DmTech Tablet 7525B

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av (SiC), 22 nov 2012.

  1. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Hur rootar man denna platta då?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. olapaulakoski

    olapaulakoski Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lite synpunkter för nästa firmware.;) Drnashlenin? Skulle va schysst om "screenshot knappen" kunde försvinna när man väljer den inte ska synas. Köpte den här till mina barn och nu har de fyllt den med screenshots trycker på den.

    Sen är det möjligt ni kan fixa så att spel installerar sig på externa sd kortet? Skulle gärna slippa roota dola med den en massa bara för att kunna installera några fler spel. Har 32 gb externt sd-kort som inte ens går använda till den här mer än lagra massa film roms för emulatorer just nu. Skulle va grymt om det gick fixa till nästa uppdatering om det nu är möjligt!
     
    Gorgeous gillar detta.
  3. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Felpost :/
     
    Last edited: 30 dec 2012
  4. molle58

    molle58 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fodral

    Någon som har tips på fodral till denna. Köpte den i julklapp till tjejen och det är mest bara facebook och ruzzle som används :)
    Men ett snyggt fodral verkar vara svårt att hitta
     
  5. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Vi kommer lägga ut ny mjukvara idag som fixar audiobuggen som vissa har haft problem med. Under tiden finns den för nerladdning här

    Ladda ner och "rara upp" filen till en windowsdator och lägg över den till rotkatalogen på plattan. Avsluta sedan usb-lagring eller ryck usb-kabeln så kommer plattan att hitta filen och uppgradera sig automatiskt. OBS gör backup på de grejor ni vill spara innan ni uppgraderar. Efter avslutat uppgradering måste ni göra en "factory default" dvs ni går in på "inställningar" och scrollar ner till säkerhetskopiering & återställ och trycker på "återställ standardinställningar". Alternativt använder ni RKBatchtool och gör uppgradering med det så slipper man göra factory default.

    Plattan kan vara lite ostabil efter första starten men detta är normalt efter en mjukvaruuppdatering och det kan krävas några omstarter innan den är stabil igen.
     
  6. Tinto

    Tinto Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har precis köpt denna platta och suttit och lagt in senaste firmware på den. Om jag har förstått det hela rätt så behöver man bara lägga in den senaste uppdateringen? Dvs. man behöver inte lägga in alla tre som ligger på netlogics sida?

    En bugg som fortfarande ligger kvar efter uppdateringen är att om jag går in i inställningar och klickar ur "Show the screenshot button..." så dyker den ändå upp igen så fort man har tiltat plattan från porträtt till landskap. Irriterande eftersom det är min 4-åriga dotter som ska använda plattan och hon kommer ta screenshots för jämnan. :/

    Annars verkar ju plattan vara väldigt bra för det priset!
     
  7. olapaulakoski

    olapaulakoski Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tycker den nya firmware var rappare och bättre än den gamla. Vänta du 15 minuter utan röra plattan efter du flashat. Det är bra göra det, annars kan du störa ut olika processer som pågår och appar som installeras. Brukar låta den sitta i med usb kabeln en stund "om jag kört rkbatchtool" 15 minuter innan ja rör den.

    Jag har haft min flashad med senaste iaf funkar klockrent, ljudbuggen är borta och flyter på bra.:)
     
  8. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag tycker du skall flasha den med RKBatchtool men trycka "restore" istället för upgrade och testa om det hjälper.
     
  9. hlmap

    hlmap Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som testat update20130112.zip ?

    Har någon provat den senaste uppdateringen från netlogic.se ?

    2013-01-12 update20130112.zip
    fixes audio bug
    fixes screen shot issue
    fixes Handelsbanken app bug
     
  10. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    906
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Japp. Lade in det på en av plattorna som jag haft problem med ljudbuggen på. Ser lovande ut än så länge
     
    hlmap gillar detta.
  11. Mika

    Mika Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    SONY Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    SONY Xperia Z3+
    Jag skulle inte ha emot en sammanfattning av allt man ska/kan göra för att förbättra plattans prestanda. Dock inga skumma grejer...
    Om (SiC) kunde lägga all denna info i sin öppningspost så vore det kanon, fast det är upp till dej, eller moderator om det funkar.
    Tackar ödmjukast.

    Hittat netlogics uppdateringssida: http://www.netlogic.se/upgrade_7525B.aspx
    Ska ta en titt sen.

    Vi har också haft en del problem med plattorna. Den ena hänger sej flera gånger i veckan och den andra har det välkända ljudproblemet och hänger sej också flera gånger i veckan. Skärmarna blir vita och går inte att stänga av förutom med en lång knapptryckning, har inte räknat men man håller knappen inne ca 7-8 sekunder.
     
  12. EXHILE

    EXHILE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Usb drivrutinerna funkar inte

    Tänkte roota men får inte usb-felsökning att fungera. Har följt guiden och testat alla drivrutiner. Men ingenting funkar :( intel 64b windows 7
     
  13. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    906
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    När jag skulle lägga in senaste uppdateringen med RKBatchtool, fick jag inte heller drivrutinerna att fungera i W8 64-bit.

    Men då jag testade på en laptop med W7 32-bit så fungerade det galant.
    Så antagligen är inte drivrutinerna helt pålitliga med 64-bitars OS
     
  14. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Det stämmer att RKbatchtool inte funkar med windows 8. ADB-drivisar har jag inte haft problem med, det funkade med de som ingick i google SDK.
     
  15. toboll

    toboll Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Menyn.

    Hur får man bort "menyn" som finns därnere på skärmen, den försvinner inte på vissa spel och blir då i vägen.
     
  16. EXHILE

    EXHILE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Undrar det med. Lite störande..
     
  17. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Då får du nog byta launcher. Har inte testat men vill minnas att Go launcher HD har denna funktion.
     
  18. atsui82

    atsui82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köpte den här plattan på siba.se för några veckor sen, men har haft ett par problem med den sen dess.

    problem 1: Plattan låser sig lite då och då. dvs skärmen bara fryser sen händer inget mer, den reagerar inte på några tryck eller något och de ända som funkar är att hålla inne strömknappen tills den rebootar.

    problem 2: Google play tror att plattan är en telefon vilket medför att alla appar man skaffar kör i telefonläge, mycket irriterande...

    problem 3: I netflix så dyker ej menyn upp när man trycker på en film vilket gör det omöjligt att titta på specifika avsnitt i en serie, eller trycka på en film man sök fram. Ända sättet att se på en film är att trycka ett par gånger i snabb takt på en films ikon tills den startar.

    Det känns lite som om dessa problem kan vara mjukvarumässiga. Och för övrigt så klarar den av att köra det mesta man kastar på den tom shadowgun: dead zone. Samt att den hade 11000 nått i score i antutu, vilket är i klass med min asus transformer med tegra 3 processor som kostar 2,500kr mer.
     
  19. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    1. har du lagt in senaste mjukvara? daterad 20130112?

    2. Förstår inte riktigt vad du menar, har du något exempel på app som gör detta? Eller menar du att vissa appar inte går över i landscape-läge? (som tex netflix)

    3. Netflix funkar inte fläckfritt. Vi håller på att jobba på en lösning där man kan gömma undan nedre verktygsraden. Finns visserligen appar som gör sådant (kräver root) men det blir ingen skillnad i netflix ändå. kan i dagsläget inte svara på om problemet ligger i vår mjukvara eller i netflixappen.
     
  20. atsui82

    atsui82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    1. har du lagt in senaste mjukvara? daterad 20130112?
    Ja, det har jag gjort.

    2. Förstår inte riktigt vad du menar, har du något exempel på app som gör detta? Eller menar du att vissa appar inte går över i landscape-läge? (som tex netflix)
    Jag menar att android operativsystemet tror att plattan är en telefon och beter sig därefter, dvs alla appar öppnas i telefonläge istället för tabletläge. Många appar ser helt annorlunda ut beroende på om man startar om med en telefon eller tablet, tex netflix.

    3. Netflix funkar inte fläckfritt. Vi håller på att jobba på en lösning där man kan gömma undan nedre verktygsraden. Finns visserligen appar som gör sådant (kräver root) men det blir ingen skillnad i netflix ändå. kan i dagsläget inte svara på om problemet ligger i vår mjukvara eller i netflixappen.
    Tycker väl egentligen inte att verktygsraden är ett problem, men att man inte kan öppna upp menyerna när man trycker på en film är ett stort problem, kanske har det nått att göra med punkt 2.