DmTech 820 Tablet

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nimbe, 3 dec 2011.

  1. Goo

    Goo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svar. Kör senaste flash, svensk ip. Kan ej köra de flesta nyupplagda program, inte heller svenska. Om jag däremot väljer ett gammalt avsnitt så går det. Bolibompa funkar. Köpte ett SD på 16GB men hjälpte inte då jag inte kunde installera svt play på kortet. Trodde att det är någon typ av brist på minne. Någon mer ide?
     
  2. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag kan duplicera problemet så det är inte bara din platta utan det är något vi får försöka lösa. Jag vet nu att det beror på "RTMPE" som är en DRM-typ från Adobe. Jag har testat att uppgradera till Flashplayer 11.1 men det gjorde ingen skillnad. Allt material som tex SVT köper in eller gör om från utländska format går inte att spela upp (man får bara upp en liten blå "legobit") men inhemska och egenproducerade program går att spela.
     
  3. Jolar037

    Jolar037 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena jag funderar på att köpa denna platta men jag vill gärna se några bilder på den först, någon som kan lägga upp några? Skulle vara väldigt tacksam för det.
     
  4. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Se inlägg #70 i denna tråd. Kan maila fler bilder, skicka PM isåfall.
     
    Jolar037 gillar detta.
  5. markuz85

    markuz85 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag köpte en igår och den är värd pengarna men trist att den blir användbar (läs: mindre seg) först när man lägger in en custom-rom... Tack förresten twk :)
     
  6. markuz85

    markuz85 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Last edited: 22 maj 2012
  7. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Tycker chassit skiljer sig något men plattformen är samma (RK2918). Jag skulle dock vara mycket försiktig eftersom det räcker att skärmen är av annat fabrikat för att du skall få en helt svart tablet. Om du kan ge dig till tåls lite grand så skall vi försöka ordna fram en ICSuppdatering från fabriken istället. Lovar inget men skall kolla med dem igen.
     
  8. markuz85

    markuz85 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag väntar lite då :)
    Misstänker att ICS kan göra plattan bra mycket snabbare... till och med min Galaxy Note var trög med GB :P
     
  9. markuz85

    markuz85 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hört något? :)
     
  10. markuz85

    markuz85 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag kan meddela att Mediadroid 3.0 funkar bra på 820 förutom att skärmorienteringen är galen och batterinivån rapporteras konstigt.
    Rotationen går att lösa mha Tasker dock.
    I övrigt kanske den här ROMen är något för Twk_ att kika på och utveckla vidare? ;)
     
  11. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Android 4 uppgradering till DMTECH Tablet 820

    Nu finns det en uppgradering till Android 4.0.3 för DMTECH Tablet 820 att ladda ner från Netlogics hemsida

    Jag fick den precis och har testat och allt verkar funka. Obs denna måste uppgraderas med hjälp av uppgraderingsverktyget så om ni känner er osäkra på hur man gör det så vänta tills det kommer en update.img version (SD-kortsversion).

    Allt som behövs finns i zipfilen som jag länkade till ovan. Uppgraderingen är generisk så tyvärr försvinner DMTECH bootlogo och språket blir engelska som default men givetvis går det att byta till svenska. OBS Wifi behöver också aktiveras för den ligger som default OFF.

    För att sätta plattan i uppgraderingsläge så att windows söker och installerar drivrutiner, följ den bifogade instruktionen. Allt som behövs ligger som sagt i den nerladdningsbara filen som ni skall packa upp med tex winzip till ert skrivbord.

    Tacksam för feedback via PM om ni hittar något som inte funkar.
     
  12. markuz85

    markuz85 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tack så mycket! :D
    Ska tanka den så fort BBB får ordning på sitt skit :)
     
  13. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Trevligt :)

    Kommer det att komma en 4.0.4?
    Om jag fattat rätt så innehåller den mer optimeringar.
     
  14. markuz85

    markuz85 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tycker flytet blev riktigt bra med uppdateringen.
    Nu ska jag bara försöka roota den så är jag nöjd :)
     
  15. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Rapportera gärna hur det går, och hur du gjorde om du lyckas! Har själv en 820 liggande med 2.3 (den har fungerat väldigt bra faktiskt får man säga) och morsan har också en :) Jag kan tänka mig att plocka ihop en rootad version av 4.0 till den om inget dyker upp innan jag får tid :)

    Jag gissar att /system är i ext3-format redan från början även på denna numera så det bör vara ganska lätt faktiskt.
     
  16. markuz85

    markuz85 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Helt korrekt, ext3 är det :)
     
  17. markuz85

    markuz85 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har testat diverse "one click"-lösningar utan resultat. Jag tror jag överlämnar det åt dig Twk_...
    Är tyvärr ingen hejare på att roota manuellt :/
    Tog tom lång tid att fixa till drivrutinen :P

    Skickat från min M900HC via Tapatalk 2
     
  18. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Release: Custom firmware: dmtech-tablet_820-twk-007

    Ok, jag gjorde satte ihop en rootad version av den utmärkta ICS 4.0.3 den gode drnashlenin postade häromdagen. Den funkade bättre än jag skulle trott faktiskt med 512 MB RAM, creds till fabrikanten som gjort ett bra jobb :)

    Jag ändrade lite småsaker dock som jag tycker förbättrar:

    - root + superuser (såkart)

    - Satt rätt timezone per default (Europe/Berlin)

    - Satt svenska som default-språk

    - Ändrat lcd_density till 120. Personligen gillar jag detta bättre och tycker det ser mer "slickt" ut. Man "får plats med mer" på skärmen. Men om jag blir nedröstad får jag väl återkomma med en version där jag ställt tillbaka ;)

    - Plockat bort lite onödiga appar (sparar lite plats + RAM) :
    SlideME market, Weather widget, Astro

    - Försökte även kopiera in bootanimation från gamla firmwaren, men det fungerade inte av någon anledning. Svart skärm nu istället tills booten är klar :cool: Kanske tittar jag på detta igen om jag hinner, men det har ju ingen jättebetydelse..


    Gradera upp med samma verktyg + instruktioner som drnashlenin tillhandhöll i sin post. Gör hemskt gärna en factory default efter uppgraderingen. Många market-relaterade problem t ex beror på att olika versioner av market kolliderar med befintlig data.

    (Det går faktiskt att gradera upp via det klassiska "update.img på interna flashdisken" om du redan installerat 4.0, jag har testat, men det tar faktiskt längre tid så ingen direkt vinst med detta. Dock kommer det inte funka om du ligger kvar på 2.3)

    Nedladdningslänk: dmtech_tablet_820_m900hc-ics-4.0.3-20120531-twk007.zip

    Rapportera eventuella problem jag ställt till med samt andra förslag. Vill vi ha en annan launcher t ex? Kan tänkas höja hastigheten lite. Zeam har länge varit min standard-launcher (i denna versionen har jag dock inte bytt), men testa gärna lite olika kom gärna med förslag på launcher, så ska jag försöka komma med en "twk008" också om intresse finns. (Kanske finns det någon liten prestanda kvar att krama ur genom att pilla på minnesparametrarna t ex)
     
    xmaniacx, zOOge, PsychoCheF och 1 annan gillar detta.
  19. zOOge

    zOOge Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lade in den på grabbens tablet igår och den verkade gå som tåget.
    Har inget nät hemma just nu, så jag kunde inte köra några större tester utan
    det kommer under helgen.
    Tack för den :)
     
  20. Jolar037

    Jolar037 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är länken till 4.0.3 uppdateringen är trasig för tillfället?