Dina åsikter om din HTC Legend

Diskussion i 'Legend' startad av robot, 19 mar 2010.

  1. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Har du wlan avstängt? Det har kommit fram på hembio att det tydligen fungerar bra om wlan är avstängt. Jag lämnade tillbaka min Legend så jag har inte kunnat prova men flera andra har bekräftat att det fungerar bra så men inte om wlan är på och används
     
  2. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
  3. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Kajosi på Minhembio har fått svar från HTC om problem med bluetooth och wifi

    "Tack för att du kontaktar HTC.

    Tack för upplysningen.
    Just nu är det inget vi kan göra åt detta eftersom det är en hårdvarubegränsning med bluetooth och Wi-Fi.
    Dessa två delar på samma frekvens och samma antenn. "

    Så jaha, då lär man få stå över Desire också då för den har väl samma lösning när det gäller wifi och bluetooth som Legend. Fan så uselt
     
  4. matter

    matter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vad ska man med wifi till dig igentligen. man har ju surf på mobilen ändå.
    wifi e så 2009.
     
  5. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    1. Fan va surt , man kan alltså inte lyssna på spotify via wlan och lyssna i sina bluetoothlurar?
    2. Man kan inte surfa på telefonen via wlan och samtidigt lyssna på musik med sina bluetooth lurar?

    Det verkar ju helt kasst!

    Gäller det Desire med ?
     
    Last edited: 2 apr 2010
  6. Mattefjonkan

    Mattefjonkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Håller till stor del med. Wifi kan va najs på hotspots men hemma skulle jag alldrig våga ha wifi de kan ju hackas så jävla lätt.
     
  7. giganten

    giganten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har problem med min mail widget. Den vissar en massa dubbletter av mailen hela tiden. Måste ta bort den och lägga ut den igen för att det ska bli rätt.
    Någon som vet hur man kan lösa detta?

    Sen har jag en annan fråga.
    Råkade öppna ett spam mail på mobilen (hade nog tummen på kanten av skärmen så den öppnades direkt när jag startade mailen). Kan man få virus på mobilen som förs över till datorn eller kan det påverka ens mail på något sätt?
     
  8. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Vilken lam ursäkt för att HTC som vanligt har sjuka buggar i sina telefoner :) Typ en billig sketen Nokia för 1500:- klarar en sån sak med bravur. Men nä inte en smartphone från HTC :)
     
  9. hnhl

    hnhl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    En sur feature. HTC vill spara pengar men förlorar i anseende. Tråkigt.
     
  10. giganten

    giganten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en fråga angående mailen på telefonen.
    Som jag sagt tidigare så får jag en massa kopior av samma mail i widgeten, finns det någon lösning på detta?

    Sen så försvinner mailen från inboxen i telefonen efter ett tag, ska det vara så eller någon inställning jag missat?
     
  11. mrbowmore

    mrbowmore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter grymt märkligt, testat en återställning?
     
  12. giganten

    giganten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä det har jag inte gjort. Återställa till standardinställningar menar du va, bara välja det i meny och så får man ställa om alla sina konton och inställningar sen?
    Nu har mail ikonen börjat vissa att jag har olästa mail men det har jag inte, vanlig omstart fixade inte problemet.
     
  13. MasterAdde

    MasterAdde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upplever EXAKT samma problem med Telia-abb och Legend. Har bytt in första luren då jag trodde det var fel på den, var exakt samma fel på den jag fick ut, bytte sedan till ett splittans nytt kort från Telia men problemet kvarstår - tappar ner till 1 pinne mitt inne i stan allt som oftast, skall tillbaka snart igen till butiken och höra vad det är för fel. Upplevt en del andra konstiga saker med den, den klarar t.ex. inte mer av YR.no väderwidget trots upprepade av/ominstallationer, den kan inte längre ta emot radio utan avslutar programmet innan den ställt in kanalerna... mycket skumt och jag har bara haft den i 4 dagar... :S
     
  14. fredrichl

    fredrichl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta blir mitt första inlägg, skrivet på legenden och allt. Får väl säga att jag är enormt nöjd så här långt. Har tidigare haft Nokia e71, innan dess en e61. Tidigare haft jäkligt varierande telefoner. Denna har suverän byggkvalitet, är behändig och slimmad, samt har en jäkligt klar skärm. Jag har bara lite omställningsproblem efter att ha haft hårdvaruqwerty så länge.
     
  15. giganten

    giganten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu testat att återställa till standardinställningar.
    Men mail widgeten visar fortfarande dubbletter ibland och mailen i inkorgen försvinner efter 1 - 3 dagar.

    Men såg att när widgeten laddad om idag och vissade massa dubbletter igen så visade den även med mail som försvunnit ur inkorgen igår kväll. Men den går inte att öppna.

    Ingen annan som har problem med detta? Vad ska jag göra?
     
  16. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    har också samma problem med standars widgeten, den som tar upp en hel sida. Jag tog bort den och kör bara gmail, har den som en program genväg på skrivbordet. Skit störande att läsa gamla email som jag redan tagit bort en gång.
     
  17. stantheman

    stantheman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag måste säga att jag inte riktigt vet vad många här talar om. Skärmen på min nya legend flyter väl på okej. Att kalla den magisk är nog att ta i. Jämför man med iphone är skillnaden markant (iphone är jämnare).
    Nu talar jag dessutom bara om skärmens övre halva. Det stora problemet är nämligen att den undre delen av skärmen av någon anledning är mindre känslig. Om man tex drar uppifrån och ner i en meny så går det jämt och fint till en början men då man nått halvvägs över skärmen börjar det hacka i rullningen. Detta är särskilt märkbart om man rör väldigt långsamt. Hack, hack!
    Samma sak gäller rörelser i sidoled i skärmens nedre halva
    Är det bara jag som märkt av detta? Eller är det bara min som är kass ?!
    Fuckin HTC! Jag som så gärna vill ha något annat än en iphone.
     
  18. nonajme

    nonajme Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    365
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag upplever inte det som du skriver.
    Kolla upp om det verkligen ska vara så är mitt råd.
     
  19. text

    text Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har reagerat på en grej och det är att jag tycker det distar över otroligt lätt ocg generellt är ett ganska dåligt ljud när man filmar med HTC Legend. Pratar man lite högre som man gör kanske när man är utomhus och det är massa miljöljud runt om så distar ljudet och låter inte alls särskilt bra. Jag har försökt leta runt lite på You Tube efter folk som filmat med Legend för att se o det är liknande problem. HAde iPhone innan och den har bra ljud och bild vid filmning så jag är lite bortskämd där.
     
  20. stantheman

    stantheman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad tycker du om följsamheten i touch-skärmen om du jämför med din gamla iphone? inte bortskämd där med?