Diverse buggar och problem

Diskussion i 'Legend' startad av teddyjohan, 13 jul 2010.

  1. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ett antal problem med min Legend. Innan jag säljer den tänkte jag fråga om någon har någon aning om hur man löser dessa. Givetvis har jag gjort fabriksåterställning och kör i skrivande stund helt utan "störande" appar.

    Mina widgets (gäller samtliga) uppdaterar inte förrän man haft dem i fokus kanske 5-10 sekunder. Detta trots auto-synk.

    Appen nyheter synkroniserar inte automatiskt, trots att det står i den att den ska synka 1 ggr per timme. När jag ska synka den tar det ca 30-60 sek innan den är klar. För att undvika att någon feed strular till det tar jag bort alla feeds som ger 0 resultat, dvs. de som inte verkar innehålla något, fast adressen är rätt...

    Får ForceClose dagligen, särskilt på meddelande-widgeten. Händer i hälften av fallen när jag har olästa SMS från två eller flera personer samtidigt och i andra hälften sproradiskt när jag ska gå in i appen via widgeten.

    Meddelande-widgeten länkar ofta fel och hackar. Om ett meddelande från "kicki" står längst upp och jag klickar på den hamnar jag extremt ofta hos den person jag senast skrev med, när meddelande-appen öppnats. Om jag backar ut igen och provar på nytt funkar det igen. Lika ofta hackar widgeten, dvs jag scrollar fram en person jag ska klicka på och då hoppar den tillbaka till det senaste meddelandet, så måste jag scrolla om från början?

    Väldigt ofta måste Sense laddas om, vilket gör att jag får en svart bakgrund och en grön HTC logga i 5-10 sekunder

    Mindre ofta men kanske 1 ggr per vecka så startar hela telefonen om.

    Apparna Nyheter och friend stream finns inte med under "konton och synkronisering", och går inte att lägga till manuellt. Friend stream synkas dock felfritt - men inte nyheter!

    Till saken hör att jag upplevde merparten av dessa problem även med min HTC Tattoo, och det känns som att Sense antingen är idiotiskt buggigt eller som att Legend inte klarar av att dra runt allt fluff! Det framstår förstås som att jag fått ett måndagsex om man kollar på det ovanstående men det känns orimligt att det skulle hända mig två gånger inom loppet av tre månader med två olika telefoner.