DMTECH Tablet 725H

Discussion in 'Övriga tablets' started by drnashlenin, Jul 2, 2012.

1. syngve

syngve Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, jag har inte några sådana problem.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2

2. fogerty4evr

fogerty4evr Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte mätt hur länge mitt batteri räcker med wifi. Men bra mycket mera än 1 timme.

3. fogerty4evr

MINA ENHETER

Jag spelade Songpop i 30 minuter. Det drog 4% av batteriet.

4. johanalklint

johanalklint Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenare.
    För pengen är det en kanonplatta. Grabben köpte en för födelsedagspengarna, surfar, tittar på film, gör läxan (glosprov har plötsligt blivit mycket roligare) och en massa annat.

Ett litet problem har vi. Får inte google talk att fungera med video- eller röstchat (textchat fungerar). Man bara åker rakt ut ur appen.
    Ibland går det att få den att ringa video/röst till någon annan men den märker inte när mottagaren svarar.

Någon som har ett tips eller som har samma problem eller som har samma platta utan detta problem?

(kört google talk flawless i diverse androidlurar i snart ett år men aldrig varit med om ovan)

/Johan

5. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Använder du hörlurarna?

6. fogerty4evr

MINA ENHETER

Hur sparar man nåt till sd-kortet? Om jag laddar ner något så sparas det till internminnet fast jag har valt sd-kortet.

7. drnashlenin

MINA ENHETER

Menar du från internetbrowsern? Jag har för mig att Dolphin browser stödjer att spara direkt på SD. Sen kan man ju flytta appar från flashdisken till SD kortet genom att gå på inställningar ---> appar ---> tryck på appen du vill flytta ---> välj "flytta till SD-kort".

Android är lite förvillande dock eftersom det finns en katalog på interna minnet som heter /sdcard men det är en annan sak :-)

fogerty4evr likes this.
  8. bailley

bailley Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

...När man titta på astro det står sdcard för intern och external_sd för extern.

När jag tittar det står att "G:" (intern) är inte 4GB det står att det är bara 1.63. Tittar jag rätt?

Last edited: Sep 7, 2012
    fogerty4evr likes this.
  9. fogerty4evr

MINA ENHETER

Nej, jag menade torrents och nerladdat från Opera. Men jag behövde gå upp ett steg för att hitta det externa SD-kortet. Så nu är det fixat :)

10. drnashlenin

MINA ENHETER

Android upptar ca 2.5 gb. Samma som om du köper en PC så upptas en del av hårddisken av Windows.

11. TeePee

TeePee Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

@drnashlenin jag testa ett 3G modem från Felia och det funka galant med OTG kabel, dock testa jag ett 4G som den ej kunde hitta.
    Min fråga är då, kommer fler modem att läggas till eller kan man ladda ner drivrutiner själv på något sätt?
    Modemet heter HUAWEI E392u-12.
    Tacksam för svar!

12. drnashlenin

MINA ENHETER

Vi håller på att kolla på det men det är inte så enkelt att bara lägga fler drivrutiner tyvärr. Förhoppningsvis kan vi få mer info från Rockchip inom kort.

TeePee likes this.
  13. starzinger

starzinger Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte en sån här platta för två veckor sen. Mycket trevlig, smidig att ta med sig och perfekt för Kindle-böcker och en hel del spel.

Har dock två frågor som ni kanske kan hjälpa mig med:

1. Fullscreen video? Ser att den video-spelare som följer med (namnet på den är bara Video) får till fullskärm när man ser på video, men andra appar som t.ex. MX Player får inte bort det undre körfältet med back, home-knappar osv. Hur kan man fixa detta?

2. Vanilla Android, hur går man tillväga om man vill installera om plattan med det? Vad skulle jag vinna på att köra den istället för den som följer med? Är helt ny på Android, aldrig haft en sådan enhet tidigare. Lyckas roota den via instruktionerna som givits tidigare i tråden, men undrar om jag kanske ska ha en helt ren Vanilla istället?

Mycket tacksam för svar!

14. Svensk

Svensk Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fungerar Google play med denna platta?

15. syngve

syngve Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det gör den. Det man behöver göra, är att gå in i inställningar och aktivera Google produkter eftersom de inte är aktiverade ifrån början.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2

16. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en sån här platta som bråkar med mig. Varje gång skärmen slocknar är den omöjlig att väcka upp igen. Jag får trycka på reset med en nål för att kunna starta om/upp igen.

Om jag själv stänger av skärmen med knappen, dör den direkt - går inte att väcka med knappen igen.

Om jag väntar till skärmtiden går ut och skärmen slocknar - samma där, går inte att tända skärmen igen.

Jag har provat att göra en återställning osv, utan framgång.

Tips? Lämna tillbaka till butik?

17. drnashlenin

MINA ENHETER

Hmm, ett kort tryck på powerknappen skall räcka. Är alla inställningar original, jag menar du har inte bytt tex launchern? Skulle vilja att du testar att flasha om den med uppgraderad programvara som finns på vår hemsida.

18. drkrupp

MINA ENHETER

När problemet började uppstå hände det inte varje gång, och antalet appar var uppskattningsvis 30 st. Inte bytt launchern.

Jag provade som sagt även full återställning (wipe) vilket raderade allt inkl. appar och google-konto osv. Det hade dock ingen betydelse, den hade samma beteende redan innan jag hunnit koppla upp mot wifi eller lägga in googlekontot.

Innan mitt inlägg provade jag också att lägga in root-romen från er hemsida. Dock utan bättring. Ingen aning vad det kan bero på...

Ska tilläggas att den kan hänga sig inne i appar också (om man använder den utan att råka släcka skärmen), och då är det samma sak - går inte att få den att reagera igen förrän jag resetat med nål.

19. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min platta var också svart vid ett par tillfällen när den var ny. Kom på att den vaknade om jag tryckte ut och in med minneskortet. Fullformatetade det och problemet var borta.

/putte

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Last edited: Sep 20, 2012
  20. drkrupp

MINA ENHETER

Jag har dock inget minneskort i.