Nu har jag bara laddat min två gånger då jag precis fått telefonen men förra gången jag laddade den var i förrgår kväll och då testade jag slå på-stäng av tricket. Det var som sagt i förrgår kväll och först nu fick jag 15% varningen. Nu använde jag i och för sig inte telefonen efter 19 igår då jag hade min gamla telefon med mig istället men innan det så smsa jag en hel del, surfade även någon timme och installerade lite apps samt allmänt lekte runt med telefonen lite, när jag vaknade idag (13:00) så satte jag i simkortet i htcn igen men då bad den mig starta om telefonen för att kunna använda den (gick inte att få bort rutan). Efter det så har jag aktivt använt telefonen i nästan exakt tre timmar och under de timmarna har jag mest testa lite olika spel men även surfat lite, testat andra apps samt installerat en himla massa apps. Förutom det jag nämnt tidigare har jag även ringt några kortare samtal men inga långa.
Jag tycker det är helt acceptabel batteritid och mitt ända riktiga krav är att mobilen ska klara sig en dag med normalanvändning vilket är ca 3-4 timmar för mig, det är ung. den tid jag spenderar på att åka (och vänta på) buss per dag. Jag hoppas bara att batteriet kan hålla i sig så här utan att behöva köra tricket varje gång för det blir för bökigt. Förhoppningsvis så lär väll batteriet också bli lite bättre när man haft telefonen ett tag.
Edit: Enligt batteripanelen så är ström-användningen fördelad så här
Men jag vet inte om det gäller för igår också eller bara för idag eftersom att jag fick starta om telefonen, t.ex. så räknar tiden endast sedan jag startade om telefonen
Last edited: 1 januari 2011