[Diskussion] Stora diskussionstråden om Arc !

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Fishk, 12 januari 2011.

?

Vilken färg kommer du välja?

1. Midnight Blue

99 röst(er)
    76,2%
  2. Misty Silver

31 röst(er)
    23,8%
  1. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Förbaskade ambivalens med omtumlande bestlutsångest...

Sitter fortfarande i den föraktfulla och besvärliga sitsen där ett val mellan två produkter skall ske. Detta har varit ett problem ända sen barnsben och för att bromsa denna maniska psykstörning hade det lättaste kanske bara varit att roffa åt sig en telefon och sedan inte tänka något mer på det.

- Pizza eller hamburgare dagen efter?
    - Pizza!

*Får pizzan varpå denna börjar inmundigas*

- Faaaan, skulle tagit hamburgaren.

Ni ser mitt problem. Även om "pizza-VS-hamburgarproblemet" konstigt nog, till och från kan vara jobbigt är det ju egentligen skitsamma, jag är förmodligen återigen hungrig inom 4-6 timmar och ny föda måste införskaffas. Värre är det med mobiltelefoner eller för den delen andra produkter man förhoppningsvis skall leva tätt tillsammans med under de kommande åren:

LG O2X eller SE Arc.

Skriver man här är ju svaret enkelt, SE Arc. Skriver man i grannforumet är svaret lika uppenbart där, O2X.

Jag vill inte påstå att någon här inne är fanboy, vi sitter ju trots allt på ett nördforum med inriktning mot teknik, inte på Aftonbladets TV-spelsblogg och kommenterar, ingen här inne är väl född på 2000-talet hoppas jag?

Anyway, beslutet är fortfarande svårt. Jag har problem med att komma fram till det mest rationella beslutet men i såna här fall existerar inte denna snedvridna utopi.

Jag har under många års tid köpt flertalet telefoner, många gånger en handfull varje år. Detta maniska köpbeteende har jag nu dock (tack och lov) gått ifrån och det var länge sedan jag fick en ouppackad mobilkartong i famnen. Som nybliven student (igen) tillåter även inte plånboken att spy dollars till vänster och höger på samma sätt som man kunde spendera när man faktiskt hade en fast och bra inkomst. Därför måste nästkommande mobil hålla för tidens tand, eller mja, åtminstone något/några år.

Är man inne på O2X-forumet är det många som inte förstår mitt resonemang kring en bra kamera, eller "mindre urusel" kamera om man nu vill formulera sig på sådant vis. "Prestanda gäller för att vara framtidssäker". Så... vill du vara framtidssäker, köp ett kraftmonster. Jag förstår såklart vad folk menar med detta argument men samtidigt inte. Vadå framtidssäkert? Vad är framtidssäkert?

För mig innebär en framtidssäker telefon att den faktiskt även i framtiden går att ringa och messa med. D.v.s. imorgon, dagen efter det, dagen efter det o.s.v. Med detta resonemang bör således alla telefoner vara framtidssäkra? Ja faktiskt, och det är min återhållsamma syn på det hela.

Sen kan man såklart ha andra argument; "Vill du kunna spela de hetaste spelen eller köra de allra tyngsta applikationerna rent prestandamässigt om ett år". Ja men då pratar vi om helt andra saker än just "framtidssäker".

Det togs upp i en annan tråd i Arc:s forum och vad som sades där var faktiskt riktigt bra. Det har blivit alldeles för stor hets kring uppdateringar. Uppdateringshysteri råder och folk blir besvikna om inte just deras telefon får den senaste versionen av Android. Tillverkare går i regel väldigt sällan ut och lovar framtida uppdateringar. Varför blir det då sådan uppståndelse när man inte får den senaste uppdateringen till telefon X när konkurrentens telefon Y fick den?

Jag kunde delvis förstå detta när Android var nytt och varje uppdatering innebar en rejäl skjuts vad gäller väsentligheter.

Idag skulle jag faktiskt vara nöjd med just Gingerbread, Android 2.3 och fullständigt skita i framtida uppdateringar (borträknat kommande dual core-stöd för mobiler med denna hårdvara).

Visst, jag skulle ju gärna uppdatera till Android 2.x om det innebar att telefonen i fråga fick 4 veckors passningstid, eller för den delen inbyggt microvågsugnsstöd så man kunde kötta in en Gorbys i mobilen på väg till jobbet på morgonen. Detta är ju såklart omöjliga fantasiuppdateringar som jag barnsligt nog sitter och spyr ut i detta nu. Men samtidigt, vad är det då vi är ute efter i dessa uppdateringar? Det är ju i regel endast småjusteringar i form av tekniskt lull-lull som man faktiskt i 2011 år efter Jesu födelse klarat sig utan. Finns det inget behov nu så kommer människan såklart att skapa sig ett behov och bara måste ha det senaste. Så fungerar vi homo sapiens (sapiens) och så kommer vi alltid att fungera. Titta på surfplattorna. Fanns det en extrem efterfrågan av just denna produkt? Nej, men produkten skapades och helt plötsligt skulle varenda Jantelags-Svensson införskaffa en.

Nu har jag kommit in på ett bra långt sidospår så åter till track (grattis till er som också lyckats ta er ända hit :)):

O2X som sagt, kraftmonster, grym prestanda. Tegraspelen hade varit kul att prova och så men för hur lång tid? Jag gillar att installera saker på min mors (ja min mors) Desire HD när vi väl ses men har märkt att jag lika snabbt som jag installerar, också även tröttnar. Spel är bäst på konsol/dator, vad gäller mobilspel är det de små, enkla och simpla spelen som lockar, de som är beroendeframkallande. Kraftspelen suger ju bara ur musten och sen när man återigen skall ta det svåra beslutet att beställa pizza eller hamburgare dagen efter har man inget batteri för att ringa ner till den lokala kebabhandlaren.

Dock ska vi inte snöa in oss på att dubbla kärnor endast medför en prestandaökning till spel. Det är mer än så, men frågan kvarstår dock, blir det så jäkla mycket bättre?

Vad gäller SE Arc så ja, den är ju förbannat snygg. Den ligger inte allra längst fram vad gäller hårdvara men gör det något? Kameran verkar extremt lovande men skulle jag kanske istället kunna trycka ner en kompaktkamera i mina bögiga designjeans tillsammans med allt annat? Förmodligen!

Jag gillar inte heller Sony Ericssons pålägg med allt blått i deras Androider. Deras påläggs-UI är enligt min kriterielista väldigt fult. Jag vet att man kan köra in andra launchers o.s.v. men för närvarande är jag helt såld på HTC Sense-gränssnittet som sitter i Desire HD. Jag gillar utseendet, framför allt det svarta gränssnittet och helhetskänslan. Antar att root eller lite pill med de alternativ som finns på Market löser detta men det är fortfarande ett litet störmoment för mig, där är O2X snyggare från start. Dock har O2X enligt uppgift en jäkla massa bloatware? Löses självfallet också med root.

Så vad har vi då nu kommit fram till? Egentligen ingenting, jag är kvar i denna ovisshet om vad jag nu om några veckor ska välja. Spelar det någon roll? Egentligen inte då jag om några år sitter med en ny mobil ändå. Kommer jag dö, må psykiskt dåligt eller på något sätt få försämrad hälsa om jag väljer X eller Y? Kommer något att ske med de saker här i livet som faktiskt är viktigt? Kommer sambon att bryta upp med mig? Absolut inte! Varför sitter jag då och bölar över ett beslut som inte spelar det minst roll för någon eller något i detta enorma universum? Ingen aning, det bara är så. Och vi är många som sitter med samma förbannade I-landsproblem.

Så vad blir det?

O2X med prestanda, härlig kvalitetskänsla och som felaktigt känns något mindre till formatet.
    Arc med kamera, otroligt läcker design och som är tunnare samt har en mindre volym än O2X.

Skitsamma, jag blir inte klokare av det här. Jag står kvar där jag stod när jag började det här inlägget. Förhoppningsvis inser man på vägen något av tyngd som lägger beslutet på antingen den ena eller den andra. Annars får man sitta och böla över "problemet" i ytterligare månader och återigen utebli av ett nytt mobilköp. Livet är bra hårt ibland...

Suck...

flippzii och LRI gillar detta.
  2. Comp

Comp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Pizza all night long yo :D
    För övrigt så föll jag för arc pga design och kamera. Har idag en SE W880i, så jag tror uppgraderingen blir tillräcklig, rent prestandamässigt.

3. Pjuklarven

Pjuklarven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Bror min har precis förhandsbokat en Galaxy S2, vad finns det för argument att välja denna framför arc och vise versa?
    Tycker bara det surras om Arc och O2x, men nog måste det finnas fler lurar där uppe på toppen som är värt att fundera över?

4. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

ja du nox jag sitter också där
    Men då jag kommer använda mobilen som min personliga mediaspelare behöver jag mer filmöjligheter och möjligheten att styra via tvdosan samt usb otg ligger arc klart bäst till just nu
    Prestandan är också klart nog
    Kolla i4 och se vad den klarar av med sämre hårdvara
    Vi behöver bättre mjukvara innan hårdvara helt enkelt

Last edited: 12 mars 2011
  5. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Lång post. Du har inte funderat på en tawngentbordsmobpil om du ska hålla på pådär?

6. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Först och främst: Gratulerar till ett av de längsta och mest välformulerade inläggen om allt och inget i Swedroids historia...:D Kul läsning! Du borde fundera på att göra kåserier eller något liknande.

Nejdå: Inte född på 2000-talet!!! Härliga 1970-talet....:cool:

Därefter: Allltid pizza dagen efter!;)

Till sist: Tror inte någon kan övertyga dig om vilken telefon du ska välja. Du måste själv känna efter och gå på magkänsla. Men jag hade valt arc utan tvekan!:P

7. Loke1910

Loke1910 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Funderar lite på det här med hur känslig telefonen är för repor osv!! Har haft en 3GS nu ett tag som klarat sig bra 1år och lite till! Kanske inte så lätt att jämföra men hur har x10 varit tex?? Vill helst inte ha skal/plastfilm och skit på den!!

8. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Självfallet finns det fler (kommande) lurar att diskutera. SGS2, Desire S, Incredible S, Wildfire S, Motorola Atrix med flera. Min tanke kring anledningen att det endast surras O2X och Arc för tillfället är just den att dessa båda släpps nu i dagarna. Så fort dessa finns ute på marknaden tar nästa "versus-diskussion" vid. SGS2 är ju både ett riktigt jäkla kraftmonster samt väldigt tunn. Dock kommer denna modell första att nå Sverige någonstans i maj/juni och därför anser i alla fall jag att den inte är lika intressant att diskutera för tillfället. Trots att den har ett innehåll som verkar riktigt lovande!

Sant det du säger. Man kanske ska nöja sig med att inte vara längst fram i skidspåret denna gång. Plocka en god placering inför upploppet och sen lägga in spurten strax före mållinjen :).

Haha, vore kanske en idé. Nu kommer jag dock inte sitta och surfa nördforum med mobilen, sånt får datorn stå för ;).

Haha, kul att du ansåg det vara underhållande :), lite avhandlingar på natten är aldrig fel :).

Kåserier vore något. Att ordbajsa och skriva nonsens om allt och inget är min specialitet :D.

Pizza dagen efter, hamburgare dagen efter "dagen efter", agree ;).

Vi får se vad magkänslan säger om några veckor. Hade gärna pillat på ett färdigt exemplar av både O2X och Arc för att bilda mig en uppfattning redan idag. Tyvärr får man vänta ytterligare en halv månad.

Någon som för övrigt sitter inne på någon ny släppinfo? Funderar på ifall de skall överraska eller spika datum när det börjar närma sig.

9. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Har också stått och funderat länge mellan en X2 och ARC. Mitt val har fallit på ARC. Även om det är lockande med tegra plattformen. Så tycker jag att LG's alternativ inte känns lika bra i helheten. Det är just det. De säljer på att de har den häftigaste hårdvaran. Men känslan jag får av resten av telefonen är att den mjukvaromässigt kommer ha svårt att leva upp till resten. Rätta mig om jag har fel men LG har inte vart inne på android så länge. SE kom in i förra året de har gjort misstag med sina produkter. Dock så känns det mer som att SE också har lärt sig av misstagen och tittar mer på vad marknaden vill ha.

Det jag värdesätter med ARC är en relativt ren android telefon även om den har lite förändring av SE blått tema etc. SE har jobbat med batteritiden så att den ska vara bättre. Genom att optimera displayen. Chipset för musik uppspelning med mera. Tycker att designen och formatet är något av det snyggaste de har levererat på länge. Den har en stor display men samtidigt så känns den inte så stor. En fördel som jag gillar är att det inte är amoled av någon form. Vilket gör att det blir enklare att läsa text på den. Personligen tycker jag att färger återgers mer natruligt på lcd känns inte så övermättade. Visst svärtan kommer inte att vara lika bra men det tycker jag är helt okej.Tror den kommer att ligga bra i handen just för att den har en bågig baksida. Speciellt i landskapsläge känns det som det kommer att ge ett bra grepp. Kameran är också ARC's starka sida. De har jobbat med den hårt. Det går att ta bilder snabbt med den. Samtidigt som det går att ställa in den väldigt mycket. Vilket borde ge förutsättningar för bra bilder.
    Den har inte den senaste hårdvaran men o andra sidan. Den klarar utan problem att spela de flesta spel som finns på market. Den har inga problem med flashstöd. Känner inget behov att spela för mycket på mobilen. Så vinsten med dualcore är inte så stor för min del. ARC har den hårdvaran som jag behöver av en telefon idag.

Det som jag inte gillar med arc är småsaker. Hade hellre haft micro usb utgången i botten. Även om jag inte har behovet på det sättet hade det vart skönt med tegra 2 i den. Är inte helt övertygad av ui. Men har launcher pro så det löser sig.

Det som känns bättre med LG är just tegra 2. Resten är inte så lockande. Tycker inte att designen är så snygg. Telefonen känns större och klumpigare. Inte lika bra kamera. Är nervös för batteritiden. Displayen är jag inte lika övertygad om. Men o andra sidan hade det vart kul att se dem jämföras mot ARC.

För min del blir det arc den vinner på fler punkter än vad den förlorar så.

10. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

dela in denna vägg av text i stycken så man orkar läsa den tack..

Last edited by a moderator: 12 mars 2011
  11. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Trevligt inlägg, fick en att tänka till lite.

Vad gäller batteritiden på O2X har jag bara hört positiva saker, d.v.s. lite mer kräm än vad man generellt är van vid men fortfarande gäller laddning varje/varannan dag.

Displayen på Arc är jag också lite skeptisk till. O2X-displayen briljerar med sin IPS-teknik (iPhone 4 med flera) så den har kanske en fördel här?

12. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Ungefär så resonerar jag också.

Arcen har:
    -Bättra och lite större skärm
    -Bättre kamera och Kameraknapp.
    -Mer slimmad och lättare.
    -Notifieringsdiod.
    -Design som sticker ut, och inte tråkiga candybar stuket
    -2.3 Från start.

Det är lätt att tänka att optimus 2x måste vara bättre för att den har tegra 2 processor. Men jag tänkte på hur mycket spel brukar jag spela på mobilen egentligen?
    Det är inte speciellt ofta, och när jag spelar så är det uteslutande enklare spel. Spel som det inte är några problem för Arcen att driva. Hårdvarumässigt så ligger arc bättre till för min del.

Det enda som gör mig lite osäker egentligen är att:
    1. Optimus 2x kommer antagligen bli lätt att roota och lägga in custom roms på. Medan SE:s lurar har tidigare varit svåra att knäcka bootloadern på.
    2. Optimus lanseras tidigare, skulle räkna medatt Arcen kommer runt en månad efter Optimus 2x. Arcen kanske blir ännu senare nu pga japan katastrofen. Så frågan är om man orkar vänta till Maj/Juni? (Man få se det krasst, prelimära leveransdatum stämmer aldrig)

Och vad som är ännu värre är folk som citerar stora textmängder från inlägget ovanför...Inget fel på hans text för den delen heller. Lagom med styckeindelning. Prova och läs en bok så får du se...

13. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jahaaa, jag visste inte att jag skulle tolka detta som en bok.... Ska skriva ut allt och se till få den inbundet också innan jag börjar läsa på INLÄGG på ett FORUM :)

14. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Jag tror på närmare 2v skillnad, om nu inte katastrofen i Japan ställer till det vill säga. :(
    Om man inte ska ha den silverfärgade som det verkar då...

15. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Fast med tanke på att tiden det tar att skeppa saker från Asien till Sverige är 4-5 veckor (det sades ju tidigare i tråden, eller så var det i O2x delen av forumet, för en herre där jobbade med just sånt) så bör det inte påverka leveransen av Arc.

Om den nu ska levereras till 31:a Mars/Vecka 13 som det sägs från diverse företag och operatörer, det är vad jag tror personligen. Sen kan ju verkligheten vara helt annorlunda.

16. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Optimus 2X kommer bli lätt att roota ja, tror den till och med redan är det. Så snart börjar ju custom roms att rulla ut. Jag har aldrig ägt en Android och är ny på det här med root. Men det låter ju trevligt och att SE:s lurar varit svåra att knäcka är lite oroväckande.

Arcen kommer förhoppningsvis inom 3 veckor men det känns lite som ett önsketänk vad gäller datum. Vi får väl se, men risken finns att jag okynningsköper O2X.

Kameraknapp skiter jag dock fullständigt i, jag föredrar att trycka på skärmen så att fokus snabbt läggs och att bilden sedan tas. Ibland trycker man på kameraknappen för snabbt och får således ingen fokus, eller för långsamt och missar att ta bilden. Blir klurigt om man snabbt vill fotografera något.

17. JohnDoe007

JohnDoe007 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har googlat, men förstår fortfarande inte... Usb-otg. On the go, men vad menas med det?

18. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Det betyder att du kan använda usb kontaken som USB host, dvs usb värd. Alltså som usbporten fungerar på en dator. Då kan du koppla in tex. en mus eller tangentbord till telefonen och sedan använda det i Android. Ett annan tänkbart scenario är man kan koppla ihop två telefoner med en USB kabel och sedan föra över filer. Eller så kan du koppla in din usbsticka och föra filer till telefonen.

Första träffen på google :)
    http://en.wikipedia.org/wiki/USB_On-The-Go

Last edited: 12 mars 2011
  19. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Lite roligt att jag själv sitter och funderar på om jag ska ha arc eller annan telefon.
    Egentligen ligger det mer mellan arc och Play. Kamera eller inte kamera. Har själv
    satt lite som målet att den iaf ska vara bättre än Nexusens kamera, då denna är riktigt
    illa mellanåt. Visst, jag har flera fina bilder men anser att SE ligger ett par år framför
    i bildkvalité. Då snackar jag för dessa två.

Jag försöker vara opartisk när jag ska jämföra två mobiler men det är inte helt lätt
    alltid då, när jag inför andra, ska ge mina åsikter, oftast själv redan har hittat min favorit.

Eftersom man med dessa två har mycket likheter men ändå ett par väldigt stora skillnader
    så handlar mycket om avvägning dem emellan. Det den ena kan erbjuda kan inte den
    andra riktigt hänga med på. Man måste alltid titta på helheten hos dem och inte på en
    specifik del då just denna delen kan vara det enda den är bättre på.

Slår man nu sönder dessa två lurar i fler delar ser man till en början att den ena
    bygger på en metallbas medans den andra bygger på plast.
    Av dem som klämt på bägge sägs LGn kännas mycket solid att hålla i. Kanske pga tyngden.

SE arc å andra sidan har omtalats att trots plast har den en mycket bra känsla varv
    metallinblandning ses som onödigt då den redan, som sagt, har en solid känsla.
    Detta ligger ju i individens egna uppfattning. LG har nog inte prioriterat låg vikt utan
    de vill ha en telefon med superprestanda och då ska man väl känna lite i tyngden.

arc är ju mer en designtelefon och känslan då den är otroligt tunn läggs över lite på
    att den väger 117gram (rätta mig om jag har fel). Det är inte speciellt mycket i dess
    storlek sett.

För mig är tyvärr LG alltid ett halvfabrikat men liksom alla andra kan de göra undantag
    och LG 02X kanske ÄR ett sådant. De kanske har byggt denna för att det ska vara kompromisslöst.

Men vad har då LG som arc saknar?
    Egentligen har den på pappret bättre cpu och bättre grafik; inget vi idag har hejdundrande
    support för i Android. Självklart kan de vara omskrivet på flera punkter för att få det
    att lira ändå men man köper väl inte en mobil endast för att köra ett par appar?
    Ytliga benchmarktester har visat att skillnaden måste mätas. Inte något man upplever
    med andra ord. Skulle vilja se mer ingående tester.

I övrigt låter sig LG erbjuda 1080p-inspelning, något som visat sig prestera sämre än
    en ettårig konkurrent i form av Xperia x10. På stillbildsdelen får den även där spö.
    arc har ju här en betydligt vassare kamera än x10 så på denna punkt kanske vi kan
    vara överens om att arc oavsett kommer ta segern.
    Å andra hållet är luren kapabel att spela upp 1080p-material. Men till vilken nytta?

Enda nyttan jag ser är för eventuella småclips osv då 1080p är MYCKET stora filer.
    I alla fall i filmsammanhang. Kanske om man köra hdmi out att streama youtube i 1080p.
    Dock har jag svårt att se att LG skulle klara dataraten över nätverk som krävs för
    högkvalitétsfilmer i 1080p. Men men..

Vad däremot arc klarar är ju USB On The Go. Man kan alltså ta med mobilen och en
    2,5" USB-hårddisk på 500GB med material man avser att visa för polarna hemma vid
    någons plattv. Dvs, man har en mediaspelare i fickan. Klockrent koncept. Dock alldeles
    för tyst kring den informationen från SE då det är en brilliant idé.

Så OK, LG har vassare grafik och bättre cpu. Men vad mer har den egentligen?
    I dagsläget har det ju visat sig att mjukvaran oftast är Androidtelefonernas största
    problem och vi ser i och med varje ny version förbättringar. Inget livsnödvändigt men
    tillräckliga för att suget för uppdatering blir större. Nu har LG lovat en uppdatering.
    Men jag förstår inte varför telefonen är designad för 2.2 när 2.3 finns?
    Hur ställer sig LG till vidare uppdateringar?

SE har i alla fall tydliggjort att deras nya strategi är att få ut uppdateringar på momangen.
    Det ska i princip vara delaylöst och deras sätt att bygga sina egna mjukvaror in i Android
    är tydligen mycket enkla.

Vidare efter versioner osv så har de bägge bra skärmar. SE arcs skärm har omtalats
    som en rejäl utmanare till SAMOLED och även iPhone 4 Retina.

SAMOLED vinner på svart och vitt men inget mellan. Jag lever själv i en färgglad värld
    så för mig är det välkommet. SE har löst svärtan hyfsat genom att minimera avståndet
    mellan display och glasytan. Kanske kan detta vara nog.

Retina däremot har värdelös svärta men hyfsade färger, hyfsad betraktningsvinkel men
    hög dpi. Mja, vi får se när vi kan börja se den på riktigt. Själv har jag sett den men
    kan knappst börja säga att den spöar LGn då jag inte har sett den.

Även förbrukning verkar SE ha arbetat för displayen då, vid lansering, visade sig endast
    förbruka 6% av totala batteriresurserna vid användning, något som är betydligt bättre
    än vad som skådats tidigare.

Touchen på LG ska tydligen vara superb. Jag tycker arc är bra men måste ju känna på
    bägge för att avgöra. Däremot verkar LG lida av lagg och det gör det svårt.

I övrigt tror jag bägge mobilerna är rätt likvärda. För oss som bara fått en del förhandsinfo
    är mycket lika på pappret. I realiteten kommer det inte vara enorma skillnader.
    Det är knappast som att jämföra en Pentium 200mmx med en dualcore 2GHz.

Folk gnäller på att LG stoppat in bloatware. För mig är Facebook bloatware och detta
    finns ju t.ex på SE arc. Så, för mig är det samma sak på bägge.

För customscenen tror jag LG kommer vara en mer intressant maskin då den troligtvis
    inte är låst på samma sätt som arc är. Tidsfråga innan denna fråga gör mindre skillnad men
    som det ser ut idag iaf så är arc låst.

Mycket yrande osv. Vaknade nyss och passar på medans andra hälften trynar :P

Vad jag tror i slutändan:

Ska du ha en mobil som har det för närvarande senaste, oavsett till nytta eller ej...
    Dvs, senaste i cpu/grafikväg, ta LG.

Vill du ha en finpolerad produkt som jag tror kommer äga LG på resten - ta arc.
    Det har ju inte kommit något mot denna telefon som den INTE klarat. Snarare tvärt om.

Mot LGn har det ju varit tveksamt OS, bloatware, osäker support, hack vid 1080p i både
    spel och film. Batteriproblem läste jag på ett ställe. Ingen hdmistyrning.

Väljer du LGn med anledningen för spel så kommer oavsett SE Play att äga den.
    Känslan i spelen kan aldrig mätas med grafikmöjligheterna. Känslan är viktigare.

Last edited: 13 mars 2011
  20. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Varför blandas Japans katastrof in i leveranserna då lurarna tillverkas i Kina och levereras
    därifrån mot restvärlden?

flippzii gillar detta.