Displayen krånglar

Diskussion i 'ZTE' startad av lljungberg, 15 okt 2011.

  1. lljungberg

    lljungberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Eller... när jag kör CM eller Kallt Kaffes varianter så spårar displayen ut efter en tid, den "gör kontakt" på ett ställe till förutom där man sätter fingret vilket gör den "något" svår att använda. När jag lägger tillbaks original-ROMen så funkar den som den ska igen, återställde för ett par veckor sedan och allt är som det ska. När jag använder en av de ovanstående, ex.vis CM, så spårar den ur efter 1-2 dagar! Någon som har någon lösning? Skulle gärna använda CM...
     
  2. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Prova att slå av multitouch emuleringen i ZTE V9/Light Settings.
     
  3. lljungberg

    lljungberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Funkar iaf efter att ha varit på i natt. Men jag tycker den verkar känsligare än original, ger en större ring i Multitouch Visualiser2 med CM. Går det att ställa ner känsligheten något? Nån parameter i någon fil? (jag är gammal programmerare så jag är inte rädd att prova om jag bara vet var jag ska pilla...)
     
  4. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Du kan få ringen mindre genom att pilla lite med z-värdet i /drivers/input/touchscreen/msm_ts.c i källkoden till kärnan men jag tror inte det kommer att bli någon skillnad annat än att ringen blir mindre.

    De flesta program känner bara av tryck eller inte tryck. Det är bara ett fåtal app:ar som utnyttjar möjligheten att läsa av storleken på trycket.
     
    lljungberg gillar detta.
  5. lljungberg

    lljungberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Funkar ännu lite bättre med den senaste CM, mindre cirkel (borde innebära att den är mindre känslig så om skärmen gör lite kontakt någon annan stans än där man trycker så är den mer tålig). Konstigt annars att det är just CM och, om jag inte minns fel, även sista Light Rost, som strular för mig. Hade den inne för åtgärd kring sommaren men det enda de gjorde var att ladda in 2.2 igen. Får se om jag hinner meka med kärnan! Tack kallt_kaffe!
     
  6. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jo, faktiskt så skruvade jag ner z-värdet lite i 2.6.35 kärnan. Dock trodde jag inte det hade någon praktiskt effekt men det är möjligt att jag har fel.

    Se rad 284 här:
    https://github.com/TomGiordano/kernel_zte_blade/blob/2.6.35/drivers/input/touchscreen/msm_ts.c där jag dividerar z värdet med 4 innan jag skickar det vidare från kärnan till Android.