Problem: Död SGS2 efter jag satte i ett nytt sdkort?!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av kendobendo, 13 okt 2011.

1. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Har aldrig haft några större problem med min lur. Den har varit trogen å stabil förutom random reboots nu med 2.3.5 men inget annat. Allt funkat fint. Använder den rätt mycket under dagarna. Lyssnar på webbradio å lyssnar mp3or etc.. Inga konstigheter liksom.

Idag kom jag hem efter jag varit på webbhallen och hämtat ett nytt Samsung Original micro SDHC minne på 32GB. Stänger av min SGS2, tar ur mitt gamla trötta 8gb minne och stoppar i de nya. Sedan tillbaka med batteri och luckan. Försöker starta luren... Inget?! Håller inne knappen i säkert 10 sekunder. Ingen boot animation, inget ljud, inget nothing.

Tar ut batteriet och tar ut sdkortet provar igen utan sdkort i.. nothing.
    Tar ut även simkortet och byter batteriet (jag har ett till å de är full laddat)...nothing! WTF?
    Telefonen ska ju starta utan att jag har ett simkort i och utan sdkort också så klart.

Har även provat Home+volUP+PWR och även Home+volNER+PWR. Inget liv hur jag än gör. Hade inga kraschar eller nåt när jag stängde ner luren innan jag skulle byta sdkort. Och nä, jag sitter inte med ylletröja och är laddad med statiskelektricitet. o_O

Jag stoppade i mitt nya 32GB minne i min ZTE blade som ligger här å samlar damm. Funkar fint, inga problem. Prova formatera de funkar fint. Telefonen ser 29,4GB...

När jag stoppar i laddkabeln så tänder sig inte skärmen som den brukar göra, där man bara ser batterisymbolen. Nothing typ. :mad:

Så jag vet inte vad jag ska göra. Några tips? Nån som råkat ut för nåt liknande? :(

2. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Detta är fan efterblivet.. Nu provade jag igen.. å då startar den. Stoppar tillbaka simkortet och stoppar i de nya 32GB minnet i luren och den startar även då. Detta känns ju inte speciellt stabilt. Tur man har garanti iaf till maj nästa år. Jag orkar verkligen inte vara utan någon vettig lur i flera veckor medans anovo segar.

Ingen som har någon aning vad sjutton som kan ha varit galet? Jag va verkligen grundlig när jag försökte få igång den. Jag lät den tom ligga utan något batteri i 2-3minuter och ändå inget. Men nu helt plötsligt bara.

Aja.. skönt att de funkar iaf :)

3. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Du ska ha garanti i två år på samsung pryls, iaf mobiler. Ska alltid vara det enligt Microshop :)

Vad som är fel kan jag tyvärr inte svara på, sorry.

4. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Fan va bra. Bra att veta i alla fall. Jag hoppas ju dock att luren inte strular mer dock. Men tack för info.

5. vibben

vibben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Shit... jag som just beställt ett sådant kort.. hoppas jag inte har samma otur!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag tror faktiskt inte de är kortet. De är nog min lur som är skum. Minnet funkar iaf fint just nu i min sgs2 och min blade. Men håll ögonen på forumet här. Kanske skriver fler av sig likt mig om de skulle hända även dem.

7. sebbe1891

sebbe1891 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag köpte och tryckte in ett exakt likadant om det är det som kostar 359:-. Hade inga problem alls så det lär inte vara kortet + telefonen tillsammans som buggar iaf. Något svar på varför det blev som det blev har jag dock tyvärr inte :(