Dmtech 828B

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av magpe497, 5 jun 2012.

1. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Låter nästan så men kan även vara art just det modemet inte funkar i android. Testa att avaktivera pinkoden och ifall modemet även har minneskortläsare så ta ur det, kolla även arg modemet har senaste firmware, finns på huaweis hemsida.

2. magpe497

magpe497 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur fungerar skype för er?

Jag har problem med ljudet genom högtalaren, allt funkar som det ska med hörlurar inkopplade men utan hörlurar försvinner ljudet efter 1 sekund.

Ringer jag skype test call utan hörlurar i så hör jag ljud i 1 sekund sen försvinner det. Att ändra mellan hörlurar och högtalare i menyn i skype hjälper inte, den stannar på hörlurar.

Har inga andra problem med högtalaren, funkar som den ska i andra appar.

3. Oas

Oas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Har hittat felet, bytte OTG-adapter så nu funkar det t.o.m med extern usb-disk :)
    Tack för hjälpen

4. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag har 92969 och den funkar med e180. Tror mer på att modemet inte stöds. Prova att låsa upp modemet om det finns operatörslås på, finns på bla digiteka.it och försök sen uppgradera fw på modemet.

5. wbunaarf

wbunaarf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan bekräfta detta.

I Opera har jag problemet att så fort jag skrivit in text i något fält måste jag växla till hemskärmen och tillbaka för att sidan ska laddas. Blocket finns inte tillgängligt och swype går inte att installera eftersom 'This screen size is not supported'.

//W

Skickat från min ARGM816HCX via Tapatalk 2

6. nikkifatboy

nikkifatboy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har oxo köpt en 816 från CityGross. Läst hur man ska få igång den m modem osv. Jag har OTG adapter 92970 fr Kjell o Com o ett modem Huawei som är på Telia.
    Det konstiga är att tableten söker upp de olika mobila nätverksoperatörerna o jag trycker in "telia"=går inte o surfa. Trycker jag däremot in "roaming" så funkar det, då visar den att den går in på Tele 2 nät??!!

Varför ska man behöva "Roaming" just m Telia? Riskerar det inte bli högre kostnad?
    Läste även om OTG adaptern, är det så att nr 92970 e sämre el inte kompatibel m 816 så man MÅSTE ha en nr 92969?

7. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag vet om problemet med att telia måste ha roaming ibockad. Kan inte förklara annat än att telia och tele2 en gång i tiden fick bygga 3g-nätet ihop samtidigt som 3 och Telenor (Vodafone på den tiden) byggde ett annat nät. Du får inga ökade kostnader så länge du inte surfar utomlands.

8. nikkifatboy

nikkifatboy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok tackar för svaret.....då får jag äntligen surfa på då...jävligt krångligt sätt o få igång de hela.
    Otg-adepter modellen spelar då ingen roll antar jag 92969 el 92970

9. Tomas1

Tomas1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tablet 816

Köpte en Tablet 816 på CityGross. Nu vill den inte starta. Den visar bara en skärm med ett tangentbord på. Jag vet inte vad jag skall skriva där. Äe det någon SIM-kod eller något liknande. Tomas1

10. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Har du eller har du haft modem i så kan det bli så vid omboot. Tryck bara ok så går den förbi pinkoden.

11. City Gross Dialog

City Gross Dialog Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Support

Vår surfplatta är prisvärd och intresset från kunder har varit mycket stort. Surfplattor är en helt ny produkt för oss. Detsamma gäller rutinerna för hur vi hanterar ev reklamationer på dem.

Kund som vill reklamera sin surfplatta p g a att den ej fungerade vid köpet är välkommen att inom fem dagar efter köpet ta med den till butiken för byte eller pengarna tillbaka.

Här följer några tips om man får problem med plattan och vill försöka lösa dem innan man reklamerar i butik:

1.) Testa att återställa (reset) plattan.
    2.) Om den fortfarande ej fungerar som tänkt - ladda ned och installera de senaste drivrutinerna från Netlogics webbplats (www.netlogic.se).

Vi hoppas att vi med denna information hjälpt dem i tråden som känt behov av support. Informationen har dessutom förmedlats ännu tydligare än tidigare till alla våra butiker, i syfte att våra kunder skall hanteras på ett kundvänligt och enhetligt sätt.

City Gross Dialog

12. Pidde

Pidde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det nån som vet om varför wifi anslutningen kopplar ned efter en kort stunds inaktivitet dvs ett tag efter skärmsläckaren iniitierats ? Är det ICS 4.0.3 som brister ?

13. wbunaarf

wbunaarf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inställningar/Wifi/öppna menyn uppe i högra hörnet/avancerat/ behåll Wifi i viloläge, kanske?

//W

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2

14. Pidde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prövat med olika wifi inställningar på plattan. Hjälper inte-.Ansluter jag mot mobilens hotspot har jag inget problem med anslutningen. ADSL modemet är ett Zyxxel P-2601HN-F1. Är det något som måste justeras i modemets inställningar ?.Aldrig varit med detta tidigare..
    En annan fråga: kan man använda root för 724w som (twk tagit fram )för 828b/816 ? /P

15. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Testa olika typer av kryptering, alla wifiprylar funkar inte bra med varandra. Om du kör wpa2/psk med aes så testa byta till tkik. Du kan INTE ta romen till 724 och lägga in den.

Pidde gillar detta.
  16. Pidde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur ställer jag om från aes till tkik. Ser inga alternativ under wpa2/psk på plattan ? (eller skall man greja med routern ?). Kommer twk att lägga ut en room till 816 ?

17. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det ändrar du i routern. Tycker du skall testa factory reset av hela plattan också (inte pin-reset utan via menyn.) glöm inte ta back up först.

Pidde gillar detta.
  18. Pidde

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Routerns krypteringen var satt på wpa-psk och tkik som plattan tydligen inte gillade riktigt. Ändrade routerns kryptering till WPA2-PSK och aes och allt blev bra + lite omconfig av några andra wifi anslutna prylar. Jäkligt mycket att hålla reda på. Tack drnashlenin

19. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

My pleasure! Lovar att kolla med fabriken om nåt går att ändra i kommande uppdateringar. Men, har lärt mig att detta med wifi som skall vara en sån universell standard helt enkelt inte funkar 100%. Har två laptops hemma och en zyxel router. HP-datorn ansluter men Acerdatorn vägrar.

20. DasBoot

DasBoot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kondumentlagen går inte att avtala bort spelar ingen roll vem hos dem som säger det. Kontakta din konsumentvägledare och driv ärendet vidare.