Hej
Jag har en undran och det är om det går att få sitt mobila bredband med USB sticka att fungera till denna plattan? Jag har testat fram och tillbaka och får det inte till att fungera! Jag har installerat "ds711-twk-004." som finns här i tråden. Testat både före och efter det men det fungerar inte bättre.
Det jag testat är att stoppa in dongeln på USB sladden som finns med plattan(från liten port till "stor". Givetvis på den nedre porten på plattan. Sedan borde det väl gå igång så att säga?
Varit runt bland inställningarna, valt "Mobila nätverk" och försökt hitta dongeln/nätet men det fungerar inte. Gör jag något fel eller går det inte att göra så som jag försökt? Testat med 2 olika stickor, en lite äldre från Telia och
Tele2:s nya. Söker jag efter nätverk kommer det bara upp "Ett fel uppstod när vi sökte efter nätverk".
Om det inte går att göra så som jag tänkte hur ska jag då gå tillväga för att på billigaste sätt få igång det? Lite dålig på Wifi men finns det något jag kan köpa billigt så jag får igång nätet så att säga.
Jag behöver surfplattan på resande fot och helst vill jag få det att fungera med det mobila internet på USB stickan.
Click to expand...