[Diskussion] Stora diskussionstråden om Arc !

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Fishk, 12 jan 2011.

?

Vilken färg kommer du välja?

1. Midnight Blue

99 röst(er)
    76,2%
  2. Misty Silver

31 röst(er)
    23,8%
  1. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Härligt att se att tråden lever :)

Jag erkänner att jag tvekade lite och fluktade över LG's X2 .. Men gick snabbt över då jag kom och tänka på att precis som alla andra förutom SE så är LG's alldeles för lik Vanilla.

Är jag ensam om att tycka att SE har den bästa mjukvaran i sina telefoner(Funktioner, gränssnitt, användbarhet osv)?.

Bara att man kan integrera facebook/twitte/skype i telefonen är ju underbart, och gränssnittet är ju alldeles för jäkla fint.
    Sen nya timescape widgeten lär vara suverän, kommer nog använda det mycket mer.

Face it, SE har verkligen satsat på den "sociala" biten med sin mjukvara. Medans LG/Samsung/HTC bara satsar på att ändra om lite färger och klämmer in fet hårdvara.

Och det är ju därför jag väljer SE, för mobilen är snygg och man har verkligen hela det "cybersociala" livet i mobilen.

Right or Wrong?

2. chuck norris

chuck norris Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Men då undrar jag, kan man bannlysa vuxenlunar från telefonen?

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

Jag gillar mer SE då deras designers är väldigt duktiga, x10an var sjukt fin och det är arcen också.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. Fishk

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Precis.
    Dom vet verkligen hur man attraherar kunderna :teeth:

Färgerna gör den bara sexigare!

5. bfly

bfly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Blå! :D

6. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Är väl bara att inte använda det?

7. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Var inne och kände på den svarta och silvriga arcen samt SE Play i en tre butik idag. Det första intrycket jag fick av Arcen var att den var väldigt lätt. Man tror nästan att batteriet saknas. Men det kan förklaras av att ytan är såpass stor och vikten fördelas bra i handen. Nu var det visserligen en dummy, men enligt personalen var det rätt vikt. Dessutom var Play betydligt tyngre.

När det gäller färgerna så var det svårt säga vilken som var mest attraktiv. Svart var ju väldigt stilrent, men den kändes mer plastig - kanske pga den drog åt sig fingeravtryck lättast.

Cim-Inc gillar detta.
  8. Fishk

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Hur väl fördelad är vikten på SGS II ?
    Galaxy 2 är 1 gram lättare, men är vikten lika bra fördelad gentemot Arcen?
    Känner man någon skillnad?

9. Tobz0r

Tobz0r Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Såg filmen på ARC. Hade köpt den om det inte varit för den jobbiga menyn :(

10. Lenax

Lenax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

???

11. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jobbig meny? man trycker på en knapp och scrollar i sidled...hur jobbigt kan det vara???

Tobz0r gillar detta.
  12. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Förklara gärna vad du tycker verkar jobbigt med den, och vad du är van med nu. :)

13. peter1904

peter1904 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hoppas du är medveten om att man kan installera en annan launcher...

Skickat med X10 mini pro

Tobz0r gillar detta.
  14. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag har velat förut och jag vet att folk är trötta på det. Och även om det är så att jag med glädje skulle kunna köpa Arcen nästa vecka börjar jag dock blicka framåt.

Jag har väntat i 15 månader (alldeles för länge) på en ny mobil. Har jag väntat ända tills nu kan jag faktiskt vänta lite till :).

Så nu när det verkar som så att SGS2 kommer lanseras inom 4 veckor tror jag faktiskt att det vore en idé att vänta. Ska inte göra någon upprörd med att vara off topic här, men kan någon då kanske försöka övertala mig till en Arc?

Jag har för avsikt att inte byta mobil inom de närmsta två åren när jag nu går och gör mitt köp. Det som talar för SGS2 är ett tunnare format, samt bättre prestanda (dubbelkärnigt). Att den sedan har en utomordentligt härlig skärm, SAMOLED Plus är inte heller fel, samt "framtidstekniken" NFC. Kameran skall också vara något i det högre segmentet.

Så... jag som nu skall behålla nästa köp ett par år, finns det någon anledning till att välja Arc framför SGS2 eller bör jag satsa på något som är mer framtidssäkert vad gäller teknik och prestanda?

Fel forum att fråga i förmodligen (Arc for the win :)), men kom gärna med era åsikter.

15. Fishk

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Visst är det trevligare med en tunnare mobil ( Men hur mycket tunnare är den?) + att den väger bara 1 gram mindre, och vikten på Arc är bra fördelat över den stora ytan
    Att mobilen har en superb prestanda med dubbelkärnigt ser jag ingen användning i :) Beror ju helt på hur man använder telefonen.
    En bättre skärm, fine, fint att kolla på.
    Att SE skulle skippa NFC tror jag inte ( rätta mig om jag har fel )
    Har dock ingen aning om kameran, men Arc'ens kamera är ju riktigt bra också.

För mig är en mobil ett tillägg i sitt sociala liv. Det är just där Sony Ericsson slår alla andra. Jag köper inte en mobil för att den har bäst prestanda och bäst skärm, ser ingen användning i det tyvärr. :)
    Du får det en telefon är till för + det extra för dom pengarna än en Galaxy 2 enligt mig.

Mvh T !

16. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

don't feed the trolls!

17. Soccom83

Soccom83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Efter att ha läst runt här ett tag, så håller jag med om detta...

Men för att ge trollen en smula ströbröd. Skärmen samoled, häftiga kontraster, men inte lika "verklig" i färgen som arc. Kameran har väl samsung inte lyckats slå SE än? gränssnittet försöker ofta samsung få att likna sitt egna, bada dvs. Dualcore har ingen användning, när den väl har det lär kanske quadcore vara aktuellt?

eller så kan man alltid välja n8, nexus s, incredible s, desire s, chacha, neo, play, osv.

good luck

18. Smith

Smith Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är det någon mening att diskutera pappersspecifikationer? I slutändan handlar allt om hur smidig mobilen faktiskt är att använda. Min X10i ska enligt många tester ha en av de bättre Android kamerorna, det hjälper dock inte ett dugg när den är slö som sirap att använda.

Jag kommer ihåg min första QUAD processer till PC (Q6600), på pappret skulle den sopa banan med samtliga dubbelkärniga processorer. Problemet var bara att ingen optimerade kod efter fyra kärnor och allt jag satt på var en pappersdrake.

Att jämföra på pappret kommer bara gör dig besviken, vill ni veta hur SGS2 står sig mot ARC så är det handson tester som gäller.

Sen min egen åsikt angående NFC, det är en oerhört nyttig teknik men om ni idag väljer mobil utifrån den här tekniken så lär ni bli besvikna. När bara en bråkdel av konsumenterna har NFC mobiler så kommer också användingsområdena vara begränsade eller obefintliga.

19. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Du listade ut det själv ändå frågar du här. hur kan det komma sig?

Nox...Vill du ha mina åsikter? Ok, Sluta posta i den här tråden och skapa en egen tråd! Där kan du sedan plaska runt som du vill och fråga de frågor om och om och om igen tills du själv tröttnar på det.

Post gärna frågor om arcen i den här tråden. Men att ständigt fråga om saker mellan arcen och x2 bör du ta någon annanstans. Varför ska vi övertala dig att skaffa en arc?

please leave! Du är pinsam.

Last edited: 26 mar 2011
    Xaphod gillar detta.
  20. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Skulle säga arc helt enkelt för att samsungs byggkvalite och mjukvara alltid varit katastrofal och alltid kommer vara det
    Enjoy kies också isf ;)