Dölja kontakter från googlekonto?

Diskussion i 'Allmänt' startad av MatDiggy, 3 aug 2012.

  1. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Vet inte om rubriken är lite miss-visande, men det här är mitt case.

    Jag har en Desire som min dotter ska få ärva. Jag har ordnat ett eget googlekonto till henne, men jag vill ändå att hon ska kunna ha vissa av de appar som jag har betalt för, därför har jag inte tagit bort mitt googlekonto. Så långt allt väl..

    Problemet är att jag vill dölja mina kontakter så att de inte syns alls så att dom inte rings upp av misstag. Som det är nu så är alla mina kontakter dolda i "kontakter", men synliga i "phone", och jag lyckas inte komma runt det.

    Om jag återställer mobilen och har hennes konto som primärt, kan jag då ha mitt som sekundärt, och ändå återställa appar från mitt konto? Eller finns det några möjligheter att logga in med mitt konto, och inte synka kontakter?

    Ingen jättestor sak i sig, men vore fint om det går att lösa. I värsta fall får jag betala en extra gång för de appar jag tycker hon kan ha användning av ;)
     
  2. futureon

    futureon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    P20 Pro
    Du kan ha flera googlekonton. Så du borde då få upp bägge dessa i kontakter och i inställningar, klicka för vilka som skall visas och inte. Likadant när du skall i i Play så borde du kunna välja konto där.

    Bara att prova, kan inte hända så mycket ;)
     
  3. limpandahlbom

    limpandahlbom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har 3st Google konton i mina lurar/plattor och jag visar bara kontakter från 1 av dem, man får kryssa för vad man vill visa när man lägger till konton :)

    Skickat från min GT-I9300 Blue via Tapatalk 2.0
     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Finns nog inget sätt att helt säkert dölja dina kontakter om du ger henne telefonen. Men rimligt sätt är kanske att fabriksåterställa den, lägga in hennes konto som primärt och ditt som sekundärt. Och sedan det viktiga: gå in i inställningar och under ditt konto välj att inte synka kontakter etc.
     
  5. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Borde ju fungera att stänga av synken av kontakter från ditt konto, göra en clear data på contacts storage. Se bara till att hennes kontakter är synkade mot google så att de kommer tillbaka.
     
  6. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Ah, det låter ju faktiskt som ett bra förslag och det tänkte jag inte ens på. Ska testa när jag e på plats.

    Tack för alla tips!

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  7. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Kan säga att det fungerade att rensa data i kontakter! :) Hade stängt av sync av kontakter för mitt konto, så nu kan hon känna att det är "hennes mobil", samtidigt som hon kan njuta av mina köpta spel osv ;)

    Återigen Tack,

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2