DHD Batteri

Discussion in 'Desire HD' started by Dentist, Oct 20, 2010.

1. Hickin

Hickin Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har sett batteri till DHD på 1500 mAh istället för 1230 mAh. Om jag skulle komma över några sådana skulle någon vara intresserad av ett sådant batteri då? De som är väldigt sugna kan ju PMa :)

Man kan nog få ut mer än en dag på standard batteri, oftast så använder de testerna mycket mera saker än vad som krävs enligt mig. Att köra skärmen på 15% kommer nog fe en del, skärmen är ju det som tar mest batteri utan tvekan.

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns redan på ebay. Och kommer väl fler inom snar framtid.

3. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Det är ganska logiskt att ett 1200 mAh batteri drar mer i ett prestandamonster som Desire HD än den i vanliga Desire. Något som jag påpekat sen någon månad tillbaka. Det som tar mest batteri är faktiskt all surfande på nätet. Surfar man i någon timme så har helt plötsligt halva gröna batteripinnen försvunnit, och nån timme till så blir den gul. Så ett tips: Surfa sparsamt! ;)

Det är en talang det där, att göra en smartphone som balanserar mellan prestanda och sparlåga. Ju mer krut de lägger i desto mer ström äter den. Kanske kommer en superlur våren 2011 som kommer ha allt - dvs. lika bra batteri som övrig prestanda? En HTC Glacier kanske? Vem vet.... :)

4. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

5. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns tydligen ett sparmode i telefonen som slår till när batterikapasiteten går under 15% den håller alla telefonens funktioner till ett minimum för att den ska vara igång så länge som möjligt

6. Fnikanor

Fnikanor Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det ska komma batterier på 1500mAh så skulle det vara awsome!

7. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns redan på ebay 1500mAh

8. adriancool08

adriancool08 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Läste på XDA att de på ebay är billiga skit batterier från china som inte
    ens håller mer än standard batteriet från htc utan de har 1500mah men pga
    den kassa kvaliteten hamner de ändå snäppet under... men visst kanske man
    kan ha två batterier men frågan är om man vågar slita upp batteri luckan hela
    tiden för det finns redan 2st på XDA som pajjat sina luckor för sim/batteri :P

9. cinnak

cinnak Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter som två stycken, ursäkta, idioter som får skylla sig själva :P köpte 2 st 1500mAh batterier + laddare från Kina för under 110 spänn. Gör mig inget om de är sämre än originalbatteriet, har ju sammanlagt tre stycken att använda.

Kommer ihåg när det var i princip billigare att köpa en ny mobil än nytt batteri...

10. mettior

mettior Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är just det jag fundera över med...SGS med sense..någon måste ju fixa det..då blir det en SGS med en gång.

11. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett litet tips bara till er som har eller kommer att skaffa DHD eller andra mobiler nu. Eftersom kyla försämrar batteriets prestanda och "livslängd" så se till att hålla både mobilen varm och extra batterier varma. DHD har ju dessutom metallskal till viss del vilket leder kylan ännu bättre och kan förkorta batteriets möjlighet att hålla laddningen ytterligare nu under vintern gör ju att det är ännu viktigare att hålla den varm.

/ Magnus

12. Mc_Piloten

Mc_Piloten Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

På 90 talet och början av 2000 talet hade ju också telefonen dålig batteritid.
    Det löste man med att köpa större batterier. I många fall var det ju inte ens ett skal över batteriet utan hala baksidan var ett batteri.
    Kanske något för smartphones också. JAg tar hellre en fulare smartphone som har en veckas batteritid en de pyttebatterierna som finns nu

13. coolacrille

coolacrille Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Bra poäng. I söndags höll inte min kamera mer än någon timme pga minusgrader. Man bör helt enkelt ha DHD i fickan och inte i väskan.

14. carez

carez Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Inte för att dissa men, vem har sin telefon i väskan ?

15. Mc_Piloten

MINA ENHETER

Det med batteri och kyla är ett bra tips men absolut inget nytt.
    Även klassiska syra batterier till bilar har samma symptom.
    Som parantes kan jag nämna att ett fräscht syra batteri som är fulldaddat kan man frysa ner och det kommer inte att förstöras och knappt tappa spänning, medans ett tomt går sönder direkt vid samma behandling.

16. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Visst är det en gammal nyhet men det är fortfarande inte alla som känner till det faktum att batterierna förlorar kapacitet ju lägre den ambienta temperaturen är.
    Jag jobbar delvis som fotograf och har ofta problem med att kylan som lätt kan krypa ned under -20C dränerar batterierna betydligt snabbare än vanligt. Så man måste alltid bära med sig extra batterier som hålls varma. Du kan snabbt tappa 50% i kapacitet vid 15-20 minus.

/ Magnus

17. Mc_Piloten

MINA ENHETER

Inom försvaret fick man lära sig att om man skulle hjälpa ngn som förfrusit sig skulle man ta den extrimitet hos kompisen och stoppa i skrevet eller armhålan... så det är väl där man bör ha batterier också... fast kanske svettsäkra ;)

18. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Dock så är kyla bra för själva batteriets livslängd. Åtminstone lithium baserade batterier.

19. Oshcar

Oshcar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Undrar lite över det här med batterier och kyla, det är ju ett välkänt faktum att man t.ex. ska ha batterier i kylen för att behålla livslängden och att värme tar mer på batteriet. Gäller detta inte för alla batterier eller har jag missat något?

20. coolacrille

coolacrille Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

1. Kvinnor. 2. Män med väska. 3. Människor med arbete.

Har man med sig en del grejer så underlättar det med väska. Jag gillar det men har svårt att vänja mig..