Tex en N5 med stock allting, och vill bibehålla stock. Bara förändra grid för stock launcher+hemskärm. Vilken lösning som går bra, bara det endast påverkar dessa två delar och inte systemet generellt (via tex generell DPI offset).
Har du xposed? isf kanske denna? https://play.google.com/store/apps/details?id=de.theknut.xposedgelsettings&hl=en
Tack, ska testa! Har du provat själv? Är detta enklaste sättet? Tänker om det finns något ännu enklare som inte inbegriper att installera en app, tex bara ändra något strängvärde eller två?
Jepp, kör inte xposed för tillfället, tycker nova launcher fixar mina behov alldeles precis. Googlade lite bara Och hade det varit så enkelt som du tänker dig, borde det varit bland det första jag hittat tänker jag ? Eller så söker jag som en kratta
Någon som vet om man kan använda "fel" ikon till en app m.h.a nova launcher prime? När jag ska byta ikon och väljer mitt ikon-pack i inställningarna finns bara en ikon att välja på. Kan man välja bland alla i packet på något sätt?
Satan i gatan vad enkelt och vackert. Har du lust att dela den där Spotify widgeten? (om det nu är Spotify) Förövrigt verkar du ha bra musiksmak!
Tack Jag gillar när det är enkelt och rent, just denna har jag inte kvar i just den utgåvan, tror jag hade lite problem med spacing. Men skall se om jag inte kan skruva till en sådan ikväll. Jag har knutit musikspelaren till play music, men det är lätt att ändra. Postar lite senare om jag hinner få klart en liknande. Frestar med denna så länge, Se nästa post för preview
Är det din home screen? Var har du dina appar? Jag vill oxå ha det rent försökt få till att mina mappar bara kommer upp när jag sveper upp med hjälp av zooper widget och popup widget men får det inte att bli bra.
Jepp, det är min homescreen. Jag har ett bra tag kört med Swipe navigation, så jag har ett gäng appar som scrollar upp på högersidan av skärmen, men det funkade lite sämre med now on tap, så jag gick tillbaka till pie Control, i kombo med nova launcher gester kommer man väldigt långt Edit: exempel på swipe navigation :
Insåg att jag inte skulle hinna ikväll så slängde ihop en nu, Klwp preset här : Screenshot här: Mediaspelaren är länkad till att öppna Spotify när du trycker på artist, låt och album. Tiden öppnar klockan, datum öppnar Business calendar (du får knyta om till egen kalender om du behöver), och batteri öppnar batteristatsen. Ja, och bakgrunden är bara att byta till valfri enligt smak och tycke Hoppas den funkar ? Hade lite bråttom trots allt. Brukar vilja köra nån dag för att upptäcka skit man alltid missar.. Edit: Och plötsligt blir länkar man gör till media länkar ? Försöker skicka länk med preset via pm istället
Förenklar lite, ni som har google+ Jag postar de bilder jag använder och hittar, samt de flesta klwp presets jag dampar ur mig på min google+ Här hittar ni klwp grejerna : https://plus.google.com/collection/gefj3