Mina telefoner: Nokia 6210 Nokia 6310 Sony Ericsson T610 Samsung D500 Sony Ericsson K800 Samsung U600 HTC Hero Sedan har jag haft lite olika random telefoner medans jag varit utan någon av dessa. Dom telefoner jag direkt då jag köpte dem som jag direkt känt "fyfan va kass den är" har varit T610 och Samsung U600. Egentligen bara två telefoner jag varit nöjd med också. D500 och Hero. Nu när min hero är stendöd, vad ska jag köpa? Vars hittar jag kommande lurar? Är lite sugen på Desire, men den börjar ändå kännas gammal.. Edit, såg längrebak att någon tyckte U600 var den bästa telefon den haft. Jag var så missnöjd på min U600 så att jag bröt av den mitt i tu när jag såg på Lady Gaga. Slängde sedan delarna mot scenen. Jag tror det är min telefon hon senare började sjunga om...
Mina mobiler genom åren..har säkert glömt någon (men då förtjänade den inget minne) eller skrivit fel modelbeteckning.. Nokia 2010 - Min första mobil...en grå tegelsten. Nokia 2110 - Vilken uppgradering...vilken stor skärm! Nokia 3210 - Lätt att använda. Motorola Flare - Motorola med alla sina knappar...suck. Phillips Fizz Ericsson 1018 Ericsson GH868 - Mobilernas Volvo. Ericsson 768 - Gul var den. Ericsson T28 - Snygg och liten för sin tid. Siemens S6 Ericsson T10 Ericsson T600 - Vill minnas att det var världen minsta när den släpptes...bra men höll inte vidare länge. Samsung E710 - Den var nog rätt bra för jag hade den rätt länge. Sony Ericsson W800i - Den bästa mobilen jag haft oxå den jag använt längst. Sony Ericsson W910i - Vilket skit. Sony Ericsson W890i - Trög och långsam. Samsung E2120 - Min reservmobil. Samsung Galaxy Spica - Min första Android. Sony Ericsson Xperia X10 - Bra men för stor för min smak. Sony Ericsson Xperia X10 mini - Kanske blir den bästa jag ägt.
Nokia 3310. Samsung SGH-??? (hittad, kriminell fd ägare - vågar inte lämna tillbaka) Sony Ericsson ??? (la den på tjejens huvud i rulltrappa ...) Nokia N95 Nokia N95 8GB Samsung Galaxy HTC Desire Samsung Galaxy S
Nokia 5210 - Min första telefon, kom bort nånstans i sydostasien. Fantastisk, tyckte jag då. Nokia 5100 - Hemsk knappsats, men i övrigt var jag nöjd. Gick i gatan och dog efter ett par år. Nokia 5140 - Enligt mig en av de bästa telefoner som nånsin gjorts, den höll länge och var med om allt möjligt konstigt innan displayen slutligen gav upp. SE K700i - Den här fick jag i stort sett gratis av en bekant, det var en smula traumatiskt att byta märke, men så här i efterhand var detta också en riktig superlur. Speciellt displayen var fantastiskt bra, även om den drog ström därefter. En vacker dag slutade både mikrofonen, kameran, backlighten och högtalaren att fungera, varefter jag omedelbart sprang och köpte en X10mini. På den vägen är det.
Nokia 3310 Siemens MC60 Sony Ericsson T29E Motorola Razr Motorola A925 Motorola Razr (Någon annan version) Sony Ericsson W850i Sony Ericsson W890i Sony Ericsson Xperia X1 Apple iPhone 3G Apple iPhone 3Gs HTC Desire Samsung Galaxy S En hög andra telefoner också säkert, men orkar inte lista dem.
Jag är en Sony Ericsson patriot Har bara haft Ericsson telefoner T28 T65 T68i Z600 Z1010 K700i K750i W800i W810i W995 Och Nuvarande Xperia X10
Det hela började med en Nokia 3210 som jag ärvde av syrran vid 11års ålder, lagom för att mamma och pappa skulle kunna nå en smidigt när man var utomhus, sen kunde man spela snake, och ha domdär tuffa ringsignalerna som man såg på MTV, så sjukt ballt! Sen efter att 3210an hängde med ett bra tag, så hade jag spanat in mig vid en Sony Ericsson T300i, att man kunde spela minigolf på den lilla skärmen var helt offatbart, läste igenom allt om den, var helt fascinerad! Sen några dagar innan jag blev 13 så hittade jag mobilen laddandes under kökssoffan, blev helt till mig och började leka lite med den, sen märkte pappa det och gav mig istället manualen och gömde undan telefonen. Läste igenom hela jävla manualen och visste exakt hur man skulle använda telefonen, den lilla skärmen med 256färger, hur man kopplade till kameran till den, uff det var spännande och nytt! Dagen kom och man fick den, den fick hänga med ett bra tag, tills jag blev 15, då ärvde jag syrrans W550, som var den bästa sony ericssonen jag någonsin använt mig av, strulade aldrig och trots att syrrans häst råkade trampa på den så höll den sig riktigt bra, 128mb minne hade den också inbyggt, mycket mp3-filer man fick plats med där Sen blev man äldre, hela 16 år! Och man började tröttna, detta var ju innan smartphones var riktigt poppis, men jag hade sneglat mig in på en P800, och hittade en på blocket för 800;-. Sparade ihop lite pengar och köpte den, den var grym! 0,3MP kamera, rätt stor skärm, 2.2" eller något i den stilen tror jag. Den ersatte min miniräknare i skolan, mitt antekningsblock och jag lyckades teethra ihop den med datorn via bluetooth och fick internet, det var ju knappast snabbt men opera mini funkade det nästan halvkasst med så man fick ta det Men lyckan varar inte länge, och klumpig 16åring som man är så hade man den i fickan när man hade bild i skolan, och skärmen sa hejdå. Köpte en P900 via blocket igen och den höll sig ett tag, inga större problem men den blev gammal snabbt. Efter ett tag så gav pappa mig en lite nyare SE i T serien, kommer inte riktigt ihåg vad det var för någon, men det var en fd. företagstelefon och kameran på 1.3mp, imponerade en minst sagt, sen hade den ett Micro SD kort också, helt grymt! Men sen var det ju att man är klumpig, så den knäckte vi i bakluckan, sen använde vi w550'n, som blev stulen och p900'n fick åka fram igen. Nu förra året nergraderade jag mig lite och köpte en w302'a, en riktig skittelefon, men har man inte gott om pengar så får den duga, smsa och ringa klarar den, musik ibland. Sen har man ju laptopen i skolan och datorerna hemma. Nu har man sneglat sig in på en LG GT540, och ska bli att köpa den när man fått pengarna från sommarjobbet. Så på den vägen är det, och både T310i'n, p800'n och p900'n ligger hemma i lådan och samlar damm Ursäktar för novellen, men det är valfritt att läsa den
1-Philips Diga 2-Motorola CD930 (den blåa) 3-Nokia 3110 4-Nokia 3210 (Denna hamnade i tvättmaskinen) 5-Ericsson T-65 (Worst phone ever!) 6-Panasonic (kommer inte ihåg namnet men var den första med färg skärm) 7-Motorola smartphone ( senildement idag, men var deras första smartphone via 3) 8-Lg (kommer inte ihåg namnet på denna heller, men var via 3) 9-Nokia 6680 --------------------- (edit: hade glömt av den) 10-Ericsson w850 11-Ericsson k850 12-Ericsson w995 (sjukt kass antenn) 13-HTC Hero
Ericsson T28 SE Z600 SE K750 Nokia N93 Nokia N78 Nokia N97 - (Vilken extremt ofärdig produkt! Den absolut sämsta nalle jag ägt. Såldes efter 3 månader. Kan ärligt säga att det var den som fick mig att hoppa på android, vilket kanske var tur^^) Samsung Galaxy i7500 Samsung Galaxy S
Nokia 5110 Nokia 3310 nokia 3510i(tror jag den heter) Cool man kände sig när man hade färgdisplay. Nån sony ericsson jag inte kommer ihåg Sony Ericsson T610 Någon Samsung SGH ihopvikbar, sämst batteritid Sony Ericsson W810i htc Touch Diamond (beställde först en HTC S740 men ångrade mig) Sålde htc'n ca 2 månader innan Hero kom och köpte en Nokia på Ica för 100kr HTC Hero köpte jag när den släpptes (kostade 5000 då :O ) Nästa telefon blir nog en htc med qwerty tangentbord om det kommer ut en sån Min mamma hade en Nokia 3210 från när den släpptes tills 2009
Nokia 2110 ~1996 Ericsson A1018S ~1999 Ericsson R600 ~2002 SE T300 ~2003 Nokia 7650 ~2004 Nokia 6630 ~2005 SE W395 ~2009 Nästa blir en Spica eller Wildfire i veckorna som kommer, så svårt att välja dock!
Min är kort, haha Nokia 2110 - Galet tjock telefon med antenn. Skärmen var helt värdelös och ja, det var en allmänt gammal telefon. Men man kunde byta ut antennen mot en blinkande sådan, kul! (jag var typ 12 när jag fick den ) Nokia 3330 - Alla känner väl till den här. Förmodligen den bästa telefonen jag haft, den gjorde det den skulle, blinkande textmeddelanden fungerade på den (vilket förmodligen var det mest high tech med den också..), och det fanns en enorm mängd skal, batterier och andra tillbehör. En telefon som alla bör ha haft. NEC e616V - En telefon jag fick med ett abonnemang. Första telefonen med färgskärm! Inget fel på telefonen tills den dog till synes helt utan anledning Efter det hade jag en Sony Ericsson av okänd modell, hade den bara för att NEC:en la av. Denna slutade ta emot sms och samtal efter ett tag. Då bytte jag till en annan Sony Ericsson, även den av okänd modell men det var en walkman-modell iallafall. Efter det blev det en SE P1i, den har jag haft fram tills nu. Även den har slutat ta emot samtal och sms, varefter jag ledsnat på SE. P1i:an är dock riktigt bra, har aldrig ogillat den på något sätt. Mycket funktionsduglig telefon. Nu sitter jag här med en 1 dag gammal HTC Wildfire ohc fascineras över hur mycket som hänt på mobilfronten sen jag fick min första telefon för 10 år sedan!
Siemens s25 Siemens s35 Siemens s45 Siemens s55 Siemens s65 (Finfin lur) Här tog märkestroheten slut Ipaq 3650/3850 med telefon-"jacka" Qtek 8310 HTC Tytn II Google Nexus One ( )
Jag kom igång lite sent och har bara ägt smartphones, Eten M600 HTC Touch HTC Touch Cruise Sony-Ericsson X1 HTC Magic (T-mobile) Google Nexus One
Dags för uppdatering igen... Nokia 2110, 3110, 6110, 6210, 6230, 6630, 6680, 7110, 8110, E90, N80, N95, E71, 5800, N97, N900 SE GA628, GH337, GH688, GF768, T28s, T36, T20, T39, T610, V800, Z800, M600i, W880, P900, K750, Xperia X1, X10 Siemens S3 com, C35i, S35i, SX45 Motorola Accompli 008 LG U8120, U8138, U8380 HTC S710, X7500, Magic, Nexus One, HD2 Palm Treo 600, Treo 650 Samsung Galaxy S Ändringar sen senast i Fetstil
Första mobiltelefonen var en jobblur. Nokia, minns inte vad den hette, men Neo i Matrix hade en likadan. Sedan blev det ett otal Ericsson/Sony Ericsson-lurar. T18 T28 T29 T39 T68i W990 W995 och nu HTC Desire.
Heh, min lista är väldigt kort om man jämför med alla i den här tråden, skäms ju nästan Nokia 3210 - Första mobilen. Fick den i konfirmationspresent i juli 2000 Nokia 3510 - Fick ersätta 3210an som började fungera allt sämre och sämre efter ett ofrivilligt dopp i Kalmarsund. Nokia 6230i SE K610i HTC Magic Så på 10 år har jag alltså betat av 5 mobiler
min första var en ericsson t10 nokia 3210 som jag tappade under en radarstation när vi höll på att gruppera den i värnplikten. 17 ton var mer än vad den klarade. dåligt. motorola som jag inte kommer ihåg modellen på. den var liten och hade bra batteritid. den tappade jag ut från andra läktaren i filadelfiakyrkan i stockholm. Skärmen sprack och det täcktes inte av garantin... dålig service. en t28 som jag hade tills den inte ville starta alls mer en siemensnalle av nåt slag som jag inte minns. tror det var en s55 ericsson t39m ljuva nalle. hade en nokia e65 som jag tappade i toastolen. nån windowsmobil av samsung nån jättegammal blackberry som jag inte kommer ihåg modellnamnet på... blackberry bold Nokia E71 - detta var den i särklass bästa luren jag haft innan desiren SonyEricsson Naite SonyEricsson Aino - Den sämsta telefonen jorden någonsin sett. får Iphone 4 att se ut som en gudagåva. HTC Desire finally, i'm in heaven en del har jag haft flera gånger eller parallellt, då jag har en jobbmobil och en privat.
Uj orka komma ihåg alla mobiler man haft Den första jag köpte -96 var en Alcatel iaf kommer inte ihåg modellen. Stor å fin var den, kunde tom ta emot sms, men inte skicka sms Sen har jag haft lite olika ericsson, nokia, samsung, qtek. De senaste var om jag inte kommer ihåg fel: Qtek 9090 som jag först fick bytt skärmen på garantin för att touchen på den inte funkade nå bra alls, sen lyckades jag spräcka skärmen på den. Nokia N70 Nokia N73 Nokia 5800 HTC Desire
Okej har inte haft så många men sen är jag inte så gammal heller.. Min första var en Samsung SGH X660 tror jag den hette. När jag fick den var det liksom wow men efter ett tag så tyckte jag dte var en skräptelefon.. Men hade den i drygt 2 ½ år, sen köpte jag den jag har nu, en Sony Ericsson Walkman w660i, den har jag haft i snart 2 ½ år också.. Sen nu för en vecka sedan beställde jag en HTC wildfire, men den har inte kommit än. Därför står det att jag har en htc fastän jag inte har det men den jag har nu fanns inte med och då tänkte jag att eftersom jag ändå får en ny snart så fyllde jag i den sålänge.. Så, inte så lång historia direkt..