Displayproblem

Diskussion i 'ZTE' startad av Kviske, 2 apr 2012.

  1. Kviske

    Kviske Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en Light från Telia där övre halvan av skärmen har börjat flimra med vita streck. Någon annan med liknande problem? Vid reklamation, bör jag återgå från KKs rom till stock? Är det ens lönt att reklamera?
     
  2. Lepra

    Lepra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag önskar att min light kunde pajja, på ett "garantimässigt" sätt. Har kvar kvittot o där står 2 år garanti så frågan är hur de löser det. Kan de säga typ - Tough luck, eller måste de hitta på en lösning?
     
  3. corran

    corran Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Klart du ska åberopa garantin (med stock-ROM skulle jag säga); de kan ju ta in den och säga att du orsakat det själv men har du inte misshandlat den och den är full med repor och dylikt (och du inte har dränkt den, tappat den i golvet eller nåt sånt) så finns ju chansen att du antingen får en ny eller pengar.

    Det är ju alltid en fördel att handla av de stora drakarna; småbutiker har en tendens att vara väldigt jävliga.

    Får du pengarna tillbaks är det ju läga att uppgradera sig: http://www.ignotech.se/produkt/Novo-7-Advance-II

    ;)

    Edit: jag menar inte att pusha för just modellen ovan - vet inte hur vare sig den eller tillverkaren är - men på papperet spöar den där ju Light'en inte med hästlängder men väl ljusår.
     
  4. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Om du skickar in den på lagning så är det bästa att du återställer till stock 2.2.

    Sent from my V9 using Tapatalk 2 Beta-5