Dmtech Tablet 720, 7" kapacitiv -nu med ICS

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av drnashlenin, 2 mar 2012.

  1. roggar

    roggar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Nybliven ägare till en 720. Ett impulsköp igår. Begagnad ca 3 måmader gammal. Har aldrig ägt en tablet förut så mina frågor är förmodligen på riktig basic nivå och kanske dumma? Nåväl, lite funderingar. Ska man inte kunna "dra ner" listen i överkant för att se notifieringar och genvägar till olika funktioner, Precis som på en Android telefon? Sedan ligger "listen" med bl.a klockan i nederkant på skärmen och knapparna ser inte ut som i instruktionen. Finns det något ställe där man kan ändra detta? Jag har letat men inte hittat. Har även en Telia (Huawei) 4G Dongel som jag testat att ansluta i Host porten men det verkar inte fungera. Antar att 4G inte stöds?
    Till sist, vad skulle bli bättre om jag försöker ge mig på att uppdatera den till 4.0?

    Tack på förhand....
     
  2. Lrnflk

    Lrnflk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Listen i överkant är för telefoner. Med tablets så får du notifikationer nere vid klockan precis som du beskriver, det är inte något unikt för 720 utan det är så android funkar på de tablets jag använt.

    Ang. vad som blir bättre med ICS så är det typ allt. Den blir snabbare i allmänhet dessutom, så en uppgradering är att rekommendera.
     
  3. roggar

    roggar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej! Tack för snabbt svar. Får ta mig en funderare på om jag ska uppdatera eller inte. Det låter ju inte helt enkelt för en oinvigd om man läser de inlägg som finns i denna tråd.
    Nån som har svar på 3G/4G dongel?
     
  4. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Vi testade med en 4G dongel från Telenor och den fungerade. Det har alltså inte att göra med 3G/4G eftersom det så att säga sker utanför plattan. Det är bara fråga om att hitta ett modem som stöds. Nedan lista är testade och funkar men finns säkert fler.

    Model supplier

    MF190 ZTE
    E153 HUAWEI
    E261 HUAWEI
    E176 HUAWEI
    MF110 ZTE
    E1780 HUAWEI
    E180 HUAWEI
    MF100 ZTE
    Vi rekommenderar uppgraderingen och det är inte så svårt om man följer instruktionerna. Posta här eller lägg mail till [email protected] så hjälper vi dig. Vi håller på att jobba på att fixa till ICS uppgraderingen så att klockan skall funka korrekt igen, det är enda kända buggen.

    Ang notifieringar så är det så som Lrnflk skriver. Knappar mm kan skilja sig beroende på vilken sk "Launcher" man använder. En launcher är ett litet program som kan ändra utseende, tema, knappars utseende och placering för att passa användaren. Det finns hundratals olika att ladda ner och är förmodligen det vanligaste sättet att ge sin androidenhet ett personligt utseende.
     
    roggar gillar detta.
  5. roggar

    roggar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej! Tackar! Vart hittar man andra sk. "Launchar"? Ser förövrigt på er hemsida att det finns nåt annat att ladda ner som heter "tablet720-twk-001-update" Vad gör den för skillnad?
     
  6. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Launchers finns att ladda ner från Google Play appen. Twk är en person på detta forum som bidragit med många förbättrade mjukvaror till Dmtechs plattor. Den uppdateringen är en rootad version av den andra uppgraderingen. Root behöver inte gemene man men om man utvecklar och vill sätta sig in i plattan djupare kan det vara bra.
     
    roggar gillar detta.
  7. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Ja tyvärr fixades inte klockan. Vi jobbar på det och en ny version borde komma nästa vecka. Tack för att du hjälper till att testa.
     
  8. Mersan

    Mersan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    En till grej som jag upptäckte på den nya versionen är att om en app ändrar skärmen från liggande till stående, då går det inte att få tillbaka skärmen till liggande om man inte bootar om.
    Har gått tillbaka till den första versionen igen i väntan på att få testa en ny version från dig :)
     
  9. roggar

    roggar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej! Då vet jag lite mer. Då kommer kanske ytterligare en kanske dum fråga men, jag tog ner Launcher Pro och det såg ju trevligt ut, men hur backar jag tillbaka?
    Såg nu att mitt 4G modem är ett ZTE MF820D LTE. Det som händer när jag ansluter det är bara att lampan lyser rött. Inget annat händer eller går att göra.......
     
  10. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Vad menar du med "backar tillbaka"? Om du menar återgå till den andra launchern så avinstallerar du launcher pro från plattan. Om du menar gå tillbaka en sida så finns det en hårdvaruknapp med returpil på eller en returpil på skärmen. Om det finns två program som gör samma sak i android så kommer det upp en text som säger "slutför denna åtgärd med" och så får man välja program för det.

    Ang modemet så skall det anslutas i den usb port som är märkt "host". Titta sen på raden basbandsversion under "om pekdatorn" längst ner i inställningsmenyn. Om det står nåt där så känner plattan av modemet.
     
    Last edited: 10 aug 2012
    roggar gillar detta.
  11. Mersan

    Mersan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej, finns det någon chans att vi kommer få Jelly Bean till denna platta?
     
  12. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Tveksamt, men jag lovar försöka.
     
    Mersan gillar detta.
  13. MaxieA

    MaxieA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har fått exakt samma problem som frunns när jag ska uppdatera min brors surfplatta. Nu vägrar den att starta och det blir bara samma fel om och om igen vad jag än gör, kan jag lösa det på något sätt (dvs gå tillbaka till 2.3 som var innan) eller har jag brickat den?
     
    Last edited: 18 aug 2012
  14. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    hej Maxie. Den är tämligen svår att bricka men jag tror att img filen är skadad på något sätt för vi har haft problem med vår hemsida och ftp.

    Kolla om denna länk funkar
     
  15. olapaulakoski

    olapaulakoski Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Den senaste updateringen från 2012-08-08 får ja inget ljud.
     
  16. Mersan

    Mersan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Den senaste uppdateringen verkar vara väldigt buggig. Den skulle ju fix tid/klock problemet men den fixar inte det plus att den lägger till lite fler buggar. Jag kan inte förstå varför dom inte tar bort den från hemsidan.
     
  17. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    ok , jag skall se till att den blir bortplockad och ersatt av den som kom i Juni.
     
  18. bogilbert

    bogilbert Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag uppgraderade min 720 med senaste img-fil för att korrigera felet med klockan. Tyvärr fick jag ett annat fel. "Rotera skärmen automatiskt" fungerar inte längre.
     
  19. Mersan

    Mersan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Något nytt ang klock buggen?
     
  20. Mersan

    Mersan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har Netlogic/Dmtech övergett denna platta nu?