Diskussion: DM98 3G 2,2" full Android 5.1

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av geobjork, 12 feb 2017.

  1. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Efter att ha provkört och lekt lite med en billig klocka med SIM kort har jag nog ändrat min ursprungliga uppfattning om smartklocka, faktisk fått lite dille på en sådan. På bilden till vänster är en konceptklocka ungefär minimum av vad jag tyckte en smartklocka borde vara, dock med en något snyggare rem och gärna lite mindre. Men full Android ett måste. Till höger en jag hitta som värkade tillfredsställa mina krav, mycket snyggare rem, något mindre och med full Android. Det är en DM98 3G. Beställt den på TINYDEAL för kr.800 prick. Jag har inte en susning hur det är att beställa från Kina. Det tar väl åtminstone en månad? Ska bli lite spännande att se hur det går båda med beställningen och hur klockan är. På youtube ligger en d el filmklipp, och en mycket bra presentation på 1 ½ timma, https://www.youtube.com/watch?v=gYe0UXb7zJ0

    SmartWatch compare klipt.jpg
     
  2. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    När det gäller OS version på Android klockor verkar det vara två som är rätt vanliga, 4.4 och 5.1. En video på YouTube som visar klockor som kommer i 2017 så är det några som har Android 4.4. Undrar varför ett så gammalt OS i 2017? Läste någon stans att 4.4 är bättre för batteritiden än 5.1, men 5.1 har en större partition för att installera apps, någon som kan/vet något om detta? Samsung verkar hålla sig till Tizen, och några kommer med Android Wear. Vore interessant att hitta någon stans man kan se för- och nackdelar med de olika OS!?
     
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Det här inlägget hör nog inte riktigt hemma här, men hsh har jag lust att nämna en liten erfarenhet jag nyligen gort. Jag, och många andra med mig, är något skeptiska till att beställa från China. Får man grejorna, blir man lurat på pengar, själ dom kredikortnummer etc. etc? Jag beställde för några dagar sen en smartklocka från China, och ett par dagar efteråt beställde jag ett par läsglasögon från EU, Frankrike i det här fallet. Jag kan redan betygsätta beställningarna så långt, China 2 - EU (Frankrike) 0.
     
  4. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Klockan anlände i går. 15 dagar, halva tiden mot vad jag trodde det skulle ta. Mycket nöjd med TinyDeal. Ska skriva om den när jag får provkört lite.
    Ny dator från Elgiganten kom också i går. 8 dagar sen betällning, låg 4 dagar som reserverad på trots att de hadde 100+ i lager.
    Bestllde läsglasögon från Frankrike för 9 dagar sen, har inte hört ett ljud.
    Betyg:
    China +5. Elgiganten +1. Frankrike -2.