SVT PLAY: Detta är faktiskt en av sakerna som gjorde att jag började optimera 711 och 820-plattorna, så jag tar mig friheten att svara även om frågan inte var ställd till mig. Andra får gärna komplettera med sina egna erfarenheter. Det är inte möjligt att ge "ett rätt svar" för det varierar mellan olika program på svtplay (olika bitrate och/eller upplösning antar jag), men generellt:
Med orginalfirmware fungerade lägsta upplösningen utan att "hacka", resten var inte användbart. Efter förändringarna jag gjort fungerar Medium helt OK i fullscreen för det allra mesta, efter de första sekunderna när den "lugnat ner sig" och hunnit buffra. Högre än så lär bli svårt eftersom det trots allt är en player skriven i flash... Medium tycker jag personligen räcker för en skärm av den här storleken, men visst hade HD sett bättre ut.
offtopic: Jag mixtrade även med detta på rk2818, på mid7-plattorna, men fick aldrig igång flash där alls. Däremot "rippade" jag en 1-timmas stream i HQ/720P genom att ladda ned hela FLA-filen (över 1 GB) och då gick den att spela upp perfekt med den inbyggda rockchip-playern om man kopierade över filen till plattan. Därför stör det mig oerhört att svt play FORTFARANDE inte har en app som spelar upp annat än lägsta upplösningen. Ska se om man kanske kan ändra på den så att den väljer medium eller hd som default, borde inte vara så svårt

Om man bara hade obegränsat med tid...
"Batteritid" tror jag inte du kan få något vettigt svar på. "Helt OK" är mitt svar - det beror ju helt och hållet på vad man gör!

Jag har för mig att batteriet är specat 5000mAh, men tag det med en nypa salt för jag minns inte ens var jag fått uppgiften...
EDIT: TV4play (web-siten) har bara en upplösning att välja på om man inte har premium vilket inte jag har. Upplösningen är helt OK ändå och det hackar inte ("Kalla fakta" provade jag nu).
Click to expand...