DHD Batteri

Discussion in 'Desire HD' started by Dentist, Oct 20, 2010.

1. trevz

trevz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Klart det är skärmen som drar mest, men om man kan dra ner ännu mer på hur mycket CPUn slukar så ger det ju längre batteritid, allt räknas ^^ Trevligt också om man kan få ur mer prestanda och ha kvar samma eller till och med längre batteritid.

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Laddade min igår, lekte med den så jag fick ner den på ca 48% batteritid innan jag gick och la mig, ställde klockan på 1 men vaknade 20 över 5 endast för att se att mobilen hade dött :< Blir lite rädd samtidigt som jag vet att det kommer ta ca 1 vecka innan den når sin fulla kapacitet.

3. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Om den drar så mycket i standby så måste det vara något som knasar. Någon process som ligger och drar batteri.

4. AndyInternetGuru

AndyInternetGuru Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Vad rekommenderar ni man ska ladda första gången? Tills det är fullt, eller några särskilda antal timmaR?

5. TazZy

MINA ENHETER

Ja har börjat tänka på det.. Den drar som fan när den är på standby :/ Men när jag kollar ser jag inget utöver det normala.. Kollar under "batterianvändning" där skärmen leder, sen är det typ 6% röstsamtal, 3% vänteläge, 2% androidsystem etc :/

6. mannyb

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Onekligen märkligt. Under natten som gick så drog min DHD 11% på standby. 100% när jag somnade och 89% kvar när jag vaknade, 8 timmar senare.

7. TazZy

MINA ENHETER

Måste kolla min under natten.. :/ Den kan ju fan inte dra nästan 50% under 12timmar på standby heller..

edit; laddar den under natten nu, ska börja ta tid sen så jag ser om något är fel. Startade också om den riktigt, så alla aktiva program etc fick sig en omstart. Känns bättre så utifall något skulle ligga och dra ovanligt mycket tänkte jag.

Last edited: Nov 6, 2010
  8. Pasulj

Pasulj Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Får en känsla att min ligger och drar kraft okcså.

Läste i någon tråd att det finns en process som heter /INT som ligger och pendlar mellan 60% och 90% utav processorn. Ska tydligen var någon slags bugg.

Ladda min tele 2 gånger idag och batteriet var slut vid 24 tiden

9. TazZy

MINA ENHETER

okey, jag ser ingen sådan dock i aktiva program men kanske hade den före jag startade om allt. Lär visa sig, ska ta lite tid nu. Fullladdad klockan 12, tänkte försöka använda den så lite som möjligt så jag får se hur mycket den drar per timme i standby.

10. DorianGrey

DorianGrey Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nån som vet hur man får fra statistiken i vad som drar ström i mobilen utan att installera någon app. Jag har sett det fösta gången jag laddade mobilen, men inte efter det.

11. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ta bort synkronisering gjorde att min telefon både flyter på bättre och drar mindre batteri.

12. TazZy

MINA ENHETER

Jag stängde av auto synk och satte facebook, google och allt annat på 3-6 timmars uppdatering.. Använder jag det så uppdateras det ju, ser ingen mening med att något ska synkas när jag inte använder det, som tex vädret. Ser ju liksom vilket väder jag har ute, men vill jag ha en prognos är det ju bara att klicka på homescreenen så får man fram en uppdaterad.

13. ikarus

ikarus Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Håll koll på denna sida...de kommer säkert med ett *tjockbatteri* till hd med... kanske telefonen blir fulare men kan vara praktiskt ibland om man ska resa eller så.

14. TazZy

MINA ENHETER

Läst att det ska komma ett 1500mah ganska snart, samma storlek som existerande.

Fråga dock; Finns det någonstans på telefonen man kan kolla batteriet i %? Vet att man kunde trycka på klockan så fick man upp den men efter fullladdning så är den inte kvar? Kanske den kommer igen när jag har 99%, vem vet. Men någon?

15. Shire

Shire Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

1500mah batteri vore trevligt. Snackar vi "officiellt" batteri då eller nått från Kina som kanske inte ens är effektivare?

16. TazZy

MINA ENHETER

Eftersom det redan finns 1500mah från kina, så har jag uppfattat det som att vara "officiellt", ja. Skulle vara mycket uppskattat, mer batteritid är aldrig fel.

17. Shire

Shire Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu när du säger det minns jag att jag sett det på ebay också.
    Vore som du säger inte helt fel. :)

18. mannyb

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Såvitt jag vet så går det inte att se. HTC verkar ha tagit bort procentsatsen även under About phone -> Battery.

Jag kör appen Battery Monitor för det (placerar procentsatsen i statusbar), men det går även att se med andra appar, som Spare Parts eller Android System Info.

19. trevz

trevz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror det var ett Mugen batteri som skulle komma... men om man tar en titt på http://batteryboss.org/ så verkar dom ju inte direkt vara en bra investering.

20. TazZy

MINA ENHETER

Jo, installerade något liknande, Battery Indicator Pro eller nått men är rädd att dom ska ligga och dra onödigt på batteriet :/ Men när jag klickat på klockan på homescreenen så har jag fått upp en liten under vädret, den verkar borta nu dock :/ Kanske bara funkar när batteriet är lågt, lär visa sig. Haft mobilen på standby (tagit lite kort och laddat upp dom samt skrivit några sms) i 2timmar och verkar fortfarande ha 100% batteri. Vet inte om det har med omstarten av alla program men hoppas det håller sig någorlunda.

Kan mycket väl ha varit ett Mugen, ja.

edit; Drog hem Battery Indicator (..igen) för jag blir tokig av att inte ha %.. Laddade den fullt för 2 timmar och 47 minuter sedan och nu är den på 86% enligt battery indicator. Bara 1 grön plupp som försvunnit på androids egna, och i inställningar. Skickat ungefär 6 sms, tagit 6 bilder varav 2 uppladdade på facebook via htc sense, använt lite market och tankat 3 apps via wifi. Utöver det har den varit på standby. Antar att jag inte kan "klaga" (tänker inte "klaga" heller i slutändan för jag visste om att batteriet kunde varit klent.) än eftersom jag bara använt den sen i Onsdags. Men antecknar lite ändå får se hur mycket bättre den blir.