DHD Batteri

Discussion in 'Desire HD' started by Dentist, Oct 20, 2010.

1. zrra

zrra Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är nöjd :)

2. HTCOUTLET

HTCOUTLET Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en Desire och använder Wi-Fi mobilt nätverk hela tiden. Bluetooth mellan varven. Min batteritid är mellan 2-3 dygn. Jag låter den laddas ut 2 gånger i månaden och låter den sedan laddas utan att jag använder den. Lämpligt när man sover. Jag har standard batteri, mycket nöjd med driftstiden med tanke på att jag ringer och tar emot ett flertal samtal och mail dagligen
    Rätt underhåll och det fungerar bra

3. rock__star

rock__star Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte ett 1800 mAh batteri och var sjukt nöjd efter första laddningen. Höll med lätthet över 2 dygn. Sen efter andra laddningen blev batteriet helt värdelöst. Låg på 70% efter 3 timmar typ. Ville ändå ge batteriet en ärlig chans så jag körde en vecka med det men inget blev bättre. Har nu bytt tillbaka till orginalbatteriet vilket är så sjukt mkt bättre konstigt nog. Min DHD är inte rootad, har USB-felsökning ibockat samt all synk borttagen (det som i särklass drar mest batteri) och jag behöver ladda den ungefär varannan dag beroende på användning såklart. Jag gissar att man kan ha otur och få ett riktigt dåligt batteri helt enkelt. Kan ju dock vara värt ett försök för den som känner för det. Inga jättepengar direkt.

Mozze likes this.
  4. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    För mig räcker den hela dagen utan bekymmer. Några samtal o messande kolla mail ofta o lite surfande. Och är inte slut på kvällen men laddar ändå. Så den är inte sämre än andra smartphones som jag haft.

5. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Kan säga att batteriet från användaren Lilja på Blocket har nu sagt sitt, skrev tidigare i tråden om det så det går att kolla hur länge jag haft det. Nu laddar det ur sig direkt typ, sitter på 38% och telefonen åkte ur laddaren 10 imorse.

EDIT: funkar kalas igen.

Last edited: Apr 22, 2011
  6. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Lilja / Look4Free?
    det är 6 månader garanti på batteriet(som han är så noga med att skriva i anonsen), vad säger säljaren om du har pratat med honom?

om det nu är han det gäller och 1800mAh batteriet.

sen en följdfråga, varför köpte du av honom som är dyrare än mig?

(han tog tidigare 259kr +20kr frakt, 279kr altså och nu tar han 189kr + 20kr frakt, 209kr altså) jag tar 200kr på blocket (inklusive frakt)
    och Swedroidpris har jag tagit 150kr men kan sänka till 140kr nu.

(jag har även hört om två personer som inte har fått sina batterier av honom, någon av dom skulle göra en polisanmälan, vet inte om det är gjort)

7. flamur

flamur Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Poontus, vad säljer du för batteri? Är det garanti och funkar det bättre än originalbatteriet?

8. Poontus

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    jag har dels "1600"mAh (noname) (som mest troligt håller sämre än original) dessa, ja va ska vi säga 40kr inklusive frakt Swedroid pris (jag vill bli av med dom) dessa lämnar jag endast garanti mot DOA.

sen har jag 1800mAh märkesbatteri från Andida (dom som har köpt har rapporterat att det håller 15-35% bättre än original) över 100 nöjda kunder, här lämnar jag 2-3 månaders funktionsgaranti, hittills så har bara ett enda batteri av dessa varit dåligt, det var en till den gamla Desire som verkar ha något fel på IC chipet så den rapporterar en spänning på 3923mV oavsett laddning.
    dessa tar jag 140kr inklusive frak för på Swedroid, ett antal nöjda kunder här (några sidor tillbaka och via pm) dom flesta är dock sålda på annat håll för högre priser^^

kul när folk köper ett batteri till att börja med, sen någon vecka senare kommer dom tillbaka och vill ha 4 nya :D

Andida batterierna som jag har nu är tillverkade i Mars 2011, jag har även till flertalet andra modeller, men jag gissar att ni som hänger här har DHD.

9. Qus

Qus Kid Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Har nu använt mitt Andidabatteri i två månader.

Precis när jag fick det märkte man av att det presterade bättre än originalet, men det kändes som att det blev sämre och sämre med tiden. Och nu har jag gjort ett ganska litet test då jag haft telefonen släckt och helt oanvänd i 24h och jag hade 72% kvar av batteriet med Andida och 73% kvar med HTC originalbatteri. Så ungefär lika bra är dom när man använt dom ett tag.

10. Pliind

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Lilja yes, DOCK hoppade batteriet igång och funkar kalas igen :S vet inte vad det var som hände.. köpte av honom då han vart rekommenderad tidigare i tråden (köpte batteri i slutet av november tror jag)

11. olavbolaski

olavbolaski Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte ett "Galilio" batteri på ebay som är på 1450mah för ca 40kr inkl frakt. Det levererades i proffsig förpackning och såg proffsigare ut än alla dessa 1500-1600mah-batterier som finns överallt för 40-50kr!
    Jag har nu använt det i ca en vecka och jag vågar nog påstå att det är något bättre än originalbatteriet! Jag har iofs inte gjort något vetenskapligt test men skulle tippa på att det är runt 10% bättre kapacitet än original...
    Körde (efter första fulladdningen) ett youtubeklipp i HQ streamat över wifi med full ljusstyrka och batteriet höll över 3 timmar, och det sägs ju att batterierna ska bli bättre efter några laddningar, så det tycker iaf jag är godkänt...:)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250790186491&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Last edited: Apr 24, 2011
  12. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

hade ~70% batteri kvar.. tog ur det och satte tillbaka det och då hade jag 90% ._. wat

13. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Att beräkna ett batteris återstående kapacitet är inte helt enkelt. Att bara mäta spänningen (som sjunker i takt med att batteriet laddas ur) ger bara en fingervisning. Batteriets kondition (antal laddningar osv) spelar in, temperatur spelar roll osv.

Om telefonen däremot ges möjlighet att mäta på batteriet under några laddnings-/urladdningscykler borde telefonen kunna kalkylera detta bättre. Nu vet jag inte om telefonerna har speciellt avancerade funktioner för att mäta batteriets kondition men svaret på din post ligger nog i det jag skriver

14. Phaentom

Phaentom Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 2
    Telefon 3:
    HTC Desire HD
    ROM:
    Android Revolution HD 9.2
    Jag kör ut batteriet på min DHD på ungefär 3 dagar vid sparsamt användande. Vid normalt användande måste jag ladda den var annan dag. Fast jag har ju på senare tid börjat använda mig av appen Juicedefender vilket jag tycker förlänger batteritiden med i alla fall ett par timmar. Jag skulle gärna vilja ha en sån här solcellsladdare, fast utbudet på marknaden av dessa är inte så stort (kanske är för att de är i utvecklingsstadiet till viss del).

15. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag var väldigt trött på mitt orginal batteri till DHD då det inte höllt knappt 12 timmar med ganska normal användning utan att optimera för att spara batteri.

Så jag köpte mig en 1800 mah batteri på ebay (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...377587&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_1658wt_905) och nu har den precis dött ca 30 timmar efter full laddning över en natt.

så är ganska nöjd då jag använt den minst lika mycket som tidigare batteri inte höllt knappt 12 timmar.

16. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Tycker det är helt galet att man ska behöva batterioptimera öht. Vad blir det för användarupplevelse med skärmen på 30% osv.

17. Poontus

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    det finns MASSOR av solcellsladdare och solcellsladdade batterier på marknaden, dock så är det nog svårare att hitta en som är bra.
    Det fina med dom solcellsladdade batterierna är ivallavfall att dom även går att ladda genom vägguttaget

18. Pliind

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Kör på auto istället.

19. Forsstroem

Forsstroem Kid Droid Medlem

Telefon:
    Samsung galaxy 6 edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy 6 edge
    Någon som vet vad man ska göra åt detta,
    När jag laddar telefonen så lyser led lampan grönt vid 90% då jag laddar den, vilket ska ju förstås vara vid 100%, någon som har en lösning på detta?, Jag kör cyanogenmod 7, har testat att wipe'a batt stats både vid full laddat och vid så gott som tomt, men felet kvarstår.

Tack så länge :)

20. dlr9989

dlr9989 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

samma för mig kör clean dhd