Fråga: Dödsvecka för S2:or?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av RoadRunner, 20 aug 2013.

  1. RoadRunner

    RoadRunner Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När min egen telefon slutade ta emot laddning så talade egentligen allt för ett problem med USB-kontakten eftersom den samtidigt inte vill koppla upp sig mot datorn.

    Sen så verkar en kollega på jobbet ha råkat ut för i grund och botten samma sak...
    Och jag ser här på forumet att ännu en person har sett sin S2 dö i förra veckan!

    Är det bara inbillning eller är det något som händer med våra kära telefoner :cry: ?
     
    adrian_vg gillar detta.
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Man vet aldrig - det kan mycket väl handla om "planerad död" eller vad man ska kalla det... Finns ett bra engelskt namn och en massa teorier om detta! ^^ Dock lär det nog vara slumpen i just detta fall! ;)
     
  3. RoadRunner

    RoadRunner Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag vet, det bör ju vara slumpen... men underligt att 2 av 3 S2 på kontoret dör samtidigt med samma symptom utan att något särskilt görs med de samtidigt som andra rapporterar om samma sak.

    För tidigt att säga också men kan hända att jag fått liv i min egen efter att ha försökt fabriksåterställa utan resultat. Nu tycker den sig ha 100% batteri och verkar ladda när ett tiotal omstarter och urtaget batteri, SIM-kort etc. inte har hjälpt???
     
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Heh, du skrev lite otydligt där så vet knappt vad du försöker säga - men jag hoppas att den mår bättre snart... Annars får du nog lämna in den helt enkelt :/
     
  5. RoadRunner

    RoadRunner Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Följde ditt tips från annan tråd om volym+ och- samt power. Hände inte det du sagt skulle hända så provade några gånger och höll inne ordentligt och länge. Gav upp men då visade det sig att telefonen rapporterade 100% batteri och efter det har inte USB-porten glappat någonting alls:P
     
  6. bengbeng

    bengbeng Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nu har jag på foliehatten men kan det ha med lanseringen av Note 3 och göra?;)
     
  7. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Ingenting är omöjligt... Det kan absolut vara så som du säger! ;) Du skulle sett dokumentären "Glödlampskonspirationen" på SVT ;) Den är tyvärr borta nu och jag hittar ingen bra länk med svensk text! :P
     
    Last edited: 3 sept 2013
  8. bengbeng

    bengbeng Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Aa fast jag tror väl iofs att dödsveckan hade inträffat precis innan s3:an släpptes i så fall.
    Men en sak är säker, ingen tillverkare vill sälja en telefon som håller i 10 år och med hård/mjukvara som håller lika länge även om tekniken finns. Pengarna måste rulla in vetu.

    Edit: Konstigt nog så börjar min telefon alltid att strula så fort jag får syn på en ny telefon som jag vill ha, vet inte om är fel på den eller önsketänkande:)
     
    Last edited: 3 sept 2013
  9. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Önsketänkande :D
     
  10. krainskij

    krainskij Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Stängde av sig

    Min frus och hennes kollega s2 stängde av sig några gånger förra veckan. Det har inte hänt tidigare. skumt ... o_O
     
  11. adrian_vg

    adrian_vg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2012
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia (Privat), Telenor (Jobb)
    Telefon:
    Oneplus One

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia (Privat), Telenor (Jobb)
    Telefon:
    Oneplus One
    ROM:
    OxygenOS 1.0.0
    Info:
    Privatfånen, Nova Launcher, TWRP
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4 LTE
    ROM:
    Rotad stockrom 4.4.2
    Info:
    Jobbfånen, Nova Launcher, TWRP
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 2 LTE
    ROM:
    Cyanogenmod 12.1
    Info:
    Privatreservfånen, Nova Laucher, TWRP
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2 10.1
    ROM:
    CM 10.1
    Info:
    Nova Launcher
    Så lustigt, fruns S2 började konstra ungefär då också. :eek:
    Massor med felsökning, öppning av telefon, ryckade i sladdar, omflashning med både stock- och CM-rommar. Det enda positiva är att telefonen inte blir lika varm om baksidan vid laddning efter att jag dragit av och satt på sladdarna jag kom åt i telefonen.

    Uptime rapporterar att 2h 18m är den längsta tiden som gått utan omstart de senaste två dagarna...
     
    Last edited: 9 okt 2013
  12. rob313663

    rob313663 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    R.I.P.

    Kom en uppdatering igår. "Notification bar" borta, massa grejer som inte funkar, trots factory reset. Allt har funkat bra fram till den uppdateringen.

    Så nu blir det en S4:a. Jobbmobil.

    /rob