Enligt Wikipedia (ni får välja själva om ni vill tro på det) så ska Li-ion-batterier inte lida av minneseffekt men samtidigt så står det följande: "A unit that is full most of the time at 25 °C (77 °F) irreversibly loses approximately 20% capacity per year." http://en.wikipedia.org/wiki/Litium_Ion_battery#Advantages
Dagens mobiler drar inte ström från batteriet när det är på laddning, dock laddas batteriet långsammare.
Här är källan http://hardwarezone.com/product-guide/view/87847/review/90031 De har loopat 240x320 videoklipp med skärmen på högsta belysning och volymen på 100% med WIFI och Bluetooth på och pushat mail notifications då och då. Förövrigt den bästa genomgång/recension av telefonen jag sett hitintills.
Det var det jag syftade på. Alltså: det skadar inte att ladda batteriet när det är halvfullt (i motsats till äldre batterityper) men det skadar att underhållsladda när det redan är fullt. För övrigt mår Li-jon-batterier inte bra av att laddas ur helt heller, så att ladda när det är halvfullt är faktiskt en bra idé.
Att jag inte kan titta på filmer mer än 4.5 timmar i sträck ser jag inte som något problem. Vet inte hur ni använder era mobiler dock.
Tror inte den lilla mängden energi skulle utgöra någon fara. Det är väldigt lite som behövs, men såklart en rolig tanke
Att ladda batteriet fram och tillbaka gör inget med batteriet, det ska bara inte bli varmt dvs. ligga i solen, på varma saker som datorer t ex. eller ligga ladda upp fullt för länge. Detta kan slita på batteriet. Batterier ska helst inte laddas ur, det kan döda celler i batteriet. Dock så tror jag att batterier är gjorda att de inte kan laddas ur helt för att motverka detta.
Hmhmhm, Oklarheter kring skärmen och sen detta. Är DHD verkligen något att ha? Skärmen är ju en betydande del av upplevelsen och batteriet ska hålla mobilen vid liv. Börjar bli osäker kring min beställning Kan man få in HTC Sense i SGS?
Frågan är ju hur mycket användning man egentligen har av deras s.k. nyhet i "HTC sense". Visst det låter häftigt att man kan hålla på och smsa via datorn, lokalisera mobilen exakt, ringa telefonen mm. Verkar inte vara någon telefon att hurra för. Och sen deras sätt att hantera leverans och kunder, utspottandet av nya mobiler mm, är ju inte direkt glädjande.
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=8724890&postcount=32 Blir ju lite fundersam som sagt, SGS har ju sisådär batteri. Sämre vill man ju inte ha. Ska nog avboka o vänta in mer tester
Saken är ju den att man får pretty much ladda vilken mobil som helst varje kväll efter 1 dags användande. Dvs något/några samtal, jävla massa sms/surfande och en dels spelande/film streaming. Ingen big deal imo. Det är som det är, smakar det så kostar det. Och det har ju redan börjat kommit laddningsplattor för tex Iphone och Evo 4G, så det är ju positivit. Lär väl inte dröja tills det släpps till alla telefoner. Och håller med att batteriet kunde varit bättre men det är ingen dealbreaker för mig, 1 dags användning är vad jag hade förväntat mig och förväntar man sig mer så är man lite efter tror jag.
WORD! har haft smartphones nästan exakt i ett år och det har blivit en vana att sätta mobilen på laddningen när man lägger sig..
Fast det har ju varit snack om att den inte räcker en hel dag? Men det är kanske vid extremt användande då? En dag får man väl räkna med för alla smartphones, och så länge man kan ladda över natten är det ju lugnt.
Jag har svårt att förstå att dhd ska dra så mycket batteri. Den har enligt spec bättre batteri tid än desire Men ni menar då att htc ljuger? Jag vet inte hur mycket man kan lita på testerna som kommit nu eftersom det tar ett par laddningar innan batteriet får full kapacitet. Om jag inte har fel så har några länder fått sina dhd nu i dagarna så det borde vara lite för tidigt för ett batteri test.
Testsiterna har haft sina telefoner längre än så. Det är först i dagarna de börjar komma ut till konsumenter. Men just nu verkar alla fokusera på ett enda test, så jag tror du har rätt - låt oss vänta och se. Är man missnöjd bör det inte vara några större problem att nyttja ångerrätten