Diverse problem med kontakter.

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Niklars, Apr 21, 2010.

1. Niklars

Niklars Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan börja med att erkänna att jag är lite av en n00b på Android.
    Men här är två problem jag har stött på när det gäller kontakter och liknande.

1. När jag ska skriva ett SMS och går in på Message -> New Messega. Sen när jag ska söka upp tex min flickvän där, och börjar skriva "Sara.." så får jag upp 3 nummer till henne.
    Går det att välja någonstans vilka nummer som bara ska gå att skicka SMS till? har ju inte direkt någon nytta att få upp hennes jobb-nummer och fast-nummer där.

Andra problemet är relaterat till det första.

2. Nä jag gör en person sökningen så får jag upp en jäkla massa folk från Facebook. Fast jag har stänkt av all synkning av kontakter med facebook. Hur fan ska jag deleta dessa? Någon som vet?

Last edited: Apr 21, 2010
  2. kashve

kashve Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ett jäkla mek det här med olika kontaktböcker... Jag fick importera från sim till telefonen och sedan exportera till CSV-fil för att sedan importera in dem till Gmailen... Sen SUDDADE jag kontakterna från simkortet (kändes jäkligt jobbigt och läskigt faktiskt) och sedan valde jag att synka och importera in BARA kontakter från Gmail. De kontakterna LÄNKADE jag sedan med facebook. Nu har jag alltså bara en kontaktlista. Det är gmails...

3. accagas

accagas Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag har ett annat problem, Jag har mina kontakter i MS Outlook 2007 (har ca 2-300 kontakter)
    När jag tidigare lagt upp kontakterna (telefonnr) i Outlook så har jag använt Outlooks telefonnummerinmatning.
    Så nu när jag för över kontakterna (med HTC Sync) till min Desire så klarar inte min telefon av att "läsa" telefonnummret. Det går inte att ringa eller SMS/MMS från telefonen.
    Går det på något enkelt sätt att åtgärda "felet" eller måste jag skriva omm alla telefonnummer i Outlook. (eller är det en bugg i telefonen)

Telefonnummret från Outlook ser ut såhär: +46 (070) 1234567
    Telefonnummret i telefonen måste se ut såhär: 0701234567, eller såhär: +46701234567

/Matti

4. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Asså! Jag blir snart galen! Har synkat 3 telefoner från SE till gmail genom Myphoneexplorer. Första gången gick det klockrent. Andra gången fick jag jobba lite för att få det att funger. 3:e tog det djävulskt med tid att få det att funka och NU 4:E HAR JAG KÖRT FAST! Borde det inte vara tvärt om?

Problemet är att jag inte får gmail att ta CSV-filen på ett vettigt sätt. Den tolkar namnen som övrig information och telefonnumret som typ namn. Får även ett meddelande om att ett okänt fel har inträffat. Har försökt manuellt skriva csv-filen, tagit csv-filen från google men får då också felmeddelanden men då kommer numrena in normal.

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!

5. mufty

mufty Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

hade liknande problem, fick redigera 670 kontakter manuellt i google contacts (android kunde inte läsa telefonnumren) och tömma simkortet, nu funkar det ganska bra med facebook syncen.

6. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Löste det tillslut. Fick manuellt ta en mall av hur en csv ska se ut enligt google, klistra in numren i rätt kolumn och sen ändra från ; till , mha notepad.
    Böckigt! JA!
    Google får skärpa sig! Rätt banal sak för dem att fixa.