DHD Batteri

Diskussion i 'Desire HD' startad av Dentist, 20 okt 2010.

1. anarfox

anarfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Enligt Wikipedia (ni får välja själva om ni vill tro på det) så ska Li-ion-batterier inte lida av minneseffekt men samtidigt så står det följande:
    "A unit that is full most of the time at 25 °C (77 °F) irreversibly loses approximately 20% capacity per year."
    http://en.wikipedia.org/wiki/Litium_Ion_battery#Advantages

2. roblibob

roblibob Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Dagens mobiler drar inte ström från batteriet när det är på laddning, dock laddas batteriet långsammare.

3. roblibob

roblibob Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Här är källan http://hardwarezone.com/product-guide/view/87847/review/90031

De har loopat 240x320 videoklipp med skärmen på högsta belysning och volymen på 100% med WIFI och Bluetooth på och pushat mail notifications då och då.

Förövrigt den bästa genomgång/recension av telefonen jag sett hitintills.

4. agent00soul

agent00soul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det var det jag syftade på. Alltså: det skadar inte att ladda batteriet när det är halvfullt (i motsats till äldre batterityper) men det skadar att underhållsladda när det redan är fullt.
    För övrigt mår Li-jon-batterier inte bra av att laddas ur helt heller, så att ladda när det är halvfullt är faktiskt en bra idé.

5. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

Att jag inte kan titta på filmer mer än 4.5 timmar i sträck ser jag inte som något problem. Vet inte hur ni använder era mobiler dock.

6. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror inte den lilla mängden energi skulle utgöra någon fara. Det är väldigt lite som behövs, men såklart en rolig tanke:P

7. Hickin

Hickin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Att ladda batteriet fram och tillbaka gör inget med batteriet, det ska bara inte bli varmt dvs. ligga i solen, på varma saker som datorer t ex. eller ligga ladda upp fullt för länge. Detta kan slita på batteriet. Batterier ska helst inte laddas ur, det kan döda celler i batteriet. Dock så tror jag att batterier är gjorda att de inte kan laddas ur helt för att motverka detta.

8. IronChef111

IronChef111 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är detta verkligen allt HTC kan komma med?

9. boromb

boromb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hmhmhm,
    Oklarheter kring skärmen och sen detta.
    Är DHD verkligen något att ha? Skärmen är ju en betydande del av upplevelsen och batteriet ska hålla mobilen vid liv. Börjar bli osäker kring min beställning :(
    Kan man få in HTC Sense i SGS? :)

10. Ascer

Ascer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Många bäckar små ;)

11. IronChef111

IronChef111 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Frågan är ju hur mycket användning man egentligen har av deras s.k. nyhet i "HTC sense". Visst det låter häftigt att man kan hålla på och smsa via datorn, lokalisera mobilen exakt, ringa telefonen mm.

Verkar inte vara någon telefon att hurra för. Och sen deras sätt att hantera leverans och kunder, utspottandet av nya mobiler mm, är ju inte direkt glädjande.

12. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

13. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Sicket fail från HTC, klenaste av batterier.. verkar som man får vänta ännu längre på ett nyköp.

14. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Saken är ju den att man får pretty much ladda vilken mobil som helst varje kväll efter 1 dags användande. Dvs något/några samtal, jävla massa sms/surfande och en dels spelande/film streaming.

Ingen big deal imo. Det är som det är, smakar det så kostar det. Och det har ju redan börjat kommit laddningsplattor för tex Iphone och Evo 4G, så det är ju positivit. Lär väl inte dröja tills det släpps till alla telefoner. Och håller med att batteriet kunde varit bättre men det är ingen dealbreaker för mig, 1 dags användning är vad jag hade förväntat mig och förväntar man sig mer så är man lite efter tror jag.

Last edited: 20 okt 2010
  15. Flottbullen

Flottbullen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

WORD!
    har haft smartphones nästan exakt i ett år och det har blivit en vana att sätta mobilen på laddningen när man lägger sig..

16. Silverstream

Silverstream Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fast det har ju varit snack om att den inte räcker en hel dag? Men det är kanske vid extremt användande då?

En dag får man väl räkna med för alla smartphones, och så länge man kan ladda över natten är det ju lugnt.

17. NixZt0rm

NixZt0rm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har ju redan kommit eftermarknadsbatteri på 1500mAh, så det lär ju komma 1800/2000 om ett tag.

18. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har svårt att förstå att dhd ska dra så mycket batteri. Den har enligt spec bättre batteri tid än desire Men ni menar då att htc ljuger?
    Jag vet inte hur mycket man kan lita på testerna som kommit nu eftersom det tar ett par laddningar innan batteriet får full kapacitet. Om jag inte har fel så har några länder fått sina dhd nu i dagarna så det borde vara lite för tidigt för ett batteri test.

19. cinnak

cinnak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testsiterna har haft sina telefoner längre än så. Det är först i dagarna de börjar komma ut till konsumenter. Men just nu verkar alla fokusera på ett enda test, så jag tror du har rätt - låt oss vänta och se. Är man missnöjd bör det inte vara några större problem att nyttja ångerrätten

20. ηπρg

ηπρg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nya li-ion batterier ska vara bra skyddade mot det tror jag.