Din quadrant score?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av borjeboy, 6 aug 2010.

1. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    RFS tycks ha problem med flödeshantering och för mycket data på en gång får det att låsa upp sig. Att använda en buffer minskar mängden med data som samtidigt läses/skrivs till filsystemet och jämnar ut dataströmmen. Det är enkelt att förstå om man bryr sig om att läsa lite istället för att bara påstå att det är någon form av sjukt mirakel som får något att gå snabbare än det är.

2. mekwall

mekwall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag har aldrig påstått att det är ett mirakel. Det är ju uppenbart att det går att skriva till RFS lika snabbt som man kan skriva till image-filen, annars hade det inte fungerat. Tvivlar på att det har med flödeshanteringen i filsystemet att göra... Tror mer på att det är Samsung som strulat till det rejält med implementeringen och mountingen av partitionerna.

Det finns dock ingen anledning att gå in på djupare tekniska detaljer eftersom det är irrelevant (och att något är fel med RFS-implementationen). Det går i nuläget snabbare att skriva/läsa till en ext2-image som lagras på RFS-partitionen än att göra detsamma direkt till partitionen. Så är det bara, oavsett om det inte är tänkt att det ska fungera så eller ej...

Om du vill vara otrevlig för att skrämma bort nya människor från forumet (som dessutom vill hjälpa andra) så gör du iaf. ett bra jobb.

3. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det enda jag är intresserad av i det här fallet är att hindra spridning av mer nonsens än den som redan finns kring lag- och GPS-problemen. Det är ingen hjälp att skriva påståenden som inte stämmer. Det är synd om det "skrämmer" någon till något annat än att inte skriva påståenden om saker de inte vet ett dyft om dock, så ber om ursäkt om jag verkar aggressiv, det är inte min avsikt.

4. mekwall

mekwall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag vet mycker mer än det lilla du tar förgivet. Men jag vet också att vanliga svenssons inte skulle fatta ett skit om man gick in på tekniska detaljer. I det fallet är det fullkomligt irrelevant. Det som däremot är ett faktum är att lagg-fixen med ext2-image snabbar upp din telefon avsevärt... Kalla det nonsens om du vill, men det är verkligheten för mig och för många andra :)

Det låter nästan som om du sitter på mer information om lagg- och GPS-problemen än någon annan jag stött på. Vad jag vet så vet ingen riktigt vad problemen beror på, men det finns självklart spekulationer.

5. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jodå, jag vet vad det är. Det jag menade var att det lät kul med benämningen att det "låter sjukt" om dina egna script. ;)

6. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Ja det snabbar upp upp telefonen och nej, det gör inte ditt ursprungliga påstående rätt ändå. Det hjälper ingen att förenkla något så mycket att det blir fel. Det är allt jag har att säga om saken.

Sent from my Personal Dis-Organizer GT-I9000

7. kaah

kaah Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mickeko: har du nån teori om varför inte samsung fixat det här problemet ännu trots att lösningen verkar så självklar?

8. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Teori: Byråkrati. Det är ett helvete att få insnöade chefer att tillåta sidsteg från något proprietärt. Så antagligen ska problemet bollas till de som jobbar med rfs och bråkas med, och man vägrar ta en snabbare lösning. Det är lite samma grej som för de med GPS-problem. De vägrar in i det sista att byta telefon utan sitter och skriver hundratals inlägg på forum istället för att ta lösningen som finns framför näsan; använd något som fungerar. Det finns ingen garanti för att RFS går att fixa, inte heller någon garanti för att GPSen går att fixa fullt ut.

Det är som sagt en teori. Det finns säkert andra anledningar som är lika möjliga, fast jag kommer inte på någon just nu. Heh.

Sent from my Personal Dis-Organizer GT-I9000

9. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Alltså, det är det med lagfixen och dess teoretiska funktion är ointressant så länge det hjälper oss med våra SGS att få en bättre användarupplevelse. Jag såg att killarna på XDA jobbar redan på en säkrare implementation som skulle säkra data om mobilen skulle krascha och de som vill vara helt 100 på att deras information inte försvinner ska vänta på den lösningen.

Allra säkraste, om man nu är mån om sin information som finns på mobilen, är att låta bli dessa fixar helt å hållet ;)

10. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

869 JF3

11. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Kunde vara intressant att testa samma "fix" på en Nexus One med froyo. Operativet skulle förmodligen inte funka snabbare, men quadrant kan eventuellt tänkas slå i taket (lite beroende på hur stor påverkan programvaran i sig har på resultatet). :D

12. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Varför skulle det vara intressant att göra samma test på en nexus one? Den har väl inte detta probelm ens????

13. Kai

Kai Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2269

14. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    För att se om den får en högre fantasisumma i quadrant såklart. Denna tråd handlar mer om quadrant än om problem.

15. simon

simon Banned - Scammer Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

1650 JP2

16. marth

marth Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

2222. Detta score fick jag efter ett antal dagars användning och installering av appar efter att jag hade gjort en helt clean flash med JM5 + SamSet 1.9b + one-click lag fix.

17. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

18. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    när ni kört alla lagfixar och skit som ruinerar garantin och får höga summor i quadrant, upplever ni då KONKRET att fryslagget har försvunnit helt och hållet? Eller är det bara en lek för lekandets skull? (inte ont i det, jag älskar att pilla)

19. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag såg en märkbar förbättring. Åtminstone de omotiverade ögonblicken då skärmen blev svart i ett par sekunder, och då det exempelvis tog 2-3 sekunder att se vem som ringer, försvann. Att det skulle "ruinera" garantin ser jag inte, eftersom processen är fullkomligt reversibel.

20. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om så många hävdar att de Upplever en smidigare flyt i menyerna och att mobilen reagerar snabbare då måste det ligga nåt i att lagfixen gör nånting som förbättrar användarupplevelsen för oss.

Jag rekommenderar att du testar själv och se om du blir nöjdare med din SGS efteråt ;)

Här citerar jag en nöjd SGS användare efter att han gjort lagfixen

Last edited: 12 aug 2010