Dina åsikter om din HTC Legend

Diskussion i 'Legend' startad av robot, 19 mar 2010.

  1. text

    text Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nee det skall jag inte säga att jag tycker. Det är klart att iPhone har en aningen bättre följsamhet men å andra sidan så har dem bara tråkiga ikoner på alla "hem skärmarna" menades htc; ifall det då hackar till nån gång, vilket det otroligt sällan gör så är det väl för att någon widget har en animation som snurrar till. Det går väl att stänga av också har jag för mig. Jag tycker skärmen följer med bra och jag har inte märkt nån större skillnad när jag bläddrar bland kontakter osv. Bilderna i kontakter kan ibland uppdateras med en fördröjning men det har väl att göra med den här Facebook synkningen jag gjort.

    Det enda jag tycker är trist är ljudet när man filmar. Men eftersom jag är en sån som vill att det skall se snyggt ut så får man väga för och nackdelar. -Jag tycker den är snyggare än en iPhone i formen och med unibody skalet i aluminium. Jag tycker att gräsnsnitett är så otroligt mycket mer tilltalande och attraktivt än iPhones. Men jag har alltid vart sjukt nöjd med min iPhone.
     
  2. stantheman

    stantheman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du jämfört iphone sida vid sida med legend?
     
  3. text

    text Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Svar: ja
     
  4. stantheman

    stantheman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då ska jag nog gå till typ el-giganten o kolla om det är just min legend som är kass..
     
  5. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    inte så att du har massa apps igång som drar minne? task killer och kolla genom aktiva tjänster.
     
  6. stantheman

    stantheman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    task killer har jag. Vad skulle det vara för aktiva tjänster?

    Jag misstänker ju att det är alla android-fanboys som har fel på ögonen;)
     
  7. xistan

    xistan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var inne på elgiganten och klämde och kände på Legend idag. Jämförde den med bl.a. SE Xperia X10. Första intrycket jag fick var att legenden kändes liten, i minsta laget för att vara skön att hantera som pekmobil, men så klart att Xperians 4-tums skärm är ju gigantisk i jämförelse. Flytet i Legenden kändes helt OK, men inte på något vis exceptionellt och jämfört med X10:an tycker jag nog att det var jämnt skägg.

    Något som störde mig med båda var den lilla fördröjning som uppstår då man startar en app. Kanske är det så med alla Smartphones, men jag upplever nog iPhone som snabbare.

    Legenden kändes mer träffsäker i tangentbordet då jag testade att skriva lite meddelanden, men storleken gjorde sig helt klart påmind. Mina tummar är inte riktigt gjorda för pekskärmar, men det är väl en vanesak.

    Största besvikelsen med Legend var dock skärmen! De flesta recensioner jag läst på nätet hyllar Amoled-skärmen för dess skärpa och klara färger, men jag tycker nog att X10:ans TFT-skärm klår Legend på fingrarna avseende skärpan. Den högre upplösningen spelar nog in här, men jag upplevde legenden som lätt suddig. Nåja, börjar väl bli gammal.

    Hur som helst. Legend verkar vara en trevlig telefon. Känslan i handen är ju helt outstanding och slår de flesta nallar på marknaden idag, men det var något som inte riktigt klickade mellan mig och denna lilla telefon. Hoppas att Desiren känns bättre!
     
  8. text

    text Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo men jag tror det är smart att göra det! Be om att få testa en annan, dom har säkert en testtelefon du kan testa runt på ifall du upplever det snabbare på den.

    Återkom gärna med din reflektion.
     
  9. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har nu konfigurerat min frus nya legend & är mycket imponerad över den! Hastigheten är klart bättre än på min Hero & den största skillnaden är surfningshastigheten där legenden är sanslöst mycket snabbare.

    Ska bli intressant att se hur 2.1 kommer att snabba upp min Hero vid surfning & hur stor skillnaden då blir mot Legenden?

    Ang. seghet som vissa verkar lida av så har jag inte upplevt nåt än men det är klart att jag har ju bara använt den i typ 12 timmar än. Surfhastigheten tycker jag dock är något vassare än min sons 3gs men jag har dock inte gjort någon direkt jämförelse dem emellan...
     
  10. Big_W

    Big_W Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som upplever att skärmen blir varm efter mer än 10minuters använding?
     
  11. -=igge=-

    -=igge=- Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vad använder du för program för att konvitera till mp4?
     
  12. ahle1337

    ahle1337 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft min Legend nu i tre veckor. Tre veckor av kvalitet och mycket roligt. Har endast hittat två problem. Aningen slö för tunga grafikspel som raging thunder och bedrövlig multitouch.
     
  13. Stringfellow

    Stringfellow Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Faan vad dåligt den hanterar minnet. Öppnar man lite program blir den hur slö som helst efter ett tag, hackar i scrollning och reagerar segt allmänt.

    Väldigt stort underbetyg att man behöver en app-killer, skillnaden är stor efter man stängt ner massa onödiga öppna program.

    Snälla HTC, gör så att back-knappen STÄNGER program...
     
  14. nonajme

    nonajme Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    365
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Vad har du för program installerade egentligen? Jag upplever inte det problemet å då kör jag rätt flitigt med apps.

    Sen vet du att back-knappen gör så att programmen går ner i typ "viloläge" va? Dom är inte aktiva å brummar på för fullt när du "stänger" dom så.

    Har aldrig å har aldrig kört en appkiller å telefonen blir aldrig seg å det är inte ofta jag startar om den.