Displayinställningar MiniCM7

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av botze, 26 maj 2012.

  1. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hej,

    Nu när det är så ljust ute hade jag stora problem med att se skärmen utomhus. Upptäckte att automatiskt bakgrundsljus inte var ibockat av någon anledning, efter det blev det bättre. Men upptäckte att det även finns massa inställningar under Inställningar -> CyanogenMod -inställningar -> Skärm -> Automatiskt bakgrundsljus. Kan någon förklara vad dessa inställningar gör för jag fattar inte.

    Upptäckte även att man kunde kryssa i Inställningar -> CyanogemMod -inställningar -> Skärm -> Ultra brightness. Det blev en JÄVLA boost av bakgrundsljuset!! Drar säkert jättemycket kräm men för mig är det värt det för att kunna använda telefonen i starkt solljus :) Synd bara att det inte finns en snabbinställning för ultra brightness (t.ex. i widgeten som finns när man drar ner statusbaren), för inomhus blir det alldeles för starkt ljus.

    Overridar ultra brightness de vanliga ljusinställningarna och alltid kör på fullt ös? Verkar nästan så...

    Konstigt att SE inte har någon sådan inställning...
     
  2. Arion

    Arion Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade lite samma fundering när jag nyligen aktiverade ultra brightness. När även automatiskt bakgrundsljus är aktiverat i cyanogeninställningarna så verkar den dock ha sänkt sig efter en stund och reagerar kanske inte lika snabbt på förändringar. Det finns dock en massa inställningar där så det är väl bara att leka runt tills man är nöjd :)
     
  3. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag upplever att ultra brightness åsidosätter alla automatiska inställningar, jag tycker den verkar köra på max kräm, alltid. Om jag använder den i ett mörkt rum blir det jätteljust i rummet :P