Diskussion kring kommande Galaxy S III

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Albin-132, 17 sept 2011.

1. alexelrey

alexelrey Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    299
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Men om jag beställde från 3 och inte har fått luren ännu? :P Annars går skatteåterbäringen dit ;)

2. jullan

jullan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Det har inte att göra med Samsungs färger då? Blått & vitt.. *funderar*
    Hoppas den är så bra och designmässigt snygg så man inte sitter och väntar i onödan. :)
    Förväntningarna har skruvats upp rejält nu och vill att tiden ska gå fort till den 3:e maj!

3. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

du har du alltid 14dagars ångerrätt från det du får varan. mobilen i detta fall. har du inte.börjat ringa med en annan mobil så borde det gå att byta abonnemanget också. detta gäller om du köpte online eller på annat distans. Annars så har dom flesta butiker öppet köp.

lite utanför ämnet jag vet.

Last edited: 17 apr 2012
  4. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

5. Voynich

Voynich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Wired har en mycket märklig artikel idag där skribenten på fullt allvar frågar sig om det finns någon marknad för Galaxy S III :P

Det är mycket som luktar Apple-fanboyism i artikeln, som skribentens chock över att Note blivit så framgångsrik och beskrivningen av Gingerbread som "horribly antiquated". Sedan passar han på att klämma in en analytiker som säger att "Samsung's brand is not Apple-strong yet" men undviker att nämna att Samsung säljer fler telefoner än någon annan tillverkare.

Länk: http://www.wired.com/gadgetlab/2012...l-it-fit-between-the-galaxies-nexus-and-note/

En lekmans analys: Släpper Samsung en telefon med liknande storlek som Galaxy S II, uppdaterad design, ICS, mer högupplöst skärm, komponenter och batteri som klarar att driva skärmen, och inte tabbar sig vad gäller kvalitet/användarupplevelse, så har de en given monsterhit. Allt övrigt är bonus. Svårare är det inte.

6. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Kommer dom att uppdatera till en 720p skärm och lite snabbare cpu så är den likvärdig med Sonys värsting och "jag telefon" 4s.
    Troligen så kommer betydligt mer att uppdateras.

7. Voynich

Voynich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Det är inte omöjligt att det kommer mer radikala grejer också, min poäng är bara att en stor, högupplöst SAMOLED Plus-skärm stödd av fin design och solida komponenter skulle vara fullt tillräckligt för att göra den till en storsäljare. Det är också tillräckligt för att skilja den från konkurrenter som Xperia S (Gingerbread, tjock, LCD, gammaldags CPU), One X (kvalitetsproblem, LCD), Galaxy Nexus (pentile-AMOLED, dålig kamera) och Iphone 4s (IOS, miniskärm, LCD).

S II är trots allt den mest populära androiden i historien. Analytikernas fantasier om att S III behöver flexibel skärm eller dylikt för att bli en riktig framgång är lätt befängda.

Dahliz91 gillar detta.
  8. iNDePeNDeNt

iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Verkar ju som att många rapporterar att den får Samsungs 4kärna, någon som har en aning om hur den står sig mot Tegeras motsvarighet? Om det INTE blir Samsungs 2 kärniga monster så är faktiskt PadPhone fortfarande ett alternativ för mig.. Där av frågan.

9. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Svårt att säga.
    Beror helt på GPU, cpu vis bör den vara snabbare även om det är en quadcore däremot.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

10. infinite222

infinite222 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag hoppas ju att de hinner komma så långt att de släpper den med dual-core cortex A15 Exynos istället för A9:or i quad.

11. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Instämmer till fullo.
    720p skärm och snygg och snabbare cpu räcker för att jag skall köpa en ny.
    S2an är dagas att bytas ut.

Last edited: 17 apr 2012
  12. Lostierna

Lostierna Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vill Samsung verkligen slå knockout på konkurrensen så kommer dom med flera SIIIor. S, M L och XL. 3.5" 4" 4.65" 5.3" men i övrigt samma specar, kanske skillnad i upplösning på s och m. Då täcker man in hela segmentet och alla kan få en telefon som är rätt i storlek.

13. Blomkungen

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Nej.
    Ett flaggskepp, de har redan riktigt bra lurar i de nedre segmentet och med rykten om galaxy m så finns det redan ett starkt kort i mellansegmentet.

Du kanske har missat att samsung inte har motstånd från någon lur förutom iPhone och nu one X.

Dahliz91 gillar detta.
  14. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Känns inte som om One X är något direkt motstånd, det är så mycket problem med den luren att man blir mörkrädd. Dessutom "tror" jag att prestandan i S3 kommer få HOX att framstå som gammal skåpmat <3 <3 :P ;)
    iPhone är däremot ett stort hot fortfarande då det är telefonen "man ska ha" allt från fjortisar till gamla gubbar sittar och stirrar på sina mikroskärmar i bussar/tunnelbanor/tåg osv. och har fått förklarat för sig att den är enklast att använda och har mest tillbehör. Sorry att jag blev lite OT.

Lyckas de få till ett riktigt bra skal till S3an som andas kvalité så kommer den nog bli en riktig hit.

15. monster-inc

monster-inc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag hoppas, hoppas, hoppas att den får ett vettigt batteri (>2000mAh) och att GPS:en är sleek! Då får den kosta vad den kosta vill :)

16. daaavid

daaavid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

någon som vågar gissa på ett ca pris?

17. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tycker själv att gränsen går runt ca 5900:- men den får kosta några kronor till om den är exceptionellt bra byggd ;)

18. Blomkungen

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Skulle gissa på runt 5500.

Självklart ser jag inte själv one X som ett stort hot men det är den androidlur som är närmast om man kollar specsheet.
    Hur det är i verkligheten däremot är en annan sak.

19. Nuukeer

Nuukeer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det ser mer och mer ut som att den kan komma att få Exynos 5250, i och med att 4412 verkar komma i andra mobiler (som i Meizus nya). Hoppas nu att den inte kommer utan SD-kortsplats och att den har minst lika bra Wolfson-DAC som min SGS.

20. NaxoS

NaxoS Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Har ni tänkt på att 3 Maj, skrivet på amerikanska, 5/3. 5=S. S3 :)