Jag har velat förut och jag vet att folk är trötta på det. Och även om det är så att jag med glädje skulle kunna köpa Arcen nästa vecka börjar jag dock blicka framåt.
Jag har väntat i 15 månader (alldeles för länge) på en ny mobil. Har jag väntat ända tills nu kan jag faktiskt vänta lite till

.
Så nu när det verkar som så att SGS2 kommer lanseras inom 4 veckor tror jag faktiskt att det vore en idé att vänta. Ska inte göra någon upprörd med att vara off topic här, men kan någon då kanske försöka övertala mig till en Arc?
Jag har för avsikt att inte byta mobil inom de närmsta två åren när jag nu går och gör mitt köp. Det som talar för SGS2 är ett tunnare format, samt bättre prestanda (dubbelkärnigt). Att den sedan har en utomordentligt härlig skärm, SAMOLED Plus är inte heller fel, samt "framtidstekniken" NFC. Kameran skall också vara något i det högre segmentet.
Så... jag som nu skall behålla nästa köp ett par år, finns det någon anledning till att välja Arc framför SGS2 eller bör jag satsa på något som är mer framtidssäkert vad gäller teknik och prestanda?
Fel forum att fråga i förmodligen (Arc for the win

), men kom gärna med era åsikter.
Click to expand...