DHD Batteri

Discussion in 'Desire HD' started by Dentist, Oct 20, 2010.

1. NalleN

NalleN Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur gör ni för att få till on/off knapp för wifi på förstasidan?
    Går det även få en till en sådan knapp för 3G data?

2. Car'a'carn

Car'a'carn Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tackar Tazzy :).

3. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Great ,jag tror du satte huvudet på spiken (eller hur man nu säger) "ett program som krashat och ligger och drar " Natuligvis var det troligvis så ,smart av dig ! Nu när jag stängt av med batteri urtagning har problebet försvunnit . Nu 3 tim och fortfarande typ 100% batt Andrioid system nere på 4% (i går 81%) Tack för lösningen så här efteråt ser det så natuligt klart ut men det var du som kom på det. (när man sitter i burken och någon äter upp ens DHD får man lätt panik)
    Resterande tankar har jag tidigare kommenterat i en annan tråd där du svarat mig ,går nu dit och redigerar

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Inställningar -> Widget -> Bläddra i alla htc-widgetar -> #23/71 = 3G / #30/71 = wifi

Lugnt.

Anyway :) Glad att man kan hjälpa. :)

Last edited: Nov 9, 2010
  5. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också problem med att min telefon drar massa batteri. Men vad menar du med "Nu när jag stängt av med batteri urtagning", och hur vet man att ett program har kraschat?

För övrigt så har jag också usb-debug ikryssad och i princip all synk, wifi, gps, bluetooth avstängd...

6. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Polaren har väldans problem med batteri, kollade nu den har dragit 40% på 2 timmar. När jag kollar under batteri så säger den operativsystemet android....

Kan man på nåt se vad inom operativet som dragit?

7. ergoforcen

MINA ENHETER

För att underlätta uppstart låter android vissa prosesser fortgå och minnas trots att du stänger av telefonen. Därför ska man ta ut batteriet och vänta nån minut innan man stoppar tillbaka det (om man stänger av telefonen för att rebota systemen) .Genom att ta ut batteriet och vänta litet (det kan ligga kvar ström därför 1 min väntan innan man sätter tillbaka batteriet) är man säker på att alla telefonens prossesser och program är nersläkta och startas om .
    Att upptäcka om ett program har kraschat och ligger i bakgrunden kan det vara svårt att upptäcka utan någon app som håller koll på allt i telefonen ,men samma som med datorn löser en omstart det mesta.

8. TazZy

MINA ENHETER

När det är android som dragit har något hängt sig, en massa har märkt att /INT (/INIT?) har varit orsaken. Finns program som man kan se vad som drar vad så man kan stänga av, har blivit diskuterat en massor tidigare.

En annan sak jag märkte vad när jag startade om mobilen, att det dels gick så snabbt att jag förstod att inget kunde ha blivit avstängt, vilket var sant. Under inställningar -> program -> snabbstart, den kryssade jag ur så varje gång jag stänger av mobilen startas allt om. Kan vara bra om något krashar eller dör.

9. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

OK tack for svaren Tazzy och ergoforcen.

10. ergoforcen

MINA ENHETER

Ahh...... snabbstart ,tar man bort den ,slipper man altså pilla på batteriluckan

11. chucken

chucken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Väljer man "starta om" så dödas alla processer oxå.

12. NalleN

NalleN Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

TazZy : Tack för hjälpen

13. treijner

treijner Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis hämtat ut min DHD :D det jag funderar på är nu hur jag ska/borde gå tillväga med laddningen, ska jag ladda telefonen tills batteriet först är fullt o sen starta eller kan jag starta direkt o leka medans jag laddar eller ska jag ladda ur det lilla som finns i batteriet helt först o sen ladda den?

14. Kruxillimux

Kruxillimux Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur tar man print screen? :) Någon superapp, eller något du rootat och fixat själv?

15. utor

utor Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Så det finns ett annat batteri tillgängligt, men frågan är om det verkligen levererar:ehm:

16. TazZy

MINA ENHETER

Länkarna funkar inte tyvärr. Men ett 1800mah skulle nog vara bättre än ett 1230mah vilket fall som helst

17. utor

utor Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

sry, nu funkar det :)

18. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hm, det där något större batteriet ser ju ganska intressant ut. Man får kanske testa det nästa månad, ska köra in det inkluderade batteriet först.

/ Magnus

19. ergoforcen

MINA ENHETER

som tidigare nämns ingen laddnig är speciell 1 eller 5 eller 123 osv alla är samma ,alla notes om att batteriet ska laddas fullt första gången och ett visst antal timmar gäller förra batterigenerationen och inte litium .med andra ord gör som om du redan laddat 123 gånger och haft telefonen 6mån ,andvänd det som är kvar eller ladda hur länge du vill/behöver

20. TazZy

MINA ENHETER

Kör en liten uppföljning utav min standbytest. Har följande notis att tillägga;
    11.30 - 90% (några sms, synkat låtar (miniladdning) och hållt på med inställningar.)
    21:00 - 10%

Det jag mestadels gjort med telefonen idag är att lyssnat på musik och surfat. Spelat & dragit hem ett spel och testat, tagit kort och laddat upp på facebook, sms'at och ringt. Vet ärligt inte om det har med att jag använt mobilen i snart 1 vecka så att batteriet anpassat sig eller om det har med någon inställning jag pillat med. Förmodligen båda. Either way så är jag mer än nöjd, ser inget problem med batteriet då jag redan var van med att ladda gamla telefonen varje kväll. Och visst, man kan ju köra slut på batteriet på ex antal timmar men till det vanliga, musik och surf så funkar det mer än fint.