Okej,
jag fixade in OMA's Oma_Odys_Loox_JB_4.1.1_v1.2.4a på DMtech 820 och visst laggar den mindre nu. Men jag kunde tyvärr inte överklocka den till 1.1ghz. Klockningsfrekvensen ät låst i kerneln enligt Oma
Så här gjorde jag.
Ladda ner följande filer på Oma's hemsida
http://crewrktablets.arctablet.com/?p=152
Oma_Odys_Loox_JB_4.1.1_v1.2.4a.7z
kernel_308_820_dmtech.7z
Oma JB v1.2 Format NAND.zip
Oma_JB_v1.2_Modell_fix_Dmtech 820.zip
Oma_JB_v1.2_akkufix_2.zip
1. Lägg dom tre zipfilerna på ett Micro-SD som du stoppar i plattan.
2. Packa dom två 7z-filerna filerna till varsin mapp.
3. Ta filen kernel från kernel_308_820_dmtech och ersätt den befintliga i mappen Oma_Odys_Loox_JB_4.1.1_v1.2.4a\rockdev\Image
4. Stäng av plattan och håll ner volymsänkningsknappen när du ansluter den till datorn
5. När Datorn hittar en ny enhet installera drivrutinerna som du hittar i Oma_Odys_Loox_JB_4.1.1_v1.2.4a\USB Driver
6. Kör RKAndroidTool som du hittar i Oma_Odys_Loox_JB_4.1.1_v1.2.4a\RKAndroid_v1.29 som administratör
7. tryck på "EraseIDB" och vänta tills processen är klar
8. Nu ska allt var förbockat förutom Backup i flashfliken och sen trycker du på "Run". När allt är klart bootar plattan i ClockWorkMod.
9. Kör nu först Oma JB v1.2 Format NAND.zip från ditt externa Micro-SD och när det är klart kör du Oma_JB_v1.2_Modell_fix_Dmtech 820.zip och Oma_JB_v1.2_akkufix_2.zip från samma källa.
10. Boota om från CWM och låt sakerna ha sin gång och sen ska du jelly bean på plattan 
Jag tar givetvis inte ansvar för nånting men är alltid öppen för nya förslag om nån vet hu man skulle kunna förbättra proceduren.
förresten funkar det även att installera CM10.1 v1.2.2 på Dmtech 820 men proceduren är lite annorlunda.
Stort tack till Oma
Last edited: 23 november 2013