Fråga: Displayskydd splitterskydd byte?

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av krimlann, 17 apr 2013.

1. Eeelgen

Eeelgen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Eftersom det är roligt att spekulera och bära foliehatt så låter vi bli att söka efter "Xperia Z scratch test" på youtube

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

mikekop och garinge gillar detta.
  2. aoceni

aoceni Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men helt seriöst vad håller du på med? Nej de behöver inte mer skydd än andras fingrar! De har bara tänkt lite extra på detta och sett till så att om olyckan är framme så slipper du skära dig!!!

Tills någon har förstört glaset så skulle jag snarare säga att det är väldigt hållbart. Säger inte att det är bättre än gorilla 3 men det har inte gått sönder när jag tappat den utan skyddsfilm som sagt.

Skulle nog säga att det är upp till dig att bevisa att det är dåligt snarare än att vi ska bevisa att det är bra.

3. james bond

james bond Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Kan ingen stänga denna tråd? Krimlann kommer aldrig att förstå, han har bestämt sig för att Sony har lurat honom

4. krimlann

krimlann Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hallelujah
    Sony har räddat mina fingrar!

Hallelujah
    Sony har räddat världen från att förblöda i krossade mobildisplayer!

5. james bond

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

kanske dax att ringa farbror doktorn och få medicinerna justerade.
    Snälla stäng denna tråd

6. krimlann

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samsung utan den för SONY så betydelsefulla splitterskyddet:
    http://www.youtube.com/watch?v=7bk-8gQ11cA

Har man bra glass behövs inte det så kallade splitterskyddet är härmed bevisat!

Många forum beskriver samma iritation över att gömma displayen under ett extraskydd. Lämna det till användaren att bestämma.

Jag har inte hittat någon bra scratch test på youtube på Xperia Z utan splitterskyddet. Tar gärna tips på var jag hittat sån test

7. Sqweebz

Sqweebz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

8. Kryckan

Kryckan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag körde utan skydd en vecka utan minsta repa alls.

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

9. krimlann

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Den första länken beskriver precis det jag vill säga med den här tråden!!
    Titta och förstå hur dumt upplägg det är med splitterskyddet. Det visade sig också vara ett problem med ytbehandling på Sony. Jämför med Samsung i filmen! Hur tåligt själva glaset är under skyddet visde ingen av filmerna.

Det finns en anledning till att Sony lägger på ett skydd och det är inte att skydda våra fingrar! Tråkigt men dant på en för övrigt väl fungerande mobil.

10. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Kanske dax att ta av dig din huvudbonad

11. krimlann

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Lite synd om dig chompiz (gäller även andra fanatiska Sony anhängare som inte tål några klagomål på luren)som inte förstår vad tråden handlar om men kämpa på så kanske det klarnar även för dig men håll dig till ämnet.

Last edited: 30 apr 2013
    neddie gillar detta.
  12. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Eller så är det helt enkelt så att du vägrar förstå nyttan av det och har snöat in dig på att det finns där för att dölja någonting som inte existerar.

13. krimlann

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Titta på länkarna ovan och läs texten på ypoutube. De ger mig rätt!
    Titta särskilt på den långa 11 minuters filemen och lyssna på vad hon säger. Helt rätt. Kolla in klippet och skriv igen om vad dina kommentarer är efter det.

14. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Det ger dig knappast rätt, men ni tycker lika? :)
    Hon säger att hon inte heller förstår poängen med splitterskyddet, väl?

Samsung har väl antifingerprintbehandlat sina displayer, vilket Sony inte gjort.
    Därför ser Sonyn flottigare ut efter att splitterskyddet tagits bort.

15. krimlann

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, det är ingen mer än några tappra forumdeltagare här som hyllar Sony för att de monterat på ett skydd som dessutom måste skyddas med ett skydd eller om det tas av får en yta som dåligt tål att man fingrar på displayen. Det ser inte trevlig ut efter ett tags användning. Jämför gärna med Samsung.
    Bra saker skall ha beröm och saker som är dåliga skall kritiseras...

Till en konkret fråga:

Om man nu monterar av splitterskyddet finns det någon som kan bekräfta att vätskan som heter "Crystalusion Liquid Glas" funkar som behandling av skärmen. Är det ok istället för "antifingeravtrycksbehandling" som Sony inte har?

16. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag har följt den här tråden och förundrats. Jag har en XZ med copter på och är fullt nöjd och har inte känt något behov av att riva av displayskyddet eller upplevt att skärmen funkar sämre för att jag monterat copter utanpå. Är det inte att förlora sig i detaljer med allt grubblande över en liten plastfilm. Om problemet är så stort att jag inte kan bortse från det så skulle jag definitivt byta bort luren.

17. krimlann

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nej för det som vill bädda in sina telefoner i dubbelplast och kanske i litet fodral utanpå så är det helt ok att göra så men låt användaren själv bestämma. I detta fall kan jag inte få en lika bra display som Samsung mfl eftersom jag har mer problem med fingeravtryck mm om jag plockar av orginalskyddet. Och skyddet sitter där inte för att skydda fingrar på användaren. Den är där för något annat skäl. Se Youtube klippet ovan

Jag tycker man skall kunna kritsikt granska den man köpt. Jag tycker tex om många andra funktioner på telefonen. Oslagbart med vattentåligheten !

18. james bond

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Om skärman på en telefon med glasskärm spricker kan man skära sig på den om man fortsätter att använda den det är faktum och inget Sony hittat på detta gäller alla telefoner med glasskärm oavsett fabriket. är det detta du inte förstår eller tror på?

Sony har valt att skydda glaset med ett splitterskydd så att man kan använda telefonen om glaset spruckit, är det detta du inte förstår eller tror på?

Sen kan man ju tycka det är onödigt med splitterskyddet, olika användare har olika smak
    så du behöver inte vara orolig att Sony lurat på dig en dålig produkt.

Last edited: 30 apr 2013
  19. tjo

tjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag tog bort splitterskyddet på min acro s för ca 6mån sedan, sedan dess har den varit inne på garantiservice och fått ny baksida och högtalare, jag behandlar mina telefoner som skit men ändå har displayen hållit perfekt inte en skråma...
    tog bort splitterskyddet för att det blivit repigt och det var inte svårt, kan garantera dig att telefonen inte går sönder av det.
    bra av sony att montera ett splitterskydd/displayskydd på telefonen original, snyggt monterat är det oxå och hållbarare än de man kan köpa och lägga på själv, så jag fattar inte detta gnäll, vill du inte ha det så ta bort, vill du ha det lämna kvar, vad är problemet?? ingen bryr sig ändå inte!

20. aoceni

aoceni Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Haha kallar du dina konspirationsteorier att kritiskt granska? Sluta slänga ur dig att den sitter där för att dölja något. Finns inget som tyder på det.

Visst finns det för och nackdelar med skyddet och jag hade föredragit att slippa det från början men sättet som du resonerar på och dina teorier om att Sony satt på ett skydd för att hålla ihop glaset är ju inte riktigt baserat på fakta