Kontaktat HTC Jag ringde HTC idag och killen på supporten jag pratade med berättade för mig att det är en bugg med uppringningen. Det uppstod i samband med senaste uppdateringen och skall ordnas så fort som möjligt. Han hade ingen uppfattning om hur lång tid det tar.
Ni som fortfarande har problem med att hela luren hänger sig ett tag vid uppringning för att sedan en halvminut-minut senare ringer upp nummret. Har ni provat och göra en återställning? Har gjort det på flertalet telefoner nu och det verkar fungera. (Ca 5 pers har gjort det och dom har inte fått nått problem igen) Detta är nått som har gått galet i deras uppdatering och märkligt att dom inte kan råda deras kunder till att göra denna enkla manöver... inställningar->sekretess->återställ standardinställn OBS. Kom ihåg att ta backup på sakerna i telefonen innan ni gör detta!
Angående uppdatering lovade HTC ju en sådan till Tattoo 2009, för att fixa de värsta buggarna. Finns väl dokumenterat i bl.a. M3. När jag frågar ett år senare har det aldrig varit tal om nåt sånt...
Jag hade samma problem med dialer´n innan uppdateringen!!! Jag är inte helt nöjd med HTC´s kundsupport. Jag har fortfarande inte fått ngt svar på att ringsignalen går ned i ton och styrka emellanåt. Se tråd:https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=9302 Jag kontaktade HTC ang ringsignal-problemet och återkom två ggr med länk till detta forum för att visa att fler hade samma problem. Har jag fått ngn feedback? (förutom ett standardsvar som förmodligen var automatgenererat...?) Jag är i stort sett nöjd med min Legend, men dessa två buggar är faktiskt inte helt OK!
PS, glömde... som svar på "tnbd"´s förslag om återställning. Jag har provat det, och dessutom bytt min Legend till en helt ny! Funkade inte!
Nu funkar det i princip felfritt för mig. Har gjort det några dagar och jag har inte gjort nånting åt det alls.