Problem: Död telefon

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Scorpio, 12 okt 2014.

  1. Scorpio

    Scorpio Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nån som kan hjälpa mig??
    Inatt drog min telefon (samsung s3) ur batteriet och imorse när jag satte den på laddning så startade jag upp den, men då blev det typ som myrornas krig på skärmen och så hakade den upp sig så ett tag. Sen blev den helt svart och nu går den inte att starta och den verkar inte ladda för lampan lyser inte heller. Funkar inte med en annan laddare heller. Nån som vet vad som hänt? Går det att få fart på den igen på nåt vis? Eller åtminstone rädda bilderna som är lagrade på telefonen?

    Mycket tacksam för hjälp!
     
  2. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Min Alcatel gjorde samma sak, och det var först efter att jag använt originalladdaren och avstängd mobil som den hämtade sig.

    Jag fick uppfattningen om att vissa laddare inte kan ge den kraft som ett väldigt urladdat batteri behöver.

    (tapa)
     
  3. Scorpio

    Scorpio Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaså! Det är originalladdaren jag har också. Och avstängd är den ju i allra högsta grad =/ Tog det lång tid för dig innan den vaknade till liv?

    Ska försöka få tag på någon som jag kan låna batteri av och testa om den funkar då, utifall det är batteriet som ballat ur. Men om den fortfarande inte funkar trots annat batteri, vad gör man då? Lämnar in på lagning? Jag är så rädd att mina bilder och anteckningar ska försvinna :(
     
  4. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Min alcatel är en mycket underlig mobil som ständigt förvånar. Dock gillar jag den. Och jag tror det tog en lång stund innan den piggnade till - kanske en kvart.

    Jag skulle absolut testa med ett annat batteri. Har du inte tappat mobilen i ett nattvattenglas medan du sov så har jag svårt att tro att den dog av någon annan anledning än att batteriets elektronik tog slut.

    (tapatalk)
     
  5. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Skaffa dig sedan ett minneskort till telefonen. De minsta kostar nästan ingenting på nätet.

    (tapatalk)
     
  6. Scorpio

    Scorpio Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu testat med ett annat batteri men den är lika stendöd ändå :(

    Så himla knepigt! Den låg liksom bredvid sängen hela natten. Det var 3% kvar på batteriet runt kl 4-5. Jag har inte tappat den eller nåt alls som jag kan förknippa med skada. Himla surt!! Min avbetalning på den (genom abonnemanget) gick ut för mindre än en vecka sedan. Bara att köpa en ny igen då antar jag...

    Antar att jag inte kan komma åt mina bilder o grejer heller då :cry:
     
  7. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Äsch.

    Vänta ett tag. Förr eller senare dyker någon upp som vet hur man startar en död mobil. Eller så är det som min första digitalkamera som inte hade minneskort och som ramlade i golvet. De bilderna fick jag aldrig någonsin se...

    (tapatalk)