"DOA Kontroll" / Funktionskontroll

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Anonym, 2 apr 2011.

  1. Anonym

    Anonym Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har nu efter att ha mottagit min Arc suttit i timmar och utforskat telefonen och systematiskt gått igenom diverse funktioner för att se att allt fungerar som det ska.
    Pga. Halebop strul har jag dock ej kunnat surfa på mobilen (i själva verket har jag inte haft någon mottagning alls) och tyvärr har jag ingen tillgång till wifi så Android Market har varit utom räckhåll. I ärlighetens namn är jag även en Android "noob" då jag fram tills idag använt mig av Symbian.

    Hur som helst, min poäng / förhoppning med denna tråd är att den ska utmynna i användbara råd för nyblivna Arc ägare beträffande vad man bör kontrollera efter att man mottagit sin nya älskling.
    Finns det t.ex. någon specifik app som är bra att köra för att kontrollera någon funktion såsom låt säga att alla fyra touchpunkter fungerar som de ska? Bör man köra något specifikt benchmarktest?
    Även enklare /självklara tips uppskattas säkerligen, i alla fall av mig. :)

    Summa summarum, vad kontrollerar DU efter att ha mottagit din telefon?

    Nämnas kan väl att min Arc än så länge fungerar över förväntan - peppar, peppar, ta i trä - men det vore ju dock aningen jobbigt att "missa" något.

    Nej, dags att gå och lägga sig, god natt Swedroid!

    /Anonym
     
  2. alexb

    alexb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag kommer fota, filma (Kameratest), ta ner apps(markettest), syncha mail/kalender(synctest) hoppa runt som fan mellan hemskärmar(tryckpunksfunktion) och i olika menyer (guitest), spela musik(musiktest). Dvs allt det jag använder relativt ofta skulle jag testa omgående.