Jag använder runda ikoner, och saknas någon så gör jag en egen. Letar efter en bra bild och använder denna site: Cut My Pic! The Free online image/picture/photo editor, resizer, cut, crop, round corners, filter, blur, drop shadow and colorize tool!
Yes, KLWP. Jag har inte KWGT själv men det borde funka direkt. Såvitt jag har förstått är enda skillnaden mellan KLWP och KWGT att den första har stöd för animationer. Min solwidget använder inte animationer utan flyttar objekt med position baserat på tid
Här kommer den! Du borde kunna styra det mesta via globals. Det som möjligen inte funkar är placering av texten. Det kan behöva styras manuellt om du ändrar storleken på widgeten. Jag rekommenderar att sätta en fix position i komponenten istället för att använda GPS. Den hämtar soltider och jämför mot föregående dygn och åker man någonstans kan man helt plötsligt få andra soltider, av förklarliga skäl. Så jag kör med en fix plats. Jag har också haft en del problem med sommar- och vintertidövergången, men jag tror att jag har löst det.