare: http://cgi.ebay.com/1500mAh-Replace...337685?pt=PDA_Accessories&hash=item3f04e94b55 Beställde ett för att testa. Blev 40,60 totalt och då det lär komma i ett brev så tror jag inte tullen tar det.
jag fattar inte. efter 5h är mitt batteri nere på 65%, utan några samtal, ingen musik etc. bara haft den på några ggr... Ni kan ju tänka er hur fort batteriet tar slut om jag lyssnar på musik och pratar i telefon.... Ska tillägga att jag haft telefonen i ca 1 månad nu. Det enda jag syncar är: Facebook for HTC Sense, 1gång per dyng Google contacts/calendar/gmail HTC sense med push. Har wifi, blåtand och gps avstängt. Har nån någon ide hur man kan lösa det här??
Har du slängt på USB Debugging? Du går in i inställningar - Program - Utveckling - sedan kryssar du i usb felsökning/usb debugging, beroende på vilken meny språk du har. Sen kan det även hjälpa att kalibrera laddningen. http://myhtcdesire.com/tutorials/how-to-improve-your-battery-life-calibration-tutorial Jag har inga större problem med mitt batteri, fast hoppas väl det blir bättre med tiden, får ut ca 18-20 timmar, du är det en stund spotify (offline), lite angry birds mfl, 30 min wifi, email sync och facebook är på.
Jag kör debugg grejen och cpun går bra. Nu efter 7h 33min batteriet nere på 38% utan någon större användning. Vill inte stänga av 3G, tycker en telefon från 2010 borde klara att ha 3g igång utan att dö. Ska titta vidare på laddnings kalibreringen å se vad som händer. Update: När jag kollar vad som drar mitt batteri mest så ser jag att det är Kalendern. Toppar på 47%, Display på 19%, Cell standby på 7% och Phone Idle på 7%. Hur går detta till?
Jag gjorde denna som en sista åtgärd : 1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more 2)Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour 3)Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well” Jag tänkte att detfungerar ju aldrig - men jag gjorde den igår 18/12 kl 12:00 efter att den laddad hela natten - var färdig med den vid 14:00 ish och innan så räkte batteriet typ 12-15h och då gjorde jag typ inget (08:00 - 23:00) nu har telefonen varit på sedan 18/12 kl14:00 tills nu 19/12 kl14:40 och jag har 40% kvar - allså 24 h och fortfarande nästan hälften kvar