DHD Batteri

Diskussion i 'Desire HD' startad av Dentist, 20 okt 2010.

1. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Min var på 97% imorse kl 7:45. Har alla syncningar på orginalinställning, inkl gmail och exchange. Haft ca 7 samtal, kollat en del friendstream och inkommande mail, både 3G och WIFI igång. När jag kom hem 17:20 var det 62% batteri kvar. Har laddat telefonen 3 ggr sen jag fick den så batteriet är nog inte i toppnivå ännu, men tycker att det verkar helt ok efter min första arbetsdag.

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Helskotta, det är ju bra :o Dock drar spelande och musiklyssning en jävla massa så att använda telefonen som tex en jobbtelefon funkar batteriet nog perfekt ^^

Last edited: 8 nov 2010
  3. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Sant, lirade en hel del Angry birds i helgen och då rasade batteriet ganska raskt. Men detta upplever inte jag som nått konstigt.

4. treijner

treijner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tjena, har precis fått info om att posten tagit emot elektronisk förhandsinformation om att min DHD är påväg till dem nu:):)
    det jag undrar nu är ifall någon här beställt extra batteri till sin telefon än och isof vart? nån som har koll på om det finns några billiga "Kina" batterier som man skulle kunna använda som reserv till det ordinarie?

Fråga 2
    Är det någon som testat tipset på hur man kan göra för att få batteriet att hålla längre? (ladda det 8:a timmar stänga av ladda mer osv eller hur de nu var..) och vet om de funkar?

5. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580

MINA ENHETER

När det gäller batterier så kanske du inte bör snåla på det eftersom det är en relativt viktig komponent i din nya fina och dyra mobiltelefon. Låt inte ett ruttet billigt batteri bränna upp den då. Spendera istället mer och få garanti på det OM något skulle inträffa.

/ Magnus

6. treijner

treijner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

de är ju sant iofs, men min tanke var mest att använda det i nödfall om batteriet skulle ta slut när jag sitter på bussen hem från skolan eller så.. dock så vore de ju tråkigt om skiten skulle få telefonen att brinna upp:P Har nån nått bra tipps på vart man kan köpa ett batteri med riktigt garanti då?

7. nadro

nadro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag upplever mitt batteri som helt ok.. jag tar luren laddad 05:30, sen spelar jag Spotify offliners hela arbetsdagen.. när jag kom hem idag hade jag c: 16-18% kvar. Då har jag gjort c:a 10 korta samtal och två tre ggr upp på market med 3g. Skärmen är i standby läge så ofta jag kan.. och som musikspelare är jag jättenöjd.

Men å andra sidan har jag en billaddare ifall det krisar. Menar hur mycket film/spel behöver man ägna sig åt på en arbetsdag ? Det är ju trots allt en arbetsdag.. Eller hur bruuushan!!

Hör ropen skalla - DHD till alla.

8. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Opps Helt plötsligt i dag (från att ha funkat ok)har min börjat att äta batteri från 100% till 40% på 3,5 tim . Detta är med synk på facebook resten avstängt ej GPS och USB felsökning ikryssad,
    Lite menytittande men 3,2 tim släkt i stand by läge .
    Men ändå Andrioid system 51%
    skärm 26% (max ljus )
    Vänteläge 3%
    Telefonen är inaktiv 2% förbrukning

Hur kan jag bränna så mycket batteri på ett par min anv ?

Och om man måste stänga av all synk alla program och det ultimata sluta att ringa ,Håller batteriet då ??

Skämt åsido det började med att jag kryssade i USB och stängde alla synk med aktier sense osv allt utan google @post o facebook
    Några tankar eller förslag ?

9. putte86

putte86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

10. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Problemet är bara att jag läste om problemen i morse och startade med att ticka för USB felsöknings optionen ,vilket var lösningen på problemet och även ett sätt att spara batteri enligt många . Efter ha läst 23 sidor inlägg om buggen tydde jag det till att så längre man inte kopplade upp sig med USB till datorn (men inte ens då bara att den försökte ladda drivrutiner som ej fanns) skulle det inte finnas några negativa sidor med att ha den ikryssad ,Det var även flera som gorde det från start av rutin . Så att jag fått problem för att jag inte haft buggen innan ,verkar också otroligt

Troligvis blev telefonen arg för att jag kopplade bort all synk (typ vem ska jag nu byta data med när du sover) så allt åker på igen, och så hoppas jag att det blir som tidigare typ 10-12 tim

11. Shire

Shire Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vad ska man ha för uppdateringsfrekvens på HTC Sense? Har vid varje "push" nu som var default. Lite överdrivet? Om man ändrar från push så whinar den om att det kan bli "problem" med vissa saker. Kan inte ordgrant vad den säger men förhoppningsvis förstår ni vad jag är inne på.

12. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vilket market program är bäst om jag vill kolla vad som drar vad (obs jag är amatör så enkla doningar så man förstår)

13. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Funkar det att knappa in i dialern på DHD ? Där man kan se bla.a mer detaljerad batteriförbrukning

*#*#4636#*#*

14. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack ,glömde bort hur bra den är ,trots att jag andvände den på Heron ibland .
    Med den och den som finns i DHD ska jag utföra lite exprement för att få klarhet i vad som händer .
    Kommer jag på nån revolutionerande batterispararfunktion blir du den första att få info :)

15. derpious

derpious Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kollade mitt batteri idag och ser att en process vid namn "Archive Viewer" har dragit 19%, vet ni vad det är?
    Provade att köra force stop på den nu och jag märker ingen skillnad från när den va igång när jag använder telefon som vanligt.

jag har spelat mycket spotify under dagen om det ha med det att göra.

16. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Laddade mobilen fullt och tog lite standbytider.. Här är resultaten;

21:00 - 100%
    22:00 - 100% (3 sms, 1 samtal)
    23:00 - 99% (3 sms)
    00:00 - 97% (tagit 3 bilder + fipplat med inställningar)
    01:00 - 95% (ställer klockan på 09:00)
    09:00 - 92% (ringklockan ringde 3-4 gånger)

8% på 12 timmar med ytterst lite pillning, inte illa imo.

Last edited: 9 nov 2010
  17. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Wow ,hur gör du ? min tar 50% på 2,5 tim i stand by . Vilken inställning har du på synk sidan

Bakgrundsdata ?
    autosynk ?

sedan på dom inviduella programmen typ väder ,facebook, sense, facebook sense osv? Har du USB felsökningen ikryssan?

18. Car'a'carn

Car'a'carn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läst i detta forum och andra vilken teknik som är bäst att använda när det gäller att ladda batteriet och framförallt första gången/gångerna. Dock verkar inte alla vara överens vad som är bäst. Får min HD snart och vore bra med lite tips på vad som rekommenderas av de flesta. Några förslag? Tack.

19. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Du måste ha något program som har krashat som ligger och drar :/ Kollat det jag förslog i andra tråden?

Har bakgrundsdata ikryssat men ingen auto-synk. På dom inviduella programmen har jag allt från 4 timmar till en gång om dagen. Ser ingen anledning till att ha dom på konstant uppdatering för dom uppdateras ju när jag använder tex facebook. Och ja, har kryssat i usb felsökning men hade inget problem från början, gjorde det bara ändå ^^

Edit; Ingen wifi eller 3G igång under natten.

http://batteryuniversity.com/print-partone-12.htm

Vet inte om länken är nere eller inte men det står pretty much att första laddningen, 5'e laddningen eller 50'e laddningen är identiska. Att det inte spelar någon roll hur länge du laddar första gången för den kommer vara lika som alla andra.

Edit; den var uppe nu.

Last edited: 9 nov 2010
  20. BGson

BGson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7 FE
    ROM:
    Stock
    Ja det skulle jag med vilja veta, exakt vad har du för inställningar TazZy?