Dölja onödiga ikoner i fullproppat statusfält?

Diskussion i 'Allmänt' startad av newbiekenobi, 10 okt 2014.

  1. newbiekenobi

    newbiekenobi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Statusfältet är ju bra för att hålla reda på vilka appar som har uppdateringar osv. Men över halva min skärm tas upp av Batteri (symbol), Batteri (procent), Klocka, 4G-ikon, Wifi-ikon, Data-ikon, NFC-ikon, Bluetooth-ikon, Energispar-ikon...

    Det blir ju inget kvar till apparna!!! Finns det någon app eller widget som kan sammanställa eller samla dessa ikoner någon annanstans? Jag vill fortfarande ha sakerna påslagna, NFC, Wifi och Bluetooth ska inte stängas av, jag behöver bara inte se de ikonerna hela tiden... Kanske en central kontrollpanel på alla grejor som ligger och snurrar där man aktivt kan gå in och redigera dem?
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Tror inte det går att ordna utan root (flika in någon om jag har fel).

    Men med root och Xposed Framework så går det att få bort i alla fall en del utav dem eller alla beroende på vilken telefon du har och vilka moduler som finns tillgängliga för nämnd telefon.

    Vilken lur har du?

    Sent from my LG G-Flex
     
  3. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Berätta vilken telefon du har. På Sony kan man ta bort det mesta från statusfältet med stock.
     
  4. newbiekenobi

    newbiekenobi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har en HTC One (M7).

    Nu t.ex. är det så mycket statusikoner att endast 3(!!!) notifikationer får plats i statusfältet :(

    Root vet jag inte om jag vill ge mig på, har ingen direkt koll på vad det är.

    Synd att det inte bara finns en app eller en inställning för sådant här. De proppar telefonerna fulla med alla möjliga funktioner, men man kan inte ha alla igång samtidigt för då "går den inte att använda" :(