Är det jag som har fel inställningar på juice men de drar mer batteri med den på. Kör data on demand nu med android assistant
Placebo. Vad gör den egentligen? Står ju inget om den. Folk bara installerar utan att veta vad. Alla dessa taskkillers är dåliga för telefonen, då den sköter avstängning av appar på egen hand. De kanske ligger ett tag i bakgrunden, men försvinner till slut. Ska man ha en ytterligare andra part som ska göra detsamma blir det bara massa knas för telefonen. Det är vilket fall det jag läst och hört överallt på nätet. Dock kanske det har förbättrats nu?
Juicedefender är ingen task killer! Det den gör är att den stänger data syncningar (wifi, mobildata) när skärmen släcks och öppnar när skärmen tänds. Du kan läsa mer om det på : www.latedroid.com
Du kan ställa in den så at den syncar data var 15/30/60/etc minut. Samt att den inte syncar under vissa tider, tex under natten osv. Då är den inte konstant uppkopplad utan bara hämtar data när det behövs, och du kan alltid tända skärmen och då syncas all data/mail etc som vanligt. Hämta den från Market och prova själva, jag är jävligt nöjd med den!
men i teorin så borde en sån app göra att telefonen drar mer batteri eftersom den håller telefonen ifrån viloläge för att den kan ju inte annars veta om skärmen är av eller på??
Har tittat igenom lite forums i XDA och har hittat http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=701567 som säger att den har olika celler i batteriet och att medans en cell kan vara 95% så är en annan 98% kanske så det man måste göra är att följa instruktionerna och sen så varar batteriet längre Låter grymt men har inte provat än (får DHD om en vecka D ) * Originally Posted by vanstrien I did this once two weeks ago. In fact I did this AND the instructions that are supposedly directly from HTC (charge on, then off, then on and off before another charge). The last two days my phone went 46 hours on battery but at 10% I decided to plug it in again. Yep, I took it off charger at 8am Tuesday and plugged it back in Thursday at 6am. I plan on repeating what I refer to as the pat-your-head-rub-your-tummy charging cycle about once a month. (I leave wifi on while I'm at home and work. My screen is set to autobrightness. All my widgets have to do with time, weather and my calendar -- I use no widgets for facebook or twitter. My kids regularly steal my phone to play games during the day.) Last week I had a couple days where my battery life was only about 7-10 hours. I think it was because I installed some apps that must have been chewing cycles or syncing when they should not have been. When I removed them my battery life jumped back up to 35+ hours. LiveWallpapers also crushed my battery although I don't really understand why. They should go to sleep when the phone is off or another app has focus. So I think this method of charging the battery works and is important, but even more important ditch any app that causes your battery life to go down. They often do not show up as the culprits when I look at the system menu for what consumed battery. Grymt asså Mvh Linus
Precis, Också måste den ju slå på allting igen när man startar skärmen, vilket säkert också drar mer ström, Men det är vad jag tror, rätt mig om jag har fel . Jag la till en widget istället som man kan slå av och på trafiken med.
samma här, har switch pro, jag slår på den bara när jag ska använda nätet, för jag uppdaterar mail och annat manuelt!
Jag har bara TK för att stänga appar som hänger sig så slipper jag in i inställningar. men jag stänger den med då jag är klar
Orka! Det är väl bara göra de till en vana att ladda varje natt! Lyckas man inte ha batteriet en hel dag då bör man nästan ändra sina vanor!
Som föregående, du använder nog inte telefonen, en ganska så dum kommentar faktiskt, jag kan tänka mig att om man har långärmad bussresor som man pendlar med varje dag så går batteri åt om man spelar. Eller som jag jobbar på telefonen från mitt ordinarie jobb, utan möjlighet att ladda på 14 timmar kanske. Så jag ska ändra mina vanor och sluta tjäna pengar på mina affärer med en massa köp sälj och support? Eller pendlaren ska inte få döda tiden på bussen eller tåget med lite spel. Men snälla.
jag använder min telefon flitigt, både smsande, ringande, facebook och spelande varje dag. Den räcker alltid för hela dagen iaf.
Har provat Juicedefender och märkte att batterin höll mindre, så jag tog bort den. Hur är det med batterierna som säljs på 1800mAH ? är de bara lika bra som originala?
1800mAh batteriet från Andida håller cirka 33% längre än original (32% i tester jag läste mot original i en annan HTC telefon), flera utlåtanden ligger däromkring. Dessa är märkesbatterier i alla fall, inte "billiga Kina batterier" som 1500, 1550 och 1600mAh batterierna. Jag har och kan sälja dessa för 150kr inklusive frakt (billigare än blocket och Tradera) Jag säljer under solen-50 på Tradera nu förresten. Betalning här kan genomföras med bank, paypal, payson(inklusive garanti) och även internetgiro.
Tycker inte batteri tiden är så dålig:S?, håller i alla fall en hel dag och vill man vara 100% säker att batteriet ska hålla hela dagen efter laddar man den på natten, svårt? - har full ljus styrka - Wifi på - alla synkronisering på - levande bakgrunds bild - surfar mycket - stänger inte av alla apparna hela tiden - tankar hem och provar appar m.m. som alla andra - smsar - pratar inte jätte mycket doc - har väder widgets etc. m.m. , så batteriet håller minst alltid en hel dag det är två dagar som det kan eventuelt bli lite knivigt mot slutet men då äre bara att dra ner på vissa saker om man är borta utan tillgång till ström, glömt laddaren t.ex. , skärmen snor åt sig 70% av strömen i alla fall, Menar att man behöver nog inte tvivla på att köpa den pga batteri tiden...