Det verkar trots allt vara ganska få som drabbats, åtminstone om man vågar utgå från att de flesta här inne som har problem har nämnt det i tråden (~60 nedladdningar av twk-004 och vad, en handfull som rapporterat om knäppningar?)
Det är viktigt att tänka på att .wav-filen togs fram för att demonstrera problemet så tydligt som möjligt också, dvs låg ut-volym och gissningsvis hyfsat uppdragen inspelnings-gain. Hade det alltid låtit så som i wav-filen hade nog plattan åkt tillbaka, men vad jag vet är det faktiskt ingen som upplevt det som såpass illa att man valt att returnera den? (Men rätta mig om jag har fel)
Jag tror att den heter "HDMI-C" egentligen och att det är samma som "mini-hdmi". Jag köpte en adapterplug (hängde bland A/V-kablarna på SIBA) som konverterar till "vanlig" HDMI så jag kunde använda mina vanliga HDMI-kablar som jag redan hade (snålade alltså). Med facit i hand kanske en kabel som är rätt från början hade varit bättre dock - det är ganska ömtåliga kontakter trots allt och det blir ju lite extra hävstångseffekt med en adapter utstickandes innan kabeln. Men det funkade fint och bra bild. (Eftersom upplösningen är helt annnorlunda, 720P körde jag, så slocknar interna skärmen när man pluggar in kabeln om man aktiverat HDMI i settings. Man få alltså navigera halvt i blindo, så ett tips är att starta videon eller vad man nu tänkt spela upp INNAN man trycker i kabeln
)
Hoppsan, nu tappade du mig totalt. Har vi en elektronik-guru i tråden tro? Fram med oscilloskåpet och lokalisera den taskiga jordningen eller vad som nu är problemet, posta resultatet så kan grossisten (som jag råkar veta läser här inne) piska upp fabrikanten sedan
Skämt åsido, analog-elektronik är inte min starka sida, men jag hoppas få lägga vantarna på ett "knäppande" exemplar så småningom och försöka hitta vad det beror på. Det räcker säkert med en extra konding någonstans (eller fixa någon kall-lödning...)
Haha det är verkligen ingen fara, jag är medveten om att det är julafton i övermorgon och att det finns en värld utanför den här tråden
Jag tror dessutom att det kommer funka - på ds711 saknades det ett helt gäng kernel-moduler, men på 820 var det bara tun.ko som gick att "insmoda" av de jag lade till i firmwaren för den, resten var inkompilerat i 820-kerneln. Det skulle möjligen vara om det är ytterligare någon special-modul som behövs just för Cisco-prylar, men det grejar vi sedan i så fall.
Om jag förstår dig rätt så saknas det alltså specifika val inne i settings? I så fall får vi hoppas att drnashlenin som ju brukar kunna dra i lite trådar ibland kan påverka någon så att fabrikanten lägger till dessa. Eftersom "gapps" redan finns där så finns antagligen egentligen själva funktionen där, det är bara det att man inte kommer åt att konfigurera den(?)
Teoretiskt sett går det att kompilera upp hela Android 2.3 från scratch och sedan försöka bryta loss settings-delen och pilla in den i firmwaren. Problemet är bara att det lär finnas model-specifika saker som lägger av istället då (HDMI t ex), så det är svårt att lösa utan att ha deras källkod tyvärr. Men, som jag brukar säga: "Jag ska åtminstone titta på det vid tillfälle"
(Ibland kan man komma förbi sådant här genom att hitta lämplig widget som gör ett direkt-anrop in till rätt "setting" (som wifi/bluetooth-widgets funkar t ex). Ofta finns settingen kvar i frameworket, det är bara det att man inte når det från de vanliga menyerna, så det kan vara värt att undersöka (om du inte redan gjort det).
Skumt, tycker att även det borde funka egentligen - någonstans måste det ju lagras. Vi får se om det funkar i denna vändan. Samma dag som jag släppte twk004 kom ju en ny version av Zeam, och den graderade du gissningsvis upp i samband med allt annat. Om du sedan flashar om så har du plötsligt en äldre version av Zeam igen, och då kan man tänka sig att den struntar i många inställningar (nedgradering är ju inget normalt förfarande egentligen) medans nu kommer det vara samma version både före och efter flashning (av twk005). Vi får se 
Kul
Jag löste det sista problemet igår faktiskt, men akut sömnbrist tog ut sin rätt till slut så igår kväll låg jag mest på soffan
Hoppas kunna släppa den idag, måste bara testa lite till och finjustera ext3-parametrarna för /data. Före julafton lär det bli iallafall. (Man borde väl hinna slå in åtminstone 2 julklappar under tiden en flashning+first boot slutförs?
)
Last edited: 22 december 2011