Digitala försäkringar?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Erkis99, 27 aug 2019.

?

Tror du digitala försäkringar är framtiden?

1. Ja

4 röst(er)
    50,0%
  2. Nej

2 röst(er)
    25,0%
  3. Ja, men inte som de ser ut nu.

2 röst(er)
    25,0%
  1. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 041

MINA ENHETER

Ok där ser man! Då var jag inte ensam om upplevelsen om prishöjning. Dock har vi kommit fram till kundtjänst de gånger vi behövt, men det har då dröjt några timmar innan de ringt tillbaka. (Är dock inte särskilt ofta vi kontaktat kundtjänst).
    Jag valde att byta till Hedvig, gick dock ner till halvförsäkring vid bytet (tidigare helförsäkring). Har du möjligen jämfört mellan Trygg-Hansa och Hedvig, hur nära i pris var de i så fall?
    Beroende på bilägarens ålder, postnummer osv så verkar det ju kunna skilja en del..

Kan ju iaf tillägga en hyfsat bra grej om Paydrive. Bilen stod på verkstad ganska länge, med dosan urkopplad. Paydrives system förutsatte då det värsta, eftersom de inte fick någon data om vår körning, och gav oss högsta månadskostnaden typ. När vi hörde av oss och påpekade det orimliga i det, så var de iaf schyssta och drog av kostnaden för den perioden bilen var på verkstad, när de fick veta orsaken till urkopplad dosa. Om jag minns rätt så drog de av kostnaden helt, så i princip betalade vi inget för försäkring under den perioden (kan dock minnas fel). Om det är som jag minns så var det iaf schysst av dem.

svenix gillar detta.
  2. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 982
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Ja, Hedvig var inte särskilt förmånligt för mig när det gäller bilförsäkring. Priset blir nästan på kronan detsamma som jag betalar hos Trygg-Hansa.

Däremot var Hedvig överlägset billigast när det gäller hemförsäkring i den lägenhet jag kommer att flytta till. Där tar Hedvig 79:-/mån (69:-/mån med rabatt) när andra bolag tar mellan 98 - 133 kr.