Dmtech Sm@rt TV

Diskussion i 'TV' startad av mcregor, 7 nov 2012.

  1. mcregor

    mcregor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    En tråd om denna produkt startades upp av en annan medlem under "Övriga Tablets" men jag tar mig friheten att skapa en här också.
    Alltså - nån som har erfarenheter av den produkten. Finns t ex här - http://www.siba.se/product/11568682/dmtech-sm@rt-tv-(hdmi-dongel)?ref=search
    Levereras ju med ett riktigt trevligt litet tangentbord/touchpad och för 990 kr hos Siba så är det ju högst överkomligt om den fungerar bra. Har läst några utländska "tester" (Agora Smart TV = samma produkt) och efter några uppdateringar förefaller den ju fungera hyfsat i vart fall. Men gärna lite erfarenheter från vårt eget land också.
     
  2. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Ingen möjlighet till Ethernet = går bort för mig. WiFi är aldrig tillräckligt tillförlitligt för att streama lokalt content (från dator, NAS, whatever)

    ser dessutom ut som en rebrandad UG802, UHoset, MK802III, whatever, men utan några specifikationer, så du kan inte skaffa dig någon uppfattning om vilken prestanda du kan förvänta dig.

    Vad hade du tänkt använda den till?
     
  3. mcregor

    mcregor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Till en början bara enkel TV-användning - alltså kolla Playkanaler och lite husbehovs-surfning när man sitter vid TV:n. Sen säkert en och annan app som är relaterad till TV-tittandet. Övrigt har jag andra "apparater" till :-) För detta bruk klarar jag mig normalt med 720p såvitt jag kan förstå. Kan ev framledes också vilja koppla upp mot min NAS men bara för att kolla lite bilder i så fall. Har bara praktisk möjlighet att koppla upp den via WiFi så fungerar det rimligt bra är det OK för mig.
     
  4. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 002
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    För att bedöma om den är prisvärd skulle man behöva lite mer tekniska data. Om det är en dualcore CPU m.m.

    Motsvarande stickor direkt från Kina kostar 40-60$. För 60$ får du en UG802+ med 1.6 GHz dualcore som funkar mycket bra.

    Om Sibas sticka är i den klassen kan den möjligen vara prisvärd med tanke på att det ingår tangentbord samt att man slipper vänta på frakt från Kina m.m. Men om det är en simplare cpu i den så tycker jag inte det är värt priset.

    För övrigt funkar det alldeles lysande att köra dessa stickor med enbart en trådlös mus så ett tangentbord är egentligen overkill. Har du bara mus ansluten får du upp softtangentbord precis som på en mobiltelefon och det räcker utmärkt att mata in webadresser m.m.

    Ser bättre ut med enbart en mus på soffbordet än ett tangenbord tycker jag.
     
  5. mcregor

    mcregor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har sett tangentbordet och det är riktigt smutt - och inte stort alls.
    Det sitter en Cortex A9 800MHz i den men bara 512 MB RAM så den motsvarar antagligen de enklare stickorna från Kina antar jag. Men tangentbordet är ju värt lite + att 900 kr från Siba (efter lite rabatt) är ju inte så väldans mycket mera än direktimporten från Kina - speciellt om man torskar på moms + admin-avgift i tullen...
    Fast denna sticka + tgb (samma som till Dmtech) är nog lite rappare gissar jag - http://www.ebay.com/itm/UG802-RK306..._Internet_Media_Streamers&hash=item2a25928d0e
     
  6. znejk

    znejk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  7. sih

    sih Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Verkar vara bättre specifikationer också:

    Specifikation
    CPU: ARM Cortex A9 upp till 1.0 GHz
    Grafik: Stöd för 3D graphic accelerator OpenGL ES 1.1 & 1.2
    RAM: 1 GB DDR2
    Nand Flash: 4 GB
    Plats för MicroSD: Upp till 32 GB
    WiFi: 802.11 b/g/n
    1 st mini-USB 2.0 (Enbart strömförsörjning)
    1 st UBS 2.0 port
    1 st I/R-ingång
    1 st HDMI 1.3 utgång
    1 st MicroSD-plats