Dmtech Tablet 720, 7" kapacitiv -nu med ICS

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av drnashlenin, 2 mar 2012.

1. Nallefon

Nallefon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Exakt samma här. :cry:

2. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Efter jag hade stängt av den med M+reset så höll jag in M+power för att den skulle dyka upp i enhetshanteraren så jag kunde installera rätt drivisar. Sen kunde jag uppdatera till ICS genom att följa guiden, förutsatt att jag fortfarande höll i knapparna.

Det funkade dock sådär då den inte ville starta skärmen efteråt, så jag skickade in ICS-filen en gång till. Denna gång behövde jag inte hålla ner M+power då uppdateringsprogrammet kände igen plattan ändå.

3. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Förlåt mig..... jag ser att jag skrivit fel i instruktionen. Laddaren SKALL vara i men jag skrev att den inte skall vara i. Jag förväxlade med instruktionen för äldre Dmtech/Kendo plattor. :o :o :cry:

-laddaren i
    -anslut till USB (ej Host)
    -Håll nere M
    -Tryck reset och håll kvar M
    -Sök drivrutiner
    -OSV enl instruktionen

4. Nallefon

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Nån som fått detta att fungera? Min platta slocknar bara, inget mer. Med eller utan laddare.

*ger upp*

5. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Har du provat tillvägagångssättet jag har beskrivit?

6. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Testa helst på dator utan AMD och utan 64bit OS.

Laddare i
    Usb i ( ej i host)
    Tryck ner och håll kvar M
    Gem i reset , håll kvar M
    Skäpp reset, vänta 2 sek släpp M
    Windows söker ny maskinvara
    Släpp M och hjälp windows hitta rätt drivrutin (bifogas)
    Du borde ha grön etta nu.

7. calle_kjellberg

calle_kjellberg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag får inte heller till det!
    Efter jag installerat drivare får jag felmeddelande att fel drivrutin är installerad.
    Programmet för flashning känner ej av plattan.

Sitter med Win 7 64bit.
    Laddare i och likaså usb (ej host).

Finns inte möjlighet till en imgfil?

8. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Tyvärr inte möjlighet till "update.img" denna gång eftersom modellnumret ändras till generiskt.

Gå in i enhetshanteraren i kontrollpanelen i WIndows och högerklicka på den okända enhet som sannolikt finns där och tvinga sedan windows att uppdatera drivrutinen och peka på katalogen med bla drivrutiner som du laddat ner. Prova även AMD / INtel /XP / Win 7 drivrutiner, till slut går det. Svårt att skriva en instrktion som passar alla datorer men har du möjlighet så testa en annan dator. Själv kör jag win 7 64bit och det funkar.

9. calle_kjellberg

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ok, tack för ditt svar!
    Jag har tidigare gjort som du beskriver enl ovan. Dock inte provat "fel" drivare. Du har ingen aning vilka du framgångsrikt använt med win/ 64bit?

10. fito

fito Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För att kunna uppgradera till ICS fick jag starta plattan som vanligt starta batchtool programmet avaktivera usbfelsökning och aktivera usblagring på plattan då dök plattan upp i batchtool programmet fast det var inte grönt på ettan utan rosa då tryckte jag på switch i batchtool och då blev det grönt och jag kunde uppgradera. detta var på en win 7 64bit maskin

11. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Testa AMD64 bit även om du har Intelprocessor, det borde funka. (logiskt eller hur...)

calle_kjellberg gillar detta.
  12. calle_kjellberg

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Funkade!
    Tack för hjälpen!..

-----------------------------
    www.carlkjellberg.se

13. Nallefon

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Trial, error och nervbesvär

Så, nu har jag uppdaterat plattan. Sjukt snyggt "interface", verkligen.

Efter den vanliga rundan av släckt skärm och inget mer, tänkte jag återställa till ursprungsrommen, dvs den som satt i out of the box, ty den tidigare som fanns att installera innan ICSversionen, retade gallfeber på mig med gnäll om outdated crap som inte gick att uppdatera för att jag inte hade installerat och uppdaterat nåt som inte gick att uppdatera efter installation. Det är väl såna clownerier som får folk att fly till Äpple och Ajjfån.

Anyway, jag tänkte köra ett sista försök med nya versionen innan återställning.

Till att börja med, så kan jag upplysa er som behöver veta det: kopiera inte RKBatchTool och klistra in på datorns skrivbord. Då får du upp detta obegripliga skit om du klickar (bild 1), och följande gnällrutor om du försöker använda programmet ändå (bild 2,3,4). Kör programmet rakt av från den uppackade mappen (eller skapa GENVÄG och lägg DEN på skrivbordet). Då ser det ut såhär (bild 5).

Inte undra på att inget hände med detta program (bild 1) öppet. Bara släckt skärm, tandgnissel och osande svordomar.

Däremot gick det lätt att prygla Windows 7 så rätt drivrutiner installerades, testade just AMD och de matades genast in utan problem. Sen, när jag alltså öppnat rätt version av RKBatchTool kom den efterlängtade gröna ettan och uppdateringen trycktes in i turbofart. Sen, medan jag hade usbkabeln i och surfade på detta forum, började Windows gnälla om att drivrutiner inte uppdaterats helt plötsligt, men jag fräste bara åt dysfunktionella Windows att hålla käft, kopplade ur, beundrade än en gång det skitsnygga nya gränssnittet och körde sen total återställning med omstart.

Nu tänker jag använda plattan mer, istället för att svära över en avancerad leksak som man iaf kan se film på samt köra ständigt uppdaterad Facebook, ty det är nåt man får strunta i om man äger en Wildfire S med några sketna meg internminne kvar (då HTC Sense käkar upp 98% eller nåt).

Funderar på om jag ska våga mig på att kasta in nåt bättre och roligare i min gamla S-E X8 när jag ändå är igång...

:teeth:

Bifogade filer:

14. Nallefon

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Slutresultat:

Bifogade filer:

15. lrn

lrn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

klocka & appar

klockan stannar när plattan går i viloläge.
    Swedbank blocket och andra går ej hitta.
    Åtgärd ????

Lasse

16. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Du har nog ställt in att datum och tid skall erhållas automatiskt från nätverket och när plattan går i viloläge stänger den av wifi. Ställ tiden manuellt så borde det problemet vara löst.

Jag bekräftar dock det du skriver ang de apparna. Säkert någon location eller device identifier i antingen appen eller i plattan som spökar. Har någon dessa appar som apk så man kan testa om det går att installera dom utanför market.

17. Nallefon

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

Nej, tyvärr så har jag noterat samma fel: viloläge = död klocka. Ställer rätt tid manuellt igen och igen och igen. Har inte "automatisk tid från nätverket" inställt.

:(

18. Pitzi123

Pitzi123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Samma problem här! Har dessutom problem med att inställninarna till wifi inte fäster och så fort jag loggat in på nätverket så hoppar du ur igen och försöker ansluta på nytt!

19. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Vilken fw version kör du? Testa uppdatera plattan och gör sen en factory default så tror jag dina wifiproblem löser sig. Vet att vissa hade dessa problem med wpa2/psk med AES.

Det går att behålla wifi i viloläge även om det påverkar batteritiden. tryck wifi sedan meny och sedan avancerad och ställ in önskat läge under "behåll wifi i viloläge".

20. Pitzi123

Pitzi123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag har fått till ICS uppdateringen men är osäker på vart jag hittar factory default? Tycker bara jag hittar en återställning av kontouppgifter och appar?