Diskussion om Nexus One-ordrar

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av PeterSthlm, 19 jan 2010.

1. Putte

Putte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yes box. Hade nog 15 låtar med genrer blandade i en salig röra :P

2. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Yes box, det har alla om jag förstått det rätt.. Jag hade en del och min kommer direkt från google.

Mvh, Anton.

3. handroid

handroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

min order blev annulerat!

Hej är ny fan av Nexus One, försökte beställa en idag via google/phone+borderlinx allt gick bra fram till jag fick denna mail:

"Vi kunde inte verifiera kontoinformationen du har angivit vid senaste inköp på Google Checkout. Ditt konto har därför tillfälligt stängts av och den beställning du nyligen gjorde har annullerats:":(

Samt står det så här på min Google checkout: varför?:ehm:

"We were unable to verify the credit or debit card information for your recent order. Your order has been cancelled and your card was not charged. Rest assured that Google is committed to preserving the security of your information and providing a safe online shopping experience.To resolve this issue, you'll need to scan the following verification documents to your computer and then upload them below.
    If you don't have a scanner, please click here. Until we receive and verify the requested documents, future orders will not be processed. Please do not create additional accounts. If you choose not to submit these verification documents, your account will remain suspended and you will not be able to place orders or access your Google Checkout account.

Det var trist att det blev så:-(, jag som var så glad!!! Vad ska jag göra måste jag skicka kopia på mitt pass, kan de inte bara dra pengar från mitt mastercard?:ehm::mad:

4. Unquestionable

Unquestionable Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick mitt konto verifierat under natten och lade en ny order imorse. :)

Edit:

Händer tydligen rätt många. Hände även mig så det är bara att göra som de säger så löser det sig.

Last edited: 22 feb 2010
  5. Breideux

Breideux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skumt att de ringde upp mig och verifierade mitt konto på telefon!

6. johnett

johnett Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Börja in nu igen ! ....... Den som söker han skall finna-----> jag vet med mig att jag läst om det och jag vet även med mig att jag skrivit inlägg om hur det fungerar ...... ps. skicka in bild på körkort etc. samt ett statligt papper där delivery adress och ditt namn och personnummer står på samma typ....ds.

7. handroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hej
    tack för svar! har skannat in körkort och ett bank papper, använder swedbank, hittade inget dokument på min inloggning på swedbank som kunde bevisa min adress, endast pr.nr och namn. Har skickat till google vid 17:00 vi får se vad de svarar! Har använd googles ad-word marknadsföring nästan tre år o då har de aldrig haft problem med o ta betalt. Det är jobbigt o vänta när man har bestämt sig. Tittade även på I-O då blir det nästan 1500 spänn dyrare. Hoppas att det löser sig fort.

8. cobbe

cobbe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    245

MINA ENHETER

pris

vad blir den totala kostnaden på? såg att den fanns i sverige för 7000 - 7500kr.

9. Breideux

Breideux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde igår kväll (söndag). Nu fick jag mejl om att den skeppats och kommer till min kompis i NY imorgon kl 15 00. Bra jobbat google...

10. ArakanI

ArakanI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Meh, orättvist, beställde min sent i fredags antagligen efter de slutat jobba för dagen, Och min N1a är inte skickad än. Dock så ska den till England. Pengarna drogs i lördags så man kan väll hoppas på att även min kommer iväg snart.

11. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Cirka 4500 inkl frakt (ej inräknat docka och UK-laddare). Har du en stor tur kan du åka på momsen, mem det vet jag nästan ingen som gjort via Borderlinx UK.

12. lighisse

lighisse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick också verifiera och väntar fortfarande på svar från dom...
    Lite irriterande är det ju med verifiering.. polarn som la order 1h före slapp undan.

13. upf_swe

upf_swe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur länge har du haft konto hos gmail? Jag slapp verifiera mina uppgifter & jag har haft gmail sedan 2004.

14. handroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

väntar o väntar.......på verifering.....
    vilket osmart sätt av google sälja, varför kan man inte bara dra ett j**la kor, beställt en Iphone idag. allt gick bra via sprint-shop

15. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag fick också verifiera mig :( så himla tråkigt :(

Nån som vet om det räcker med ID-kort och bank-konto-utdrag?

Står iofs inte hemadress på bank-uttag men ja, räcker det?

16. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Jag har också fått mail om att jag måste verifiera mitt google-checkout konto... Vilken röra alltså! Men jag tog en bild på mitt körkort och sen tog jag även en bild på min senaste elräkning (utility bill) men där står i och för sig inte mitt personnummer, kan det räcka ändå tro? Jag skickade dom bilderna igår på eftermiddagen och det har inte hänt någonting ännu. Ni som har fått verifiera era konton, hur lång tid tog det för er innan ni fick ett godkännande och hur gick det till? Fick ni ett mail som sa att det var godkänt eller? Vill ju ha min kära telefon nu så det är en pina att behöva sitta o vänta på sånt här trams.

Förresten, fick ni göra om beställningen eller aktiverades den igen automatiskt när ni fick ett godkänt på verifieringen?

17. lighisse

lighisse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo anledningen var väl att jag skapa konto i samband med köpet och kompisen hade haft sitt konto ett längre tag. Min gmail som jag skapa för några år sen är inte kvar eller nåt kommer inte åt det iaf så fick skapa nytt.

Skicka bild på körkort och senaste elräkningen hoppas det räcker.

18. Yoojimbo

Yoojimbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Tror att det är adressen de vill verifiera så det räcker nog inte...

Jag skickade in min verifiering på kvällen och den blev klar nästa morgon.

19. Lingefelt

Lingefelt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför kan jag inte följa mitt paket när det hamnat hos Borderlinx? Det står "Tracking events are not available for this shipment."

20. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Kontakta deras chat så får du tracking ID som funkar på DHLs webbsida. Det är de snabba att ta fram.