Dmtech Tablet 724W - 7" kapacitiv med ICS

Discussion in 'Övriga tablets' started by drnashlenin, May 25, 2012.

1. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Plattan har en flashdisk på total 4GB av vilket säkert ca 2.5GB upptas av operativsystem och förinstallerade appar. Du utökar enkelt minnet med ett microSD-kort på upp till 32 GB.

2. jazzdoktorn

jazzdoktorn Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Bra.
    Tack.

3. Eraiser

Eraiser Youth Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    någon som vet vad det sitter för batteri i den? Mah mm.
    Edit. Verkar vara lion och 3000 mah
    Skickat från min Tablet724W via Tapatalk 2

Last edited: Jun 14, 2012
  4. drnashlenin

MINA ENHETER

Ja, det stämmer.

5. Hassizle

Hassizle Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu efter några dagars användande märker jag att batteriet är väldigt konstigt. Jag kan sätta den på laddning kl 23 på kvällen med 10% batteri och runt 12 dagen efter är det bara 80-90%! Men om jag leker lite med den i någon minut och sen lägger ifrån mig den på laddning igen så laddar de sista 10-20% väldigt snabbt.

6. Eraiser

Eraiser Youth Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    Har också haft lite vajsing med batteriet. Dragit ur det till ca 10%,laddat och kommer upp i ca 50%,låtit den ligga en stund och laddat på och laddaren slår av vid ca 50-70%. Verkar som den blir bättre och bättre för varje laddning för nu kommer batteriet upp i 100% iaf. Batteriet behöver nog bara ett par cykler på sig för att "köras in" :)

Hassizle likes this.
  7. Hassizle

MINA ENHETER

Någon som vet om man kan installer windows 7 på plattan och om man isf kan dualboota så att man kan ha både android och win7 på den?

8. bickle

bickle Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Sugen på en sån här till min 2-åriga dotter som är galen i min jobb-iPad. Vore perfekt med en billig Android till henne istället som inte är så farligt om hon tappar i golvet. Plus att hon inte blir Applefierad redan i så unga år :)

Hur funkar det att spela upp film på denna plattan? Det är väl främst det och enklare spel/pussel hon ska använda den till.

9. pgote

pgote Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte en idag.. kom hem och problem med pixlar.. fick åka tillbaka och nu så funkar den. DOCK så har jag upptäckt ett problem och jag undrar om andra känner igen sig?
    När jag kör en videokonferens i Google Talk så kraschar Gtalk. Något som händer andra?
    Kör ICS 4.0.3

mvh
    pgote

10. drnashlenin

MINA ENHETER

Film funkar bra med stöd för nästan alla format och klarar även subs. Jag är själv ingen gamer men populära spel som where's my water och temple run funkar bra.

11. bickle

bickle Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte en igår och är försiktigt positiv än så länge. Följande saker är jag inte helt nöjd med så här långt:
    1. Google Play strulade en del i början (hoppade tillbaka till Gmail hela tiden, tappade kontakt, stod bara och tuggade när den skulle installera något) men det var förhoppningsvis nåt tillfälligt för plötsligt funkade det bra.
    2. Skärmen är verkligen ingen höjdare men duger åt en två-åring och jag räknade inte med bättre
    3. Laddaren passar inte i plattan, känns som att kontakten är för smal, glappar nåt sjukt mycket. Hoppas att den går att ladda via USB men det har jag inte testat än

Bortsett från det så lever den upp till förväntningarna man kan ha på en platta för det priset. Känns väldigt snabb och rapp, spel som Angry Birds funkar alldeles utmärkt. Idag ska vi ut och trängas med alla andra midsommarfirare på vägarna och då ska dottern introduceras för den så efter helgen har jag ett mer relevant betyg :)

12. JoeNish

JoeNish Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Laddaren passar om du trycker i den ordentligt. Jag tyckte den första jag köpte var så också. Ta i lite och tryck in den i bott så sitter den kvar bra.
    Har inte haft några problem med mina 2. Dock är det som du säger, skärmen är inte superbra. Men priset är väll satt där efter också.
    Man kan inte få allt i en surfplatta för 995kr
    Mina barn är supernöjda med sina och dom funkar till allt dom vill göra. Kör en del gameloft spel på dom typ assasins creed osv och det fungerar också.

13. Hassizle

MINA ENHETER

Har två frågor.

Använder ett 3gmodem (Tele2) emellanåt på surfplattan, och när jag kopplar ur det stannar denna varningsrutan kvar, inget som är en storgrej men ändå tillräckligt stor för att man ska störa sig. Går inte ta bort, har testat att avaktivera "3g modem power" i inställningar.
    http://tinypic.com/r/20zsmy0/6

Och jag undrar vad detta är, är detta döda pixlar? (Det jag menar är cirkeln längst ner i mitten på skärmen som är som vågor) Och om det är det, kan jag då gå in på Siba och byta ut den eller få pengarna tillbaka?
    http://tinypic.com/r/2w3t1qd/6

Väldigt tacksam för svar!

14. drnashlenin

MINA ENHETER

Bild 1, Rycker du kabeln först eller går du in och släcker modem power först? Jag skall se om jag kan duplicera felet. Som du säger så är det ett fel men inget jättebug så om det visar sig att jag kan få upp samma fel med mitt modem och adapter kommer jag lägga med det i listan på framtida förbättringar.

Bild 2, jag kan inte på min dataskärm se vad du menar men enligt branchstandard får några (3-5) döda pixlar förekomma så länge de inte sitter ihop och inte mitt i skärmen. Lysande pixlar är helt annorlunda eftersom de är mer uppenbara. Jag kan som sagt inte se av din bild vad som är fel men vet att skärmskyddet som sitter på kan få bubblor. Det är inte alla som fattar att det faktiskt sitter ett skydd på för det finns ingen flik enkelt riva bort det med men som någon annan i tråden sa så får man ta hjälp av en person med vassa naglar eller kanske en liten nål i ena kanten. Sen får man gå ut och köpa nytt skärmskydd och försöka applicera själv. Själv kör jag utan :-)

Hassizle likes this.
  15. Hassizle

MINA ENHETER

Bild 1, nej jag rycker det innan jag stänger av powern men får testa o stänga av power först.

Bild 2, alltså om det är döda pixlar är det väldigt många fler än 3-5 st. Och ja, jag har tagit bort skärmskyddet. För att kunna se de i datorn, testa att vinkla din skärm, kolla på den uppifrån/nerifrån så borde du se.

16. Hassizle

MINA ENHETER

Nu har jag haft problem med min platta. Köpte den för ungefär 1 månad sen och lite då och då har touchen lagt av men då är det bara att använda resethålet på sidag så funkar den igen. Men nu, helt plötsligt så slutar touchen att funka helt, har försökt både att resetta den och låta den dö men det funkar inte.

17. kottskrapa

kottskrapa Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som har koll på vad den väger?

Satt med en ipad hos farsan och den blev ganska tung och otymplig efter en stund..

18. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Min 720 väger ca 350g, så 724W bör väga ungefär lika mycket.

19. drnashlenin

MINA ENHETER

Den väger 338 gram.

(med fulladdat batteri och massa appar installerade :P )

20. kottskrapa

kottskrapa Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tackar! Va och köpte en förut och vikten är kalas och den är helt ok med tanke på priset.. vet dock inte om jag ska behålla den eller inte. Tänkte leka lite ikväll och bestämma mig imorgon..