Dmtech 828B

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av magpe497, 5 jun 2012.

1. magnusp

magnusp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis fått besked från Netlogic att dom inte tar emot reklamationer heller utan hänvisar tillbaka till CityGross. Hade blivit en miss i kommunikationen där tydligen...
    Så nu blir det ytterligare en resa till CityGross. :)

2. gahlberg

gahlberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

USB-kabel för att ansluta minne eller modem - var få tag i en sådan?

Nån som har kläm på vilken usb-kabel som kan pasa för att ansluta ett usb-minne etc till plattan? Kjell har några olika - otg eller inte = ?

3. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Köp den med OTG tex Kjell 92969, använder en sån själv.

gahlberg gillar detta.
  4. Samael

Samael Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan.
    Jag har köpt denna på CG som många andra, och för mig fungerar den finfint, inte världens bästa, men täcker mina behov, UTOM ett.

Jag skulle behöva använda den för att köra lite utveckling på då och då, eftersom emulatorn är så seg, och den faktiska enheten som jag utvecklar till är ute och reser med sin ägare väldigt ofta.

Någon som vet vart jag kan få tag på usb drivrutiner för denna så att jag kan debugga på den? Har googlat men hittar inget om någon drivrutin alls för en DMTECH platta, och de finns inte heller med på developers.andriod.com som en oem.

Någon som lyckats debugga på någon DMTECH produkt?

//Samael

5. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Chipsetet eller plattformen som plattan bygger på heter Rockchip 2918 så om du söker på det kommer du nog hitta vad du söker. Kanske har TWK här på forumet det du söker han har ju utvecklat en hel del hittils.

6. M411-3x

M411-3x Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Garanti gäller

Du vet att du har garanti på alla varor du köper upp till tre år
    1:a året affären ska bevisa att du har gjort ngt fel
    2:a året ska du bevisa att tillverkaren har gjort fel
    3:e året ska du bevisa att tillverkaren har gjort fel

Lycka till

Last edited: 10 jun 2012
  7. M411-3x

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

någon som vet

jag köpte en dm tech på city gross som typ alla andra men jag har några frågor

1. finns det gps mottagare i den
    2. går det att köpa nya ''fodral'' till den och var?
    3. har ni hittat ikonen google play det har inte jag, ja måste gå igenom webbläsaren för att komma dit.

för övrigt är jag jätte nöjd med den köp den ni som inte har gjort det

// Malle

8. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Hej Malle

1. Nej det finns det inte
    2. Det som medföljer är speciellt framtaget för den plattan. Vi kanske tar fram fler fordral längre fram. En vanlig "sleeve" i typ våtdräktsmaterial neoprene borde dock finnas i välsorterade hemelktronikbutiker
    3. Du går in på inställningar och scrollar ner till utvecklaralternativ och kryssar i "servicefunktioner" och sen går tillbaka till hemskärmen så ligger Google Play (market) bland dina appar :-)

Last edited: 10 jun 2012
    M411-3x gillar detta.
  9. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Fel. Garanti är helt frivilligt från återförsäljarens sida. Det du tänker på är reklamationsrätt.

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Reklamation-/

M411-3x gillar detta.
  10. M411-3x

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

någon mer som vet?

hej jag glömde en fråga är det micro eller minihdmi på surfplattan en kompis sa att han tror att det är mini stämmer det?[QR][/QR]

11. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Din kompis har rätt, det är mini.

M411-3x gillar detta.
  12. Pelle10

Pelle10 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej, hade tänkt att köpa en platta men är lite osäker på vilken jag ska ha, hade tänkt mig en Ipad 2 från början men vill helst inte ha en Apple produkt, är Dmtech 828B likvärdig? då menar jag inte operativ utan anslutningar och möjligheter när man surfar mm.. Ska ej spela utan bara surfa möjligen lite youtube och styra mitt Sonos sytem. Tacksam för råd och tips..

Pelle

13. Oas

Oas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3G dongel

Hej
    Jag har en 3G telia dongel och en OTG usb-adapter från Kjell.com. men jag får det inte till att fungera. är det någon inställning som jag har missat? Har även provat med usb-minne, funkar ej. Tacksam om någon berättar hu det funkar för en grönis :)

14. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Kommer en fw upgrade inom kort som löser detta. Inställningarna kommer ligga i "Mer" under raden för wifiinställningarna. Kan dock inte garantera att alla modem stöds men de flesta kommer funka. Postar här och lägger på netlogics hemsida när det är klart.

Oas gillar detta.
  15. Oas

Oas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, får vänta och se

16. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

3G dongle till Tablet 828B, 816 och 820

Jag har pratat med fabriken idag och jag känner mig lite klantig som inte fick det att funka i förra veckan när jag testade. Det behövs ingen fw upgrade, det funkar ändå :-)

Köp en USB OTG-adapter på tex Kjell och Co den kostar 80-100 :- Det måste vara OTG-adapter en vanlig kommer aldrig att funka.

Låt plattan boota med usbadaptern och modemet anslutet, slå ev pinkod och gå sedan in på "Inställningar" och på raden under "Wifi" står det "Mer.....", tryck där och då får man upp valet mobila nätverk (tidigare stod det bara VPN och mobil surfpunkt vilket är tethering), kryssa i "data är aktiverat" och på vissa operatörer bla Telia måste "Roaming" vara ikryssat men testa först utan "Roaming" ikryssat. Tryck sedan "nätverksoperatörer" och välj din operatör eller tryck "välj automatiskt", vänta några sekunder så att du registreras på 3G-nätverket och en liten täckningsstapel dyker upp i nederkant av skärmen. Backa ut till hemskärmen, starta browsern gå ut i skogen och börja surfa :cool:

Obs inte testat med alla på marknaden förekommande modem men sedan tidigare vet vi att Huawei brukar funka. Jag har ett Huawei E180 som har några år på nacken och det funkar.

För att se om plattan känner igen modemet går man in på "inställningar" --->scrolla ner till "Om tableten" och tittar under "Basbandsversion". Om det står något där tex modemets modellnummer så är chansen stor att det funkar. Står det ingenting under basbandsversion så testa med ett annat modem.

Last edited: 14 jun 2012
  17. Oas

Oas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fungerar ej på min platta. Har en usb OTG-adapter och ett Huawei E1750 HSPA modem
    Gjort precis som beskrivningen ovan, men under Mer i inställningar så finns det bara VPN och mobil surfpunkt, alltså inget val om mobila nätverk.

18. wbunaarf

wbunaarf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även jag införskaffade en sådan här igår till junior. Dessvärre blev den lite väl populär, så jag har inte fått leka så mycket själv... ;) Diverse prinsessfilmer på youtube fungerar åtminstone fint, liksom några målarböcker. Jag hade en del problem med filmklipp på några dagstidningar samt att jag var tvungen att växla över till hemskärmen och tillbaka för att Opera skulle visa sidor, men det kan ha varit något tillfälligt.

Betydligt mer irriterande är att min lokala City Gross fått en sändning 816 istf 828 och är måttligt intresserade av att ordna fram den utlovade väskan...

19. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

blinkar det någon lampa på modemet (om det finns någon)?

Vad står det på raden "basbandsversion" i "Om tableten"?

Är du helt säker på att det är en OTG adapter?

Testa slå på usb felsökning och servicefunktioner också.

20. Oas

Oas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

lampan blinkar ej på modemet, men den blinkar och lyser sedan med fast sken när jag stoppar det i laptopen. Under Om tableten finns bara OTA Service, Status, Juridisk information, Modellnummer, Android-version, Kernel-version och Version. Basbandsversion finns inte. Provade med usb felsökning fungerar inte.
    Usb-adaptern är en Art nr: 92970 på Kjell.com
    Extern usb-disk fungerar inte heller. Kan det vara så att Usb-adaptern är kass?