Död och jättevarm telefon : (

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Gnubaver, 21 april 2011.

1. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Sådär då har min telefon också dött, telefonen var jättevarm när jag tog upp ur byxorna och jag var tvungen att ta ur batteriet och sätta in det igen för att jag skulle kunna starta den igen!

Fick vi nått slags avslut på detta problemet? Vad var det som ställde till det?

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

gissningsvis så är det cpu-freqd som flippade ur.. och tog 100% cpu-last med värmeproblemet till följd, telefonen blev också oresponsiv och "dog" till slut.
    Har hänt mig och många fler här.

3. Encaitor

Encaitor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Lånar tråden lite då det är ngt liknande på g hos mig trorja...? Fick min o2x i förrgår och har rootat installerat cwm Pauls stock lockscreen tagit bort lite bloatware etc, allt detta under första laddningen så vet inte så mycket men sen jag laddat telefonen efter det tycker jag den känns varm när jag laddar den? Är det något jag borde anmäla eller är det något jag fuckat up/kan fixa? Eller är det inget att oroa sig över? Ska testa mer under morgondagen då jag absolut är för trött nu men ett svar skulle uppskattas.

Tackar för att jag få låna tråden.

4. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

de första gångerna jag laddade telefonen blev min också varm, men det blev bättre med tiden

precis samma som med batteritiden, den var dålig i början men blev bätre med tiden :)

5. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Tack för svaret Patrik :) I samband med att jag stoppade ner telefonen i byxorna "innan den blev varm" så hade jag nyss lagt Hardwood Solitarie (Tegra spel) i sleep mode. Kan det ha nått med tegra att göra?

6. Encaitor

Encaitor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ahh ok, tack då vet jag! :) inget att oroa sig förr ännu dvs ;)

7. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Det har också hänt mig, men det hände bara ett par gånger efter jag hade flashat in cpasjuste 1.4 ghz kerneln

8. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Kan nämnas att de ALLA batterier blir varmare då man laddar de (restprodukt kan man se det som..). Inget ovanligt alltså. :)