DHD Batteri

Diskussion i 'Desire HD' startad av Dentist, 20 okt 2010.

  1. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Finns det nån app man kan testa batteriet med?

    alltså som jag kan köra slut på batteriet med? nåt som kör cpu på 100% lr nåt..
     
    Last edited: 24 dec 2010
  2. Maol

    Maol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur har det gått med 1600mh batteriet? Alla som köpt det nöjda?
     
  3. alfr3d

    alfr3d Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har precis beställ ett 1600mAH batteri, ska se hur det fungerar. Om inte annat så kommer man ju ha ett extra batteri i väskan :)
     
  4. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Batteriet som jag har på 1600 mAh fungerade superbra fram till senaste uppgraderingen som android fick... nu räcker inte ens något batteri på 10000000mAh typ.. ngt är ju fel på senaste update..
     
  5. Fredde88

    Fredde88 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    hur länge räcker en laddning? mer än 36 timmar?
     
  6. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    det räcker klart längre, har inte riktigt testat nån form av test om vi säger så.
    jag skulle nog kunna ha den från det att jag vaknar tills jag vaknar dagen därpå. inget överdrivet användande då, lite spotify, lite 3g surf, facebookuppdatering, ladda upp några foton, skicka 20-30 sms, ringa 5-10 samtal, spela en del spel. klar skillnad! dock lyckas jag inte med det här sen senaste uppdateringen, jag fattar inte vad dem har gjort..
     
  7. Nfskillen

    Nfskillen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    var köpte du det? ;)
     
  8. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    1600 mAh Batteriet.

    2 timmar 14 minuter

    wifi på, blåtand på, gps på, 100% cpu(med CPU Fullworks som kör cpun på 100% det kan även synas i watchtower appen då körs cpu på 99-100% :) ), skärm(full ljusstyrka) utan att den stängs av,dvs konstant på! samt skickat och tagit emot 1 sms.

    efter 1 timme låg den på 75%

    samt åtta minuters konstant vibrering samtidigt som allt det där pågick! ville dock inte överanstränga vibgrejen så jag stängde av...



    Orginal Batteriet på 1230 mAh,

    Efter 1 timme låg det på 68%.
    efter 1.5 timme låg det på 50%.


    2 timmar 37 minuter tog det tills varningarna om 15% batteri kvar dök upp.

    samma rulle som med 1600mAh batteriet.
    wifi på, blåtand på, gps på, 100% cpu(med CPU Fullworks), skärm(full ljusstyrka) utan att den stängs av,dvs konstant på! samt skickat och tagit emot 1 sms och 8minuters konstant vibration på.


    Båda batterier kördes tills telefonen uppmanade om att kontakta laddare då det var 15% batteriliv kvar.

    Det är inte världens bästa test men det ger ett hum om vad skillnaden kan vara :)

    det var som fan iaf.. 1600mAh batteriet tog längre tid att komma ner till 75% men sedan tog det bättre fart medan orginalbatteriet gick ner till 68% men det sista var svårutpumpad! ska nog köra min orginala trotsallt antar jag. det kan även vara så att jag fick ett dåligt 1600mAh batteri. men just nu så kör jag nog på orginalet igen! och om det skulle kännas att den, trots det här lilla testet varar kortare tid så byter jag tillbaka ;)

    hoppas testet är uppskattad, tog bara 5-6 timmar, 2 filmer och 2 avsnitt av generation kill serien :P samt lite slösurfande på internet.. xD haha.

    Godnatt!
     
    Last edited: 27 dec 2010
    gatsten, Poontus, Fredde88 och 2 andra gillar detta.
  9. Bananjan

    Bananjan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag är inte nöjd.
    Batteriet presterar inte bättre än org batteri.
    Inte då mitt iallafall.
    Och lite konstigt är det väl att dem har lyckats klämma in mer power på samma yta som i org batteriet..... Varför gjorde inte HTC så kan man ju undra.

    Nja 219:- i sjön, men det duger fint som reserv battari :)

    Finns en del att läsa här om dessa kraftfulla batterier.
    http://batteryboss.org/
     
  10. Nfskillen

    Nfskillen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tack för test :)
    Så det är knappast lönt att skaffa ett 1600 Mah batteri för annat än reserv?
    Tror du inte att det behöver laddas ett par gånger för att bli bra som org batteriet? eller har du gjort det? :)
     
  11. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    jag har haft batteriet i ca 1 vecka :) tror att jag fick den i tisdags förra veckan, den har laddats flitigt osv. men ja.. det kanske tar längre tid.
     
  12. hnk

    hnk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Mitt batteri laddades ur innan lunch idag. Det är inte OK och jag vetefan vad som hänt. Telefonen har idlat under den tiden, fulladdat 07:30 i morse.

    Kan man på ngt sätt se vad som drar batteri annat än den inbyggda grejen.

    Skärm 69%... när den vart släckt mer eller mindre 95% av tiden sen laddningen... I dont buy it.
     
  13. Nfskillen

    Nfskillen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    nee det borde ha räckt :)
     
  14. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    men jag blir som ändå förvånad, jag har haft mobilen med org batteriet nu sen jag vaknade (14:00 och nu är det 43% batteri kvar) är det normalt?) jag har bara haft på wifi, spelat tetris i typ 4 minuter och skickat ett sms...
     
  15. jungbark

    jungbark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som har problem med batteritiden. Installera usage timelines Free från market med hjälp av det programmet kan ni se vilken app som drar CPU-kraft och därmed drar slut batteriet.
     
  16. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    bailer gillar detta.
  17. jungbark

    jungbark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ärligt talat tror jag att det är bluff med 1600mAh precis som någon annan skrev; varför skulle inte HTC själva stoppat in det batteriet? En sak om det verkligen är större till volymen men det verkar ju inte detta vara... Mao som alltid med sånt som verkar vara för bra för att vara sant.
     
  18. Nfskillen

    Nfskillen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Av samma anledning som dom inte skickade med bra headsett skärmskydd mm.
    För att dom som tillverkar dessa ska tjäna pengar och att produkten kan bli billigare,
     
  19. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    jungbark, det ligger något i det, men samtidigt kan det vara extremt stor skillnad på batteri och batteri, ta GP's Ni-MH batterier, i AA storlek, alla är fysiskt lika stora, men dom säljs i kapaciteterna 1300-3000mAh visst är det ett utbrett fusk med angivelser på batterier tyvärr, men det är mer än den fysiska storleken som spelar in.

    ingen har hittills klagat på mina 1600mAh batterier i alla fall, jag har inte testat dom själv då jag inte har en DHD, men jag har god erfarenhet av batterier från samma fabrik till gamla Desire, jag pratade med en som körde sådana här batterier och han märkte en klar skillnad i alla fall.
     
  20. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    det är ditt batteri som jag testade ovan och resultat blev den det blev. det kanske är bara min otur med exemplaret men thats the result.

    köpt av mr.pontus på tradera. :) galet bra leverans iaf! jag betalade 200kr ;p